Je to sotva dva měsíce, co se nám představily dvě nové verze Audi RS6 a RS7. Ty nesou přízvisko Performance a v těchto dnech si je můžete začít objednávat.
Tuzemské zastoupení aktuálně zahájilo jejich předprodeja provedení Performance posouvá výkon osmiválcového motoru na 605 koní a na točivý moment 750 Nm. Poháněna jsou všechna čtyři kola skrze systém Quattro a oběma autům potrvá akcelerace z nuly na stovku za 3,7 sekundy. Zajímá vás maximálka? Ta v obou případech činí 305 km/h.
Co se týče samotných cen, zájemci o Audi RS6 Avant Performance zaplatí mininálně 3 034 900 Kč, za dynamičtěji vypadající RS7 Sportback si připlatíte ještě 199 tisíc navíc. Na druhou stranu, nemusíte se bát příplatků, těch je tady naštěstí jen minimum.
Drobnou zavádějící informací je ale maximálka 305 km/h, která i u verze Performance dosahuje pouhých 250. Kdo chce dosáhnout na oněch zmíněných třistapět, musí si připlatit za odblokování elektronického omezovače. Hold je to Audi...
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?