Ford Edge dorazil do Čech, je dražší než Mustang s osmiválcem

ar6, 26. ledna 2016, 03:10 Google+

První Ford Edge byl exkluzivně vyhrazen severoamerickému trhu. S nástupem globální strategie modrého oválu se ale i velký crossover, stejně jako třeba Mondeo, Focus nebo Fiesta, postupně dostává do dalších koutů světa. Mezi nimi nechybí Evropa, kde bude druhé vydání Edge působit nejen jako největší, ale také jako nejdražší Ford.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Edge vstupuje jako nejdražší model modrého oválu na český trh.

Ford Edge vstupuje jako nejdražší model modrého oválu na český trh. | foto: Ford

Sdílejte článek

Když uvidíte crossover poprvé, možná byste mu nehádali 4808 milimetrů na délku ani 2848 milimetrů mezi nápravami. Tak dobře umí krýt svou skutečnou velikost. Platformu si Edge vypůjčil od Mondea, Galaxy nebo S-Maxu, to stejné by se dalo říct také o jednotlivých designových prvcích. Ne snad, že by byl nováček jen nafouklým Mondeem, ale šestiúhelníková maska, příplatková adaptivní LED světla nebo optika zadních, standardně LED diodových reflektorů zkrátka zmíněné modely hodně připomíná. Nejmenší kola, jaká můžete dostat, mají 19 palců a pneumatiky o rozměru 235/55. Pokud si ale ze dvou designů nevyberete, můžete sáhnout po „dvacítkách“ s pneumatikami o rozměru 255/45. Tmavší provedení je exkluzivně určeno modelu Sport, jenž svou dynamickou povahu dává dále najevo decentním bodykitem, obdélníkovými koncovkami výfuku nebo černou maskou chladiče. Pro milovníky barev nabídne Ford celkem 13 odstínů karosérie.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Ford Edge BMW X5 Kia Sorento VW Touareg
Délka: 4808 mm 4886 mm 4780 mm 4801 mm
Šířka: 1928 mm 1938 mm 1890 mm 1940 mm
Výška: 1692 mm 1762 mm 1690 mm 1709 mm
Rozvor: 2848 mm 2933 mm 2780 mm 2893 mm
Kufr: 800/1847 l 650/1870 l 660/1732 l 697/1642 l

Ač mnozí stejně velcí konkurenti nabízí tři řady sedadel, Edge je věrný pětimístnému uspořádání se zadní lavicí dělenou v poměru 60/40. Když napěchujete zavazadelník až po strop, naložíte až 800 litrů. Po sklopení druhé řady k této hodnotě můžete připočíst dalších 1047 litrů prostoru, což je v této třídě nadprůměr. Co se týče samotného prostoru pro cestující, tak vzadu je pro nohy 1030 milimetrů, pro hlavu 1023 milimetrů (s panoramatickou střechou jen 962 milimetrů) a pro ramena 1536 milimetrů.

Americký původ crossoveru je nejvíce poznat v interiéru, jemuž místy vládnou méně kvalitní plasty. Jejich zpracování je ale na vysoké úrovni, což se ostatně dá říct také o multimediální výbavě. V základu totiž nechybí infotainment SYNC 2 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním a audiosystémem s devíti reproduktory. Od prostřední výbavy Titanium jej doplňuje palubní počítač s 10,1palcovou obrazovkou, do infotainmentu je pak integrována trojdimenzionální navigace a příjem digitálního rádia. Pryč jsou naštěstí doby „přetalčítkované“ středové konzole, Edge se tak chlubí relativně uklizenými a nenápadnými tlačítky. Ač je standardem látkové čalounění, více zákazníků jistě sáhne po kůží, případně perforované kůži, v černé, béžové nebo hnědé barvě.

Pod kapotou najdou evropští zájemci výhradně dvojici naftových dvoulitrů TDCi. Verze s jedním přeplňováním má 180 koní při 3500 ot./min a 400 Nm mezi 2000 - 2500 ot./min, dvakrát přeplňovaný Edge disponuje výkonem 210 koní při 3600 ot./min a točivým momentem 450 Nm mezi 2000 - 2500 ot./min. V prvním případě je motor spojen výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou, v tom druhém pro změnu se šestistupňovým dvouspojkovým automatem PowerShift. Společný je pro obě jednotky pohon všech kol, rozdělující hnací sílu mezi přední a zadní kola podle aktuální situace. Primárně jsou poháněna jen přední kola, zadní nápravu ale dokáže elektronika bleskurychle připojit. Toto řešení přispívá k lepší ovladatelnosti i nižší spotřebě paliva.

Technické údaje

  2.0 TDCi 2.0 Bi-turbo TDCi
Výkon: 180 k 210 k
Toč. moment: 400 Nm 450 Nm
Převodovka: 6 MT 6 DCT
Zrychlení: 9,9 s 9,4 s
Max. rychlost: 200 km/h 211 km/h
Spotřeba: 5,8 l/100 km 5,8 l/100 km

Vedle pozice globálního hráče si Ford v posledních letech zakládá také na pozici inovátora, proto nabídne Edge například adaptivní řízení, airbag v zadním bezpečnostním páse, přední panoramatickou kameru, již zmiňované adaptivní LED světlomety nebo bezdotykové ovládání pátých dveří. Z těch „běžně“ rozšířených prvků bude k dispozici třeba adaptivní tempomat, přednárazový systém s detekcí chodců nebo hlídání mrtvého úhlu.

České zastoupení modrého oválu nabídne Edge v celkem třech výbavových stupních. Základní Trend obsahuje sedm airbagů, varování při opuštění jízdního pruhu, automatické navrácení do jízdního pruhu, zmiňovaný přednárazový systém s detekcí chodců, tempomat, rozpoznávání dopravních značek s rychlostním omezením, asistent rozjezdu do kopce, dešťový a světelný senzor, ISOFIX pro druhou řadu, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment SYNC 2 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, audiosystémem s devíti reproduktory a couvací kamerou, manuálně nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, bezklíčkové startování, mlhovky s přisvěcováním do zatáček nebo 19palcová litá kola.

Ceník - Ford Edge

  Trend Titanium Sport
2.0 TDCi AWD (180 k) 1 119 900 Kč 1 224 990 Kč ----------
2.0 Bi-turbo TDCi AWD (210 k) ---------- 1 316 990 Kč 1 353 990 Kč

Prostřední verze Titanium přidává parkovací senzory vpředu i vzadu, palubní počítač s 10,1palcovým displejem, trojdimenzionální navigaci, bezdotykové otevírání pátých dveří, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, ambientní LED osvětlení interiéru nebo hliníkové střešní ližiny. O vrcholném provedení Sport s atraktivním bodykitem, černými 20palcovými koly a sportovním podvozkem již byla řeč. Kromě těchto prvků dále přináší audiosystém SONY a dvanácti reproduktory, akustická skla, adaptivní řízení nebo velurové koberečky.

Vytisknout

Diskuze: Ford Edge dorazil do Čech, je dražší než Mustang s osmiválcem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Kia Rio GT přijede za dva roky, můžeme se těšit na 180 koní.

Kia připravuje ostré Rio GT, sportovní kupé přijede již na podzim

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud