Dvanáctá generace Navary má český ceník, blíží se segmentu SUV

Nissan NP300 Navara King Cab
Nissan NP300 Navara King Cab, foto: Nissan
ar6 25. listopadu 2015 06:10
Sdílej:

Navara patří, vzhledem ke globálnímu zaměření, dlouhodobě k nejprodávanějším Nissanům na světě. Její už dvanácté vydání pak v tomto směru nehodlá z dosažených pozic nikterak ustupovat, naopak přiblížením se kategorii SUV je dokonce chce ještě vylepšit.

V nabídce českého importéra najdeme celkem tři verze – King Cab, což je model se čtyřmístnou prodlouženou jednoduchou kabinou, Double Cab, což je klasická pětimístná dvoukabina, a Chassis Cab, odvozených od obou typů kabiny s tím, že místo korby je prostor na nástavbu. Zatímco jeho délka je 5120 mm, šířka 1790 mm a výška 1795 nebo 1810 mm podle zvoleného typu kabiny, King Cab má délku mezi 5225 - 5255 mm, šířku mezi 1790 - 1850 mm a výšku mezi 1780 - 1790 mm a Double Cab měří do délky mezi 5300 - 5330 mm, na šířku má 1850 mm a na výšku mezi 1805 - 1840 mm. Rozvor je pro všechny verze stejných 3150 mm.

Ložná plocha má v případě King Cabu 1788 x 1560 mm a v případě Double Cabu 1578 x 1560 mm. Nejlepší užitečnou hmotností, 1203 nebo 1183 kilogramy, se chlubí Chassis Cab, ostatní verze mají mezi 1062 až 1047 kilogramy. Světlá výška je pak až 223 mm. Pokud jde o styling karosérie, ten nikterak nevybočuje z palety ostatních Nissanů. Máme tu tedy masku chladiče ve tvaru písmene V s velkým množstvím chromu, vytažené blatníky nebo boční blinky, přesunuté do zrcátek. V nejvyšší výbavě Tekna se objevují dokonce přední LED světla, diody denního svícení a 18palcová kola.

Kabina je asi neblíže tvrzení ze začátku textu, tedy blízkosti se světem klasických SUV. Pokud zvolíte nejnižší výbavu, pořád to sice bude pracant do nepohody, kterého nějaký ten šrám nebo bláto jen tak nerozhází, stačí ale volit vyšší a vyšší výbavové stupně, a můžete dojít k multimediálnímu systému NissanConnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Pro všechny výbavové stupně je shodná zlepšená ergonomie, přehlednější přístrojový panel nebo pohodlnější sedadla.

Pod kapotou budou výhradně naftové čtyřválce dCi s objemem 2.2 litru a pohonem všech čtyř kol. Provedení s jedním turbodmychadlem nabídne 160 koní při 3750 ot./min a 403 Nm mezi 1500 - 2500 ot./min, dvakrát přeplňovaný diesel má 190 koní při 3750 ot./min a 450 Nm mezi 1500 - 2500 ot./min. Zatímco ke slabšímu je dodávána pouze manuální šestistupňová převodovka, ten silnější má volitelně i sedmistupňový automat. Karosérie sedí na žebřinovém rámu, ale zatímco vpředu mají všechny varianty dvojitá lichoběžníková ramena, vzadu si Chassis Cab a King Cab vozí listová pera a Double Cab víceprvkovou nápravu.

Téma výbavy už jsme nakousli, avšak zatím jen z pohledu té nejvyšší. Na opačném konci je Visia, jediný stupeň dostupný pro Chassis Cab a King Cab, se sedmi airbagy, asistentem rozjezdu do kopce, asistentem sjíždění z kopce, tempomatem, úchyty Isofix (u Double Cabu), dálkově ovládaným centrálním zamykáním, manuální klimatizací, elektricky stavitelnými zrcátky, elektricky ovládanými okny (u Double Cabu), stavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce, multifunkčním volantem, rádiem se čtyřmi reproduktory, Aux/USB portem a Bluetooth, elektronickým diferenciálem s omezeným prokluzem, uzávěrkou zadního diferenciálu nebo 16palcovými ocelovými koly. Druhá linie Acenta má navíc barevný displej palubního počítače, startovací tlačítko, šest reproduktorů, chromovanou masku, kryty zrcátek, matice kol a zadní nárazník nebo 16palcová litá kola.

Ceník - Nissan NP300 Navara

Motorizace Visia CHC  Visia KC Visia DC Acenta N-Connecta Tekna  2.2 dCi (140 k) 699 100 Kč 679 800 Kč 744 900 Kč 848 100 Kč 879 100 Kč 950 600 Kč 2.2 dCi (190 k) ---------- ---------- ---------- ---------- 908 600 Kč 980 100 Kč 2.2 dCi AT (190 k) ---------- ---------- ---------- ---------- 951 400 Kč 1 022 900 Kč

Třetí úroveň N-Connecta přináší automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s LED blikačí, vyhřívaná přední sedadla, kožený volant, parkovací kameru, boční nášlapy, mlhovky nebo 18palccová litá kola. Nejvyšší výbava Tekna dostala zadní parkovací senzory, panoramatický kamerový systém, multimediální systém Nissan Connect se sedmipalcovou obrazovkou, přední LED světla s nastavitelnou výškou, LED diody pro denní svícení nebo střešní ližiny. Záruka je na 5 let nebo 160 000 ujetých kilometrů.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?