Nová Astra nezaujala jen radikální dietou, velkým vnitřním prostorem a vynikajícími motory, ale také velice příznivou cenou. Ta po započtení všech slev startuje na 320 tisících korunách. K hatchbacku nyní Opel přidává praktičtější kombi Sports Tourer, které si troufá i na Octavii Combi.
Na souboj s českou stálicí mezi rodinnými modely není Astra vybavena vůbec zle. Podobně jako hatchback prošla až dvousetkilovou redukční dietou, má na nižší střední třídu několik inovativních řešení a především, dokáže s Octavií držet krok i velikostně. Ostatně s délkou 4702 milimetrů je Astra Sports Tourer jasně nejdelším autem svého segmentu. Zavazadelník o objemu 540 litrů může po sklopení sedadel narůst až na 1630 litrů a i když jde o vynikající čísla, konkurence umí nabídnout ještě víc. Na druhou stranu sadu FlexOrganizer s kolejnicovým systémem, háčky a bezpečnostní sítí jen tak někdo z konkurentů nemá. Důležité také je, že se povedlo zvětšit prostor uvnitř, a to ve všech směrech. Jen pro kolena zadních cestujících je o 28 milimetrů více místa.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Opel Astra ST Kia Cee'd SW Peugeot 308 SW Škoda Octavia Combi Délka: 4702 mm 4505 mm 4585 mm 4659 mm Šířka: 1809 mm 1780 mm 1804 mm 1814 mm Výška: 1510 mm 1485 mm 1470 mm 1465 mm Rozvor: 2662 mm 2650 mm 2730 mm 2686 mm Kufr: 540/1630 l 528/1642 l 610/1660 l 610/1740 lVelice bohatá je motorová paleta, v níž si to své najde snad úplně každý. Základem je atmosférická čtrnáctistovka o výkonu 100 koní s točivým momentem 130 Nm v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou a systémem stop/start. Úplnou novinkou je přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 105 koní s točivým momentem 170 Nm, spolupracující s pětistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou a systémem stop/start. Přeplňovaná čtrnáctistovka disponuje výkonem 125 nebo 150 koní, v obou případech je točivý momentem 245 Nm, respektive 230 Nm pokud zvolíte verzi se systémem stop/start. Vždy ale dostanete šestistupňovou manuální převodovkou, u silnějšího provedení zaměnitelnou za šestistupňový automat se stop/startem. Benzínovým vrcholem je přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 200 koní s točivým momentem 300 Nm v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem stop/start.
Naftová paleta má shodně objem 1.6 litru a zkratku CDTI, jinak se neliší jen ve výkonu, ale i počtu turbodmychadel. Jedno má provedení s výkonem 95 koní a točivým momentem 280 Nm, s výkonem 110 koní a točivým momentem 300 Nm nebo s výkonem 136 koní a točivým momentem 320 Nm. Všechny jednotky mají shodně šestistupňový manuál, u 136koňového CDTI potom lze za příplatek dostat šestistupňový automat. Systém stop/start mají dvě silnější specifikace (u 110 koní volitelně) s manuální převodovkou. Vrcholem naftové palety je 1.6 BiTurbo CDTI o výkonu 160 koní s točivým momentem 350 Nm, jež spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem stop/start.
Základní výbava Selection obsahuje šest airbagů, Isofix na zadních sedadlech, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, výškově a podélně stavitelný volant, černé střešní ližiny nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Linie Enjoy přichází s tempomatem, palubním počítačem, elektrickým ovládáním zadních oken, audiosystémem IntelliLink, koženým multifunkčním volantem, výdechy klimatizace pro zadní cestující nebo 16palcovými ocelovými ráfky a okrasnými kryty.
Ceník - Opel Astra Sports Tourer
Selection Enjoy Dynamic Innovation 1.4 S/S (100 k) 344 900 Kč 364 900 Kč ---------- ---------- 1.0 Turbo S/S(105 k) 374 900 Kč 394 900 Kč 434 900 Kč 444 900 Kč 1.0 Turbo MTA S/S (105 k) 399 900 Kč 419 900 Kč 459 900 Kč 469 900 Kč 1.4 Turbo (125 k) ---------- 414 900 Kč 454 900 Kč 464 900 Kč 1.4 Turbo (150 k) ---------- 444 900 Kč 484 900 Kč 494 900 Kč 1.4 Turbo AT S/S (150 k) ---------- 494 900 Kč 534 900 Kč 544 900 Kč 1.6 Turbo S/S (200 k) ---------- ---------- 544 900 Kč 554 900 Kč 1.6 CDTI (95 k) 419 900 Kč 439 900 Kč ---------- ---------- 1.6 CDTI (110 k) 434 900 Kč 454 900 Kč 494 900 Kč 504 900 Kč 1.6 CDTI S/S (110 k) 444 900 Kč 464 900 Kč 504 900 Kč 514 900 Kč 1.6 CDTI S/S (136 k) ---------- 484 900 Kč 524 900 Kč 534 900 Kč 1.6 CDTI AT (136 k) ---------- 524 900 Kč 564 900 Kč 574 900 Kč 1.6 BiTurbo CDTI S/S (160 k) ---------- ---------- 554 900 Kč 564 900 KčVerze Dynamic a Innovation, obě vycházející z provedení Enjoy, mají varování před čelní kolizí, upozornění na opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, přednárazový systém, indikaci bezpečné vzdálenosti, nouzové brzdění, dešťový a světelný senzor, šest reproduktorů, mlhovky nebo stříbrné střešní ližiny. Dynamic dále přidává sportovní přední sedadla, sportovní režim a 17palcová sportovní kola, Innovation má elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, parkovací senzory vzadu, bezklíčkové otevírání a startování, dvouzónovou automatickou klimatizaci, polokožené čalounění, bezdotykové otevírání pátých dveří nebo 17palcová litá kola.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.