Praktičtější Astra míří do Čech, za Sports Tourer chce Opel navíc jen 25 tisíc

ar6, 27. ledna 2016, 02:50 Google+

Nová Astra nezaujala jen radikální dietou, velkým vnitřním prostorem a vynikajícími motory, ale také velice příznivou cenou. Ta po započtení všech slev startuje na 320 tisících korunách. K hatchbacku nyní Opel přidává praktičtější kombi Sports Tourer, které si troufá i na Octavii Combi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Opel Astra Sports Tourer míří na český trh, ceny začínají na 345 tisících.

Opel Astra Sports Tourer míří na český trh, ceny začínají na 345 tisících. | foto: Opel

Sdílejte článek

Na souboj s českou stálicí mezi rodinnými modely není Astra vybavena vůbec zle. Podobně jako hatchback prošla až dvousetkilovou redukční dietou, má na nižší střední třídu několik inovativních řešení a především, dokáže s Octavií držet krok i velikostně. Ostatně s délkou 4702 milimetrů je Astra Sports Tourer jasně nejdelším autem svého segmentu. Zavazadelník o objemu 540 litrů může po sklopení sedadel narůst až na 1630 litrů a i když jde o vynikající čísla, konkurence umí nabídnout ještě víc. Na druhou stranu sadu FlexOrganizer s kolejnicovým systémem, háčky a bezpečnostní sítí jen tak někdo z konkurentů nemá. Důležité také je, že se povedlo zvětšit prostor uvnitř, a to ve všech směrech. Jen pro kolena zadních cestujících je o 28 milimetrů více místa.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Opel Astra ST Kia Cee'd SW Peugeot 308 SW Škoda Octavia Combi
Délka: 4702 mm 4505 mm 4585 mm 4659 mm
Šířka: 1809 mm 1780 mm 1804 mm 1814 mm
Výška: 1510 mm 1485 mm 1470 mm 1465 mm
Rozvor: 2662 mm 2650 mm 2730 mm 2686 mm
Kufr: 540/1630 l 528/1642 l 610/1660 l 610/1740 l

Velice bohatá je motorová paleta, v níž si to své najde snad úplně každý. Základem je atmosférická čtrnáctistovka o výkonu 100 koní s točivým momentem 130 Nm v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou a systémem stop/start. Úplnou novinkou je přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 105 koní s točivým momentem 170 Nm, spolupracující s pětistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou a systémem stop/start. Přeplňovaná čtrnáctistovka disponuje výkonem 125 nebo 150 koní, v obou případech je točivý momentem 245 Nm, respektive 230 Nm pokud zvolíte verzi se systémem stop/start. Vždy ale dostanete šestistupňovou manuální převodovkou, u silnějšího provedení zaměnitelnou za šestistupňový automat se stop/startem. Benzínovým vrcholem je přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 200 koní s točivým momentem 300 Nm v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem stop/start.

Naftová paleta má shodně objem 1.6 litru a zkratku CDTI, jinak se neliší jen ve výkonu, ale i počtu turbodmychadel. Jedno má provedení s výkonem 95 koní a točivým momentem 280 Nm, s výkonem 110 koní a točivým momentem 300 Nm nebo s výkonem 136 koní a točivým momentem 320 Nm. Všechny jednotky mají shodně šestistupňový manuál, u 136koňového CDTI potom lze za příplatek dostat šestistupňový automat. Systém stop/start mají dvě silnější specifikace (u 110 koní volitelně) s manuální převodovkou. Vrcholem naftové palety je 1.6 BiTurbo CDTI o výkonu 160 koní s točivým momentem 350 Nm, jež spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem stop/start.

Základní výbava Selection obsahuje šest airbagů, Isofix na zadních sedadlech, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, výškově a podélně stavitelný volant, černé střešní ližiny nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Linie Enjoy přichází s tempomatem, palubním počítačem, elektrickým ovládáním zadních oken, audiosystémem IntelliLink, koženým multifunkčním volantem, výdechy klimatizace pro zadní cestující nebo 16palcovými ocelovými ráfky a okrasnými kryty.

Ceník - Opel Astra Sports Tourer

  Selection Enjoy Dynamic Innovation
1.4 S/S (100 k) 344 900 Kč 364 900 Kč ---------- ----------
1.0 Turbo S/S(105 k) 374 900 Kč 394 900 Kč 434 900 Kč 444 900 Kč
1.0 Turbo MTA S/S (105 k) 399 900 Kč 419 900 Kč 459 900 Kč 469 900 Kč
1.4 Turbo (125 k) ---------- 414 900 Kč 454 900 Kč 464 900 Kč
1.4 Turbo (150 k) ---------- 444 900 Kč 484 900 Kč 494 900 Kč
1.4 Turbo AT S/S (150 k) ---------- 494 900 Kč 534 900 Kč 544 900 Kč
1.6 Turbo S/S (200 k) ---------- ---------- 544 900 Kč 554 900 Kč
1.6 CDTI (95 k) 419 900 Kč 439 900 Kč ---------- ----------
1.6 CDTI (110 k) 434 900 Kč 454 900 Kč 494 900 Kč 504 900 Kč
1.6 CDTI S/S (110 k) 444 900 Kč 464 900 Kč 504 900 Kč 514 900 Kč
1.6 CDTI S/S (136 k) ---------- 484 900 Kč 524 900 Kč 534 900 Kč
1.6 CDTI AT (136 k) ---------- 524 900 Kč 564 900 Kč 574 900 Kč
1.6 BiTurbo CDTI S/S (160 k) ---------- ---------- 554 900 Kč 564 900 Kč

Verze Dynamic a Innovation, obě vycházející z provedení Enjoy, mají varování před čelní kolizí, upozornění na opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, přednárazový systém, indikaci bezpečné vzdálenosti, nouzové brzdění, dešťový a světelný senzor, šest reproduktorů, mlhovky nebo stříbrné střešní ližiny. Dynamic dále přidává sportovní přední sedadla, sportovní režim a 17palcová sportovní kola, Innovation má elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, parkovací senzory vzadu, bezklíčkové otevírání a startování, dvouzónovou automatickou klimatizaci, polokožené čalounění, bezdotykové otevírání pátých dveří nebo 17palcová litá kola.

Vytisknout

Diskuze: Praktičtější Astra míří do Čech, za Sports Tourer chce Opel navíc jen 25 tisíc

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz G

Mercedes-Benz třídy G Light Armored Patrol - Tohle géčko jen tak něco nezničí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud