Navara patří, vzhledem ke globálnímu zaměření, dlouhodobě k nejprodávanějším Nissanům na světě. Její už dvanácté vydání pak v tomto směru nehodlá z dosažených pozic nikterak ustupovat, naopak přiblížením se kategorii SUV je dokonce chce ještě vylepšit.
V nabídce českého importéra najdeme celkem tři verze – King Cab, což je model se čtyřmístnou prodlouženou jednoduchou kabinou, Double Cab, což je klasická pětimístná dvoukabina, a Chassis Cab, odvozených od obou typů kabiny s tím, že místo korby je prostor na nástavbu. Zatímco jeho délka je 5120 mm, šířka 1790 mm a výška 1795 nebo 1810 mm podle zvoleného typu kabiny, King Cab má délku mezi 5225 - 5255 mm, šířku mezi 1790 - 1850 mm a výšku mezi 1780 - 1790 mm a Double Cab měří do délky mezi 5300 - 5330 mm, na šířku má 1850 mm a na výšku mezi 1805 - 1840 mm. Rozvor je pro všechny verze stejných 3150 mm.
Ložná plocha má v případě King Cabu 1788 x 1560 mm a v případě Double Cabu 1578 x 1560 mm. Nejlepší užitečnou hmotností, 1203 nebo 1183 kilogramy, se chlubí Chassis Cab, ostatní verze mají mezi 1062 až 1047 kilogramy. Světlá výška je pak až 223 mm. Pokud jde o styling karosérie, ten nikterak nevybočuje z palety ostatních Nissanů. Máme tu tedy masku chladiče ve tvaru písmene V s velkým množstvím chromu, vytažené blatníky nebo boční blinky, přesunuté do zrcátek. V nejvyšší výbavě Tekna se objevují dokonce přední LED světla, diody denního svícení a 18palcová kola.
Kabina je asi neblíže tvrzení ze začátku textu, tedy blízkosti se světem klasických SUV. Pokud zvolíte nejnižší výbavu, pořád to sice bude pracant do nepohody, kterého nějaký ten šrám nebo bláto jen tak nerozhází, stačí ale volit vyšší a vyšší výbavové stupně, a můžete dojít k multimediálnímu systému NissanConnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Pro všechny výbavové stupně je shodná zlepšená ergonomie, přehlednější přístrojový panel nebo pohodlnější sedadla.
Pod kapotou budou výhradně naftové čtyřválce dCi s objemem 2.2 litru a pohonem všech čtyř kol. Provedení s jedním turbodmychadlem nabídne 160 koní při 3750 ot./min a 403 Nm mezi 1500 - 2500 ot./min, dvakrát přeplňovaný diesel má 190 koní při 3750 ot./min a 450 Nm mezi 1500 - 2500 ot./min. Zatímco ke slabšímu je dodávána pouze manuální šestistupňová převodovka, ten silnější má volitelně i sedmistupňový automat. Karosérie sedí na žebřinovém rámu, ale zatímco vpředu mají všechny varianty dvojitá lichoběžníková ramena, vzadu si Chassis Cab a King Cab vozí listová pera a Double Cab víceprvkovou nápravu.
Téma výbavy už jsme nakousli, avšak zatím jen z pohledu té nejvyšší. Na opačném konci je Visia, jediný stupeň dostupný pro Chassis Cab a King Cab, se sedmi airbagy, asistentem rozjezdu do kopce, asistentem sjíždění z kopce, tempomatem, úchyty Isofix (u Double Cabu), dálkově ovládaným centrálním zamykáním, manuální klimatizací, elektricky stavitelnými zrcátky, elektricky ovládanými okny (u Double Cabu), stavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce, multifunkčním volantem, rádiem se čtyřmi reproduktory, Aux/USB portem a Bluetooth, elektronickým diferenciálem s omezeným prokluzem, uzávěrkou zadního diferenciálu nebo 16palcovými ocelovými koly. Druhá linie Acenta má navíc barevný displej palubního počítače, startovací tlačítko, šest reproduktorů, chromovanou masku, kryty zrcátek, matice kol a zadní nárazník nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Nissan NP300 Navara
Motorizace Visia CHC Visia KC Visia DC Acenta N-Connecta Tekna 2.2 dCi (140 k) 699 100 Kč 679 800 Kč 744 900 Kč 848 100 Kč 879 100 Kč 950 600 Kč 2.2 dCi (190 k) ---------- ---------- ---------- ---------- 908 600 Kč 980 100 Kč 2.2 dCi AT (190 k) ---------- ---------- ---------- ---------- 951 400 Kč 1 022 900 KčTřetí úroveň N-Connecta přináší automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s LED blikačí, vyhřívaná přední sedadla, kožený volant, parkovací kameru, boční nášlapy, mlhovky nebo 18palccová litá kola. Nejvyšší výbava Tekna dostala zadní parkovací senzory, panoramatický kamerový systém, multimediální systém Nissan Connect se sedmipalcovou obrazovkou, přední LED světla s nastavitelnou výškou, LED diody pro denní svícení nebo střešní ližiny. Záruka je na 5 let nebo 160 000 ujetých kilometrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.