Kia Sportage se ještě v devadesátých letech stala jedním z průkopníků jihokorejské automobilky na evropských trzích. Není proto divu, že je každé generaci věnována mimořádná pozornost. Jinak tomu není ani v případě modelu s pořadovým číslem čtyři. Ten bude od prvního února dostupný i u českých prodejců, jeho cena Vás možná překvapí.
Ať už v negativním nebo pozitivním slova smyslu, Sportage Vás svým vzhledem upoutá na první pohled. Samonosná karosérie sice možná z některých úhlů vzdáleně připomíná Porsche Macan, jednotlivé prvky ale plně spadají do identity jihokorejské automobilky. Nechybí tak maska chladiče ve tvaru tygřího nosu nebo do stran protažená světla. Celkově je novinka oproti minulé generaci mohutnější, což vpředu podporuje o 20 milimetrů delší převis. O 40 milimetrů také narostla celková délka, rozvor se protáhl o 30 milimetrů. Přesto se povedlo zlepšit aerodynamický odpor na cx = 0,33. Zajímavou možností he verze GT Line s 19palcovými koly, LED mlhovkami ve stylu Cee’du GT nebo dynamičtějšími nárazníky. Standardní provedení se chlubí litými koly o velikosti 16, 17 nebo 19 palců.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Kia Sportage Nissan Qashqai Renault Kadjar VW Tiguan Délka: 4480 mm 4380 mm 4449 mm 4486 mm Šířka: 1855 mm 1806 mm 1836 mm 1839 mm Výška: 1635 mm 1590/1595 mm 1607 mm 1632/1643 mm Rozvor: 2670 mm 2646 mm 2646 mm 2681 mm Kufr: 503/1492 l 401/1560 l 472/1478 l 615/1655 lUvnitř je díky celkově větším rozměrům více místa, což se projevuje například 970 milimetry pro nohy zadních cestujících nebo 503 litry zavazadlového prostoru (dříve 465 litrů). Celkové variabilitě také pomáhá o 40 milimetrů nižší uložení zadních sedadel. Když ještě chvíli zůstaneme u trojice spolucestujících, tak ti profitují z polohovatelných opěradel a vyhřívání sedáku i opěradla. Stejnou funkci najdeme také vpředu, navíc doplněnou o elektrické nastavování. Tím se také přesouváme do prostoru palubní desky, kde je nejvýraznějším prvkem jistě multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou v kombinaci s navigací. První dva stupně výbavy si však musí vystačit s rádiem. Kaskádovitá středová konzole je o 7,2 stupně natočená k řidiči, což pomáhá jeho orientaci během jízdy. Vizuálně je pak palubní deska rozdělená na dvě části, proto bude vedle celočerného provedení dostupné i to dvoubarevné v kombinaci černé a béžové, respektive světle a tmavě šedé.
Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkovou nápravu, tuto kombinaci doplňuje hřebenové řízení s elektrickým posilovačem. Základním motorem je zážehová 1.6 GDI o výkonu 132 koní při 6300 ot./min s točivým momentem 161 Nm při 4850 ot./min. O přenos výkonu přední kola se stará šestistupňový manuál. Druhá benzínová šestnáctistovka nabídne přeplňování turbodmychadlem a s ním 177 koní při 5500 ot./min a 265 Nm mezi 1500 - 4500 ot./min. Na výběr je šestistupňová manuální nebo sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka, vždy jsou poháněna všechna kola.
Technické údaje benzínových motorů
1.6 GDI 1.6 T-GDI 4x4 1.6 T-GDI 4x4 Výkon: 132 k 177 k 177 k Toč. moment: 161 Nm 265 Nm 265 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 7 DCT Zrychlení: 11,5 s 9,5 s 9,1 s Max. rychlost: 182 km/h 202 km/h 201 km/h Spotřeba: 6,7 l/100 km 7,6 l/100 km 7,5 l/100 kmNaftová sedmnáctistovka CRDi má 115 koní při 4000 ot./min a 280 Nm mezi 1250 - 2750 ot./min, výhradně přední kola v tomto případě pohání šestistupňová manuální převodovka. Výkonnější volbou, v rámci turbodieselové nabídky, bude dvoulitrové CRDi. To má 136 koní při 4000 ot./min a 373 Nm mezi 1500 - 2500 ot./min, respektive 185 koní při 4000 ot./min a 400 Nm mezi 1750 - 2750 ot./min. V obou případech je možné volit mezi šestistupňovou manuální a automatickou převodovkou, poháněna budou vždy všechna čtyři kola.
Technické údaje naftových motorů
1.7 CRDi 2.0 CRDi 4x4 2.0 CRDi 4x4 2.0 CRDi 4x4 2.0 CRDi 4x4 Výkon: 115 k 136 k 136 k 185 k 185 k Toč. mom.: 280 Nm 373 Nm 373 Nm 400 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 AT Zrychlení: 11,5 s 10,5 s 12,0 s 9,5 s 9,5 s Max. rychl.: 176 km/h 184 km/h 184 km/h 201 km/h 201 km/h Spotřeba: 4,7 l/100 km 5,2 l/100 km 5,9 l/100 km 5,9 l/100 km 6,3 l/100 kmZákladní výbava Active obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, asistent pro sjíždění svahů, asistent jízdy s přívěsem, ochranu proti převrácení, Isofix pro zadní krajní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná zrcátka, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a USB, výškově stavitelné sedadlo řidiče a 16palcová litá kola. Druhá linie Comfort má navíc Bluetooth handsfree, střešní ližiny a mlhovky. Verze Exclusive přidává tempomat, dešťový senzor, systém pro jízdu v pruzích, zobrazování rychlostních limitů, automatické přepínání dálkových světlometů, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, navigací a couvací kamerou, dvouzónovou automatickou klimatizaci, LED diody denního svícení a 17palcová litá kola.
Ceník - Kia Sportage
Active Comfort Exclusive Premium DeLuxe GT Line 1.6 GDI 459 980 Kč 479 980 Kč 539 980 Kč ---------- ---------- ---------- 1.6 T-GDI ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 779 980 Kč 1.6 T-GDI AT ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 824 980 Kč 1.7 CRDi ---------- 529 980 Kč 589 980 Kč 629 980 Kč ---------- ---------- 2.0 CRDi ---------- ---------- 669 980 Kč ---------- ---------- ---------- 2.0 CRDi AT ---------- ---------- 709 980 Kč ---------- ---------- ---------- 2.0 CDRi ---------- ---------- 689 980 Kč 729 980 Kč 789 980 Kč 824 980 Kč 2.0 CRDi AT ---------- ---------- 729 980 Kč 769 980 Kč 839 980 Kč 864 980 KčStupeň Premium přináší přední parkovací senzory, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, vyhřívaný volant, přístrojovou desku Supervision, bi-xenonová hlavní světla a LED diodová zadní světla. Model DeLuxe obsahuje polokožené čalounění, elektricky stavitelná přední sedadla, infotainment s osmipalcovou obrazovkou, navigací a couvací kamerou, audiosystém JBL s osmi reproduktory, bezklíčkový vstup a startování a 19palcová litá kola. GT Line má kromě dynamičtější karosérie ventilovaná přední sedadla, kožené čalounění, hliníkové pedály, elektrické víko kufru, LED mlhovky, dojezdovou rezervu a specifická 19palcová litá kola.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.