Nová Astra nezaujala jen radikální dietou, velkým vnitřním prostorem a vynikajícími motory, ale také velice příznivou cenou. Ta po započtení všech slev startuje na 320 tisících korunách. K hatchbacku nyní Opel přidává praktičtější kombi Sports Tourer, které si troufá i na Octavii Combi.
Na souboj s českou stálicí mezi rodinnými modely není Astra vybavena vůbec zle. Podobně jako hatchback prošla až dvousetkilovou redukční dietou, má na nižší střední třídu několik inovativních řešení a především, dokáže s Octavií držet krok i velikostně. Ostatně s délkou 4702 milimetrů je Astra Sports Tourer jasně nejdelším autem svého segmentu. Zavazadelník o objemu 540 litrů může po sklopení sedadel narůst až na 1630 litrů a i když jde o vynikající čísla, konkurence umí nabídnout ještě víc. Na druhou stranu sadu FlexOrganizer s kolejnicovým systémem, háčky a bezpečnostní sítí jen tak někdo z konkurentů nemá. Důležité také je, že se povedlo zvětšit prostor uvnitř, a to ve všech směrech. Jen pro kolena zadních cestujících je o 28 milimetrů více místa.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Opel Astra ST Kia Cee'd SW Peugeot 308 SW Škoda Octavia Combi Délka: 4702 mm 4505 mm 4585 mm 4659 mm Šířka: 1809 mm 1780 mm 1804 mm 1814 mm Výška: 1510 mm 1485 mm 1470 mm 1465 mm Rozvor: 2662 mm 2650 mm 2730 mm 2686 mm Kufr: 540/1630 l 528/1642 l 610/1660 l 610/1740 lVelice bohatá je motorová paleta, v níž si to své najde snad úplně každý. Základem je atmosférická čtrnáctistovka o výkonu 100 koní s točivým momentem 130 Nm v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou a systémem stop/start. Úplnou novinkou je přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 105 koní s točivým momentem 170 Nm, spolupracující s pětistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou a systémem stop/start. Přeplňovaná čtrnáctistovka disponuje výkonem 125 nebo 150 koní, v obou případech je točivý momentem 245 Nm, respektive 230 Nm pokud zvolíte verzi se systémem stop/start. Vždy ale dostanete šestistupňovou manuální převodovkou, u silnějšího provedení zaměnitelnou za šestistupňový automat se stop/startem. Benzínovým vrcholem je přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 200 koní s točivým momentem 300 Nm v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem stop/start.
Naftová paleta má shodně objem 1.6 litru a zkratku CDTI, jinak se neliší jen ve výkonu, ale i počtu turbodmychadel. Jedno má provedení s výkonem 95 koní a točivým momentem 280 Nm, s výkonem 110 koní a točivým momentem 300 Nm nebo s výkonem 136 koní a točivým momentem 320 Nm. Všechny jednotky mají shodně šestistupňový manuál, u 136koňového CDTI potom lze za příplatek dostat šestistupňový automat. Systém stop/start mají dvě silnější specifikace (u 110 koní volitelně) s manuální převodovkou. Vrcholem naftové palety je 1.6 BiTurbo CDTI o výkonu 160 koní s točivým momentem 350 Nm, jež spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem stop/start.
Základní výbava Selection obsahuje šest airbagů, Isofix na zadních sedadlech, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, výškově a podélně stavitelný volant, černé střešní ližiny nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Linie Enjoy přichází s tempomatem, palubním počítačem, elektrickým ovládáním zadních oken, audiosystémem IntelliLink, koženým multifunkčním volantem, výdechy klimatizace pro zadní cestující nebo 16palcovými ocelovými ráfky a okrasnými kryty.
Ceník - Opel Astra Sports Tourer
Selection Enjoy Dynamic Innovation 1.4 S/S (100 k) 344 900 Kč 364 900 Kč ---------- ---------- 1.0 Turbo S/S(105 k) 374 900 Kč 394 900 Kč 434 900 Kč 444 900 Kč 1.0 Turbo MTA S/S (105 k) 399 900 Kč 419 900 Kč 459 900 Kč 469 900 Kč 1.4 Turbo (125 k) ---------- 414 900 Kč 454 900 Kč 464 900 Kč 1.4 Turbo (150 k) ---------- 444 900 Kč 484 900 Kč 494 900 Kč 1.4 Turbo AT S/S (150 k) ---------- 494 900 Kč 534 900 Kč 544 900 Kč 1.6 Turbo S/S (200 k) ---------- ---------- 544 900 Kč 554 900 Kč 1.6 CDTI (95 k) 419 900 Kč 439 900 Kč ---------- ---------- 1.6 CDTI (110 k) 434 900 Kč 454 900 Kč 494 900 Kč 504 900 Kč 1.6 CDTI S/S (110 k) 444 900 Kč 464 900 Kč 504 900 Kč 514 900 Kč 1.6 CDTI S/S (136 k) ---------- 484 900 Kč 524 900 Kč 534 900 Kč 1.6 CDTI AT (136 k) ---------- 524 900 Kč 564 900 Kč 574 900 Kč 1.6 BiTurbo CDTI S/S (160 k) ---------- ---------- 554 900 Kč 564 900 KčVerze Dynamic a Innovation, obě vycházející z provedení Enjoy, mají varování před čelní kolizí, upozornění na opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, přednárazový systém, indikaci bezpečné vzdálenosti, nouzové brzdění, dešťový a světelný senzor, šest reproduktorů, mlhovky nebo stříbrné střešní ližiny. Dynamic dále přidává sportovní přední sedadla, sportovní režim a 17palcová sportovní kola, Innovation má elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, parkovací senzory vzadu, bezklíčkové otevírání a startování, dvouzónovou automatickou klimatizaci, polokožené čalounění, bezdotykové otevírání pátých dveří nebo 17palcová litá kola.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.