Navara patří, vzhledem ke globálnímu zaměření, dlouhodobě k nejprodávanějším Nissanům na světě. Její už dvanácté vydání pak v tomto směru nehodlá z dosažených pozic nikterak ustupovat, naopak přiblížením se kategorii SUV je dokonce chce ještě vylepšit.
V nabídce českého importéra najdeme celkem tři verze – King Cab, což je model se čtyřmístnou prodlouženou jednoduchou kabinou, Double Cab, což je klasická pětimístná dvoukabina, a Chassis Cab, odvozených od obou typů kabiny s tím, že místo korby je prostor na nástavbu. Zatímco jeho délka je 5120 mm, šířka 1790 mm a výška 1795 nebo 1810 mm podle zvoleného typu kabiny, King Cab má délku mezi 5225 - 5255 mm, šířku mezi 1790 - 1850 mm a výšku mezi 1780 - 1790 mm a Double Cab měří do délky mezi 5300 - 5330 mm, na šířku má 1850 mm a na výšku mezi 1805 - 1840 mm. Rozvor je pro všechny verze stejných 3150 mm.
Ložná plocha má v případě King Cabu 1788 x 1560 mm a v případě Double Cabu 1578 x 1560 mm. Nejlepší užitečnou hmotností, 1203 nebo 1183 kilogramy, se chlubí Chassis Cab, ostatní verze mají mezi 1062 až 1047 kilogramy. Světlá výška je pak až 223 mm. Pokud jde o styling karosérie, ten nikterak nevybočuje z palety ostatních Nissanů. Máme tu tedy masku chladiče ve tvaru písmene V s velkým množstvím chromu, vytažené blatníky nebo boční blinky, přesunuté do zrcátek. V nejvyšší výbavě Tekna se objevují dokonce přední LED světla, diody denního svícení a 18palcová kola.
Kabina je asi neblíže tvrzení ze začátku textu, tedy blízkosti se světem klasických SUV. Pokud zvolíte nejnižší výbavu, pořád to sice bude pracant do nepohody, kterého nějaký ten šrám nebo bláto jen tak nerozhází, stačí ale volit vyšší a vyšší výbavové stupně, a můžete dojít k multimediálnímu systému NissanConnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Pro všechny výbavové stupně je shodná zlepšená ergonomie, přehlednější přístrojový panel nebo pohodlnější sedadla.
Pod kapotou budou výhradně naftové čtyřválce dCi s objemem 2.2 litru a pohonem všech čtyř kol. Provedení s jedním turbodmychadlem nabídne 160 koní při 3750 ot./min a 403 Nm mezi 1500 - 2500 ot./min, dvakrát přeplňovaný diesel má 190 koní při 3750 ot./min a 450 Nm mezi 1500 - 2500 ot./min. Zatímco ke slabšímu je dodávána pouze manuální šestistupňová převodovka, ten silnější má volitelně i sedmistupňový automat. Karosérie sedí na žebřinovém rámu, ale zatímco vpředu mají všechny varianty dvojitá lichoběžníková ramena, vzadu si Chassis Cab a King Cab vozí listová pera a Double Cab víceprvkovou nápravu.
Téma výbavy už jsme nakousli, avšak zatím jen z pohledu té nejvyšší. Na opačném konci je Visia, jediný stupeň dostupný pro Chassis Cab a King Cab, se sedmi airbagy, asistentem rozjezdu do kopce, asistentem sjíždění z kopce, tempomatem, úchyty Isofix (u Double Cabu), dálkově ovládaným centrálním zamykáním, manuální klimatizací, elektricky stavitelnými zrcátky, elektricky ovládanými okny (u Double Cabu), stavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce, multifunkčním volantem, rádiem se čtyřmi reproduktory, Aux/USB portem a Bluetooth, elektronickým diferenciálem s omezeným prokluzem, uzávěrkou zadního diferenciálu nebo 16palcovými ocelovými koly. Druhá linie Acenta má navíc barevný displej palubního počítače, startovací tlačítko, šest reproduktorů, chromovanou masku, kryty zrcátek, matice kol a zadní nárazník nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Nissan NP300 Navara
Motorizace Visia CHC Visia KC Visia DC Acenta N-Connecta Tekna 2.2 dCi (140 k) 699 100 Kč 679 800 Kč 744 900 Kč 848 100 Kč 879 100 Kč 950 600 Kč 2.2 dCi (190 k) ---------- ---------- ---------- ---------- 908 600 Kč 980 100 Kč 2.2 dCi AT (190 k) ---------- ---------- ---------- ---------- 951 400 Kč 1 022 900 KčTřetí úroveň N-Connecta přináší automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s LED blikačí, vyhřívaná přední sedadla, kožený volant, parkovací kameru, boční nášlapy, mlhovky nebo 18palccová litá kola. Nejvyšší výbava Tekna dostala zadní parkovací senzory, panoramatický kamerový systém, multimediální systém Nissan Connect se sedmipalcovou obrazovkou, přední LED světla s nastavitelnou výškou, LED diody pro denní svícení nebo střešní ližiny. Záruka je na 5 let nebo 160 000 ujetých kilometrů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.