Na souboj s českou stálicí mezi rodinnými modely není Astra vybavena vůbec zle. Podobně jako hatchback prošla až dvousetkilovou redukční dietou, má na nižší střední třídu několik inovativních řešení a především, dokáže s Octavií držet krok i velikostně. Ostatně s délkou 4702 milimetrů je Astra Sports Tourer jasně nejdelším autem svého segmentu. Zavazadelník o objemu 540 litrů může po sklopení sedadel narůst až na 1630 litrů a i když jde o vynikající čísla, konkurence umí nabídnout ještě víc. Na druhou stranu sadu FlexOrganizer s kolejnicovým systémem, háčky a bezpečnostní sítí jen tak někdo z konkurentů nemá. Důležité také je, že se povedlo zvětšit prostor uvnitř, a to ve všech směrech. Jen pro kolena zadních cestujících je o 28 milimetrů více místa.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Opel Astra ST | Kia Cee'd SW | Peugeot 308 SW | Škoda Octavia Combi | |
Délka: | 4702 mm | 4505 mm | 4585 mm | 4659 mm |
Šířka: | 1809 mm | 1780 mm | 1804 mm | 1814 mm |
Výška: | 1510 mm | 1485 mm | 1470 mm | 1465 mm |
Rozvor: | 2662 mm | 2650 mm | 2730 mm | 2686 mm |
Kufr: | 540/1630 l | 528/1642 l | 610/1660 l | 610/1740 l |
Velice bohatá je motorová paleta, v níž si to své najde snad úplně každý. Základem je atmosférická čtrnáctistovka o výkonu 100 koní s točivým momentem 130 Nm v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou a systémem stop/start. Úplnou novinkou je přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 105 koní s točivým momentem 170 Nm, spolupracující s pětistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou a systémem stop/start. Přeplňovaná čtrnáctistovka disponuje výkonem 125 nebo 150 koní, v obou případech je točivý momentem 245 Nm, respektive 230 Nm pokud zvolíte verzi se systémem stop/start. Vždy ale dostanete šestistupňovou manuální převodovkou, u silnějšího provedení zaměnitelnou za šestistupňový automat se stop/startem. Benzínovým vrcholem je přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 200 koní s točivým momentem 300 Nm v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem stop/start.
Naftová paleta má shodně objem 1.6 litru a zkratku CDTI, jinak se neliší jen ve výkonu, ale i počtu turbodmychadel. Jedno má provedení s výkonem 95 koní a točivým momentem 280 Nm, s výkonem 110 koní a točivým momentem 300 Nm nebo s výkonem 136 koní a točivým momentem 320 Nm. Všechny jednotky mají shodně šestistupňový manuál, u 136koňového CDTI potom lze za příplatek dostat šestistupňový automat. Systém stop/start mají dvě silnější specifikace (u 110 koní volitelně) s manuální převodovkou. Vrcholem naftové palety je 1.6 BiTurbo CDTI o výkonu 160 koní s točivým momentem 350 Nm, jež spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem stop/start.
Základní výbava Selection obsahuje šest airbagů, Isofix na zadních sedadlech, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, výškově a podélně stavitelný volant, černé střešní ližiny nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Linie Enjoy přichází s tempomatem, palubním počítačem, elektrickým ovládáním zadních oken, audiosystémem IntelliLink, koženým multifunkčním volantem, výdechy klimatizace pro zadní cestující nebo 16palcovými ocelovými ráfky a okrasnými kryty.
Ceník - Opel Astra Sports Tourer
Selection | Enjoy | Dynamic | Innovation | |
1.4 S/S (100 k) | 344 900 Kč | 364 900 Kč | ---------- | ---------- |
1.0 Turbo S/S(105 k) | 374 900 Kč | 394 900 Kč | 434 900 Kč | 444 900 Kč |
1.0 Turbo MTA S/S (105 k) | 399 900 Kč | 419 900 Kč | 459 900 Kč | 469 900 Kč |
1.4 Turbo (125 k) | ---------- | 414 900 Kč | 454 900 Kč | 464 900 Kč |
1.4 Turbo (150 k) | ---------- | 444 900 Kč | 484 900 Kč | 494 900 Kč |
1.4 Turbo AT S/S (150 k) | ---------- | 494 900 Kč | 534 900 Kč | 544 900 Kč |
1.6 Turbo S/S (200 k) | ---------- | ---------- | 544 900 Kč | 554 900 Kč |
1.6 CDTI (95 k) | 419 900 Kč | 439 900 Kč | ---------- | ---------- |
1.6 CDTI (110 k) | 434 900 Kč | 454 900 Kč | 494 900 Kč | 504 900 Kč |
1.6 CDTI S/S (110 k) | 444 900 Kč | 464 900 Kč | 504 900 Kč | 514 900 Kč |
1.6 CDTI S/S (136 k) | ---------- | 484 900 Kč | 524 900 Kč | 534 900 Kč |
1.6 CDTI AT (136 k) | ---------- | 524 900 Kč | 564 900 Kč | 574 900 Kč |
1.6 BiTurbo CDTI S/S (160 k) | ---------- | ---------- | 554 900 Kč | 564 900 Kč |
Verze Dynamic a Innovation, obě vycházející z provedení Enjoy, mají varování před čelní kolizí, upozornění na opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, přednárazový systém, indikaci bezpečné vzdálenosti, nouzové brzdění, dešťový a světelný senzor, šest reproduktorů, mlhovky nebo stříbrné střešní ližiny. Dynamic dále přidává sportovní přední sedadla, sportovní režim a 17palcová sportovní kola, Innovation má elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, parkovací senzory vzadu, bezklíčkové otevírání a startování, dvouzónovou automatickou klimatizaci, polokožené čalounění, bezdotykové otevírání pátých dveří nebo 17palcová litá kola.