Golf GTI Clubsport přichází na trh, za 265 koní nežádá ani 800 tisíc

Volkswagen Golf GTI Clubsport přichází s posíleným motorem a lepší aerodynamikou.
Volkswagen Golf GTI Clubsport přichází s posíleným motorem a lepší aerodynamikou., foto: Volkswagen
ar6 19. ledna 2016 02:15
Sdílej:

Golf GTI oslavil v loňském roce čtyřicáté narozeniny a Volkswagen se mu jako dárek rozhodl dát limitovanou edici Clubsport, přinášející nejen designové, ale i technické změny. Vyšperkovaná ikona ostrých hatchbacků nyní přijíždí i k českým prodejcům, aby zamotala hlavy zájemcům třeba o Hondu Civic Type R.

Že nemáte tu čest s běžným Golfem GTI poznáte již na první pohled. Nejen, že sportovní podvozek sedí o 15 milimetrů blíže k vozovce, ale přední nárazník zdobí boční lamely a trojúhelníkové nasávače vzduchu, vzadu je pro změnu nový difuzor a výrazný střešní spoiler. Sada aerodynamických doplňků obsahuje také nástavce prahů, kola mají potom standardně osmnáct palců. Přední světla dostala bi-xenonové výbojky a LED diody denního svícení, vzadu jsou potom full-LED reflektory.

Uvnitř vládnou anatomická sedadla, čalouněná částečně Alcantarou. Hlavice řadící páky si zachovala tvar golfového míčku, prošívání jejího čalounění potom stejně jako v případě volantu, výplní dveří, sedadel a koberečků obstarává červená nit. S ní jsou sladěné červené bezpečnostní pásy a prahové lišty z ušlechtilé oceli, jež zdobí červený nápis GTI.

Tím nejdůležitějším prvkem GTI Clubsport nicméně zůstává dvoulitrové TSI pod kapotou o výkonu 265 koní. Tuto hodnotu jde kvůli funkci boost (aktivuje se sešlápnutím plynového pedálu až k podlaze) navýšit krátkodobě až na 290 koní. Zákazník může volit mezi šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Pokud raději řadíte sami, připravte se na akceleraci z 0 na 100 km/h za 6 sekund a maximální rychlost 250 km/h, DSG je o 0,1 sekundy rychlejší, ale její maximální rychlost je „jen“ 249 km/h. Spotřeba je 6,7 l/100 km s manuálem, respektive 6,9 l/100 km s automatem.

Základní cena byla stanovena na 789 900 korun, za něž vedle výše popsaných prvků získáte tempomat, automatickou klimatizaci Climatronic, audiosystém Composition Media, multifunkční volant, palubní počítač nebo tónovaná skla.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.