Ford Edge dorazil do Čech, je dražší než Mustang s osmiválcem

Ford Edge
Ford Edge, foto: Ford
ar6 26. ledna 2016 03:10
Sdílej:

První Ford Edge byl exkluzivně vyhrazen severoamerickému trhu. S nástupem globální strategie modrého oválu se ale i velký crossover, stejně jako třeba Mondeo, Focus nebo Fiesta, postupně dostává do dalších koutů světa. Mezi nimi nechybí Evropa, kde bude druhé vydání Edge působit nejen jako největší, ale také jako nejdražší Ford.

Když uvidíte crossover poprvé, možná byste mu nehádali 4808 milimetrů na délku ani 2848 milimetrů mezi nápravami. Tak dobře umí krýt svou skutečnou velikost. Platformu si Edge vypůjčil od Mondea, Galaxy nebo S-Maxu, to stejné by se dalo říct také o jednotlivých designových prvcích. Ne snad, že by byl nováček jen nafouklým Mondeem, ale šestiúhelníková maska, příplatková adaptivní LED světla nebo optika zadních, standardně LED diodových reflektorů zkrátka zmíněné modely hodně připomíná. Nejmenší kola, jaká můžete dostat, mají 19 palců a pneumatiky o rozměru 235/55. Pokud si ale ze dvou designů nevyberete, můžete sáhnout po „dvacítkách“ s pneumatikami o rozměru 255/45. Tmavší provedení je exkluzivně určeno modelu Sport, jenž svou dynamickou povahu dává dále najevo decentním bodykitem, obdélníkovými koncovkami výfuku nebo černou maskou chladiče. Pro milovníky barev nabídne Ford celkem 13 odstínů karosérie.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Ford Edge BMW X5 Kia Sorento VW Touareg Délka: 4808 mm 4886 mm 4780 mm 4801 mm Šířka: 1928 mm 1938 mm 1890 mm 1940 mm Výška: 1692 mm 1762 mm 1690 mm 1709 mm Rozvor: 2848 mm 2933 mm 2780 mm 2893 mm Kufr: 800/1847 l 650/1870 l 660/1732 l 697/1642 l

Ač mnozí stejně velcí konkurenti nabízí tři řady sedadel, Edge je věrný pětimístnému uspořádání se zadní lavicí dělenou v poměru 60/40. Když napěchujete zavazadelník až po strop, naložíte až 800 litrů. Po sklopení druhé řady k této hodnotě můžete připočíst dalších 1047 litrů prostoru, což je v této třídě nadprůměr. Co se týče samotného prostoru pro cestující, tak vzadu je pro nohy 1030 milimetrů, pro hlavu 1023 milimetrů (s panoramatickou střechou jen 962 milimetrů) a pro ramena 1536 milimetrů.

Americký původ crossoveru je nejvíce poznat v interiéru, jemuž místy vládnou méně kvalitní plasty. Jejich zpracování je ale na vysoké úrovni, což se ostatně dá říct také o multimediální výbavě. V základu totiž nechybí infotainment SYNC 2 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním a audiosystémem s devíti reproduktory. Od prostřední výbavy Titanium jej doplňuje palubní počítač s 10,1palcovou obrazovkou, do infotainmentu je pak integrována trojdimenzionální navigace a příjem digitálního rádia. Pryč jsou naštěstí doby „přetalčítkované“ středové konzole, Edge se tak chlubí relativně uklizenými a nenápadnými tlačítky. Ač je standardem látkové čalounění, více zákazníků jistě sáhne po kůží, případně perforované kůži, v černé, béžové nebo hnědé barvě.

Pod kapotou najdou evropští zájemci výhradně dvojici naftových dvoulitrů TDCi. Verze s jedním přeplňováním má 180 koní při 3500 ot./min a 400 Nm mezi 2000 - 2500 ot./min, dvakrát přeplňovaný Edge disponuje výkonem 210 koní při 3600 ot./min a točivým momentem 450 Nm mezi 2000 - 2500 ot./min. V prvním případě je motor spojen výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou, v tom druhém pro změnu se šestistupňovým dvouspojkovým automatem PowerShift. Společný je pro obě jednotky pohon všech kol, rozdělující hnací sílu mezi přední a zadní kola podle aktuální situace. Primárně jsou poháněna jen přední kola, zadní nápravu ale dokáže elektronika bleskurychle připojit. Toto řešení přispívá k lepší ovladatelnosti i nižší spotřebě paliva.

Technické údaje

  2.0 TDCi 2.0 Bi-turbo TDCi Výkon: 180 k 210 k Toč. moment: 400 Nm 450 Nm Převodovka: 6 MT 6 DCT Zrychlení: 9,9 s 9,4 s Max. rychlost: 200 km/h 211 km/h Spotřeba: 5,8 l/100 km 5,8 l/100 km

Vedle pozice globálního hráče si Ford v posledních letech zakládá také na pozici inovátora, proto nabídne Edge například adaptivní řízení, airbag v zadním bezpečnostním páse, přední panoramatickou kameru, již zmiňované adaptivní LED světlomety nebo bezdotykové ovládání pátých dveří. Z těch „běžně“ rozšířených prvků bude k dispozici třeba adaptivní tempomat, přednárazový systém s detekcí chodců nebo hlídání mrtvého úhlu.

České zastoupení modrého oválu nabídne Edge v celkem třech výbavových stupních. Základní Trend obsahuje sedm airbagů, varování při opuštění jízdního pruhu, automatické navrácení do jízdního pruhu, zmiňovaný přednárazový systém s detekcí chodců, tempomat, rozpoznávání dopravních značek s rychlostním omezením, asistent rozjezdu do kopce, dešťový a světelný senzor, ISOFIX pro druhou řadu, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment SYNC 2 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, audiosystémem s devíti reproduktory a couvací kamerou, manuálně nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, bezklíčkové startování, mlhovky s přisvěcováním do zatáček nebo 19palcová litá kola.

Ceník - Ford Edge

  Trend Titanium Sport 2.0 TDCi AWD (180 k) 1 119 900 Kč 1 224 990 Kč ---------- 2.0 Bi-turbo TDCi AWD (210 k) ---------- 1 316 990 Kč 1 353 990 Kč

Prostřední verze Titanium přidává parkovací senzory vpředu i vzadu, palubní počítač s 10,1palcovým displejem, trojdimenzionální navigaci, bezdotykové otevírání pátých dveří, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, ambientní LED osvětlení interiéru nebo hliníkové střešní ližiny. O vrcholném provedení Sport s atraktivním bodykitem, černými 20palcovými koly a sportovním podvozkem již byla řeč. Kromě těchto prvků dále přináší audiosystém SONY a dvanácti reproduktory, akustická skla, adaptivní řízení nebo velurové koberečky.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?