Až do září minulého roku byl historicky nejmenším Infiniti sedan střední třídy. Pak však Japonci ukázali Q30, prémiový aktivní kompakt se základy v Mercedesu třídy A. V listopadu navíc následoval „crossover“ QX30 se stejnými díly. O něm ale tento článek není, zajímat nás totiž bude český ceník Q30. Ten je po dlouhém čekání konečně kompletní.
Spojení Q30, potažmo QX30, s Mercedesem třídy A, respektive GLA, se hojně probíralo před premiérou a probírá se i po samotné premiéře. Faktem ale je, že na první pohled oba vozy nespojuje vůbec nic. Infiniti si naštěstí ponechalo svou designovou identitu, takže i když se zadní sloupek, oficiálně ve tvaru půlměsíce, odlišně jdoucí linie dveří a oken nebo poměrně komplikovaná přední část nemusí líbit každému, v porovnání s konzervativní trojcípou hvězdou je to příjemná alternativa. Kromě výraznějších prvků nabídne Q30 také devět laků karosérie, vícero designů litých osmnácti- nebo devatenáctipalcových kol a především designový balíček pro vnějšek i vnitřek, odlišující se například jinou barvou několika exteriérových prvků.
Kde už je vliv Němců cítit trochu víc, to je podlahová plošina MRA, jíž Q30 s třídou A sdílí. Znamená to mimo jiné vzpěry MacPherson vpředu a víceprvkovou nápravu vzadu. Díky jinému tvaru nárazníku je Japonec alespoň delší, a to se 4425 milimetry o pořádný kus. Když už byla řeč o podvozku, verze Sport (s motory 2.0t a 2.2d) ho má snížený o 20 mm a lehce přitvrzený, čímž bylo dosaženo o něco většího jízdního požitku. Stejný model dostal i větší brzdy.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Infiniti Q30 Audi A3 BMW 1 M-B třídy A Délka: 4425 mm 4310 mm 4329 mm 4292 mm Šířka: 1805 mm 1785 mm 1765 mm 1780 mm Výška: 1495 mm 1425 mm 1440 mm 1433 mm Rozvor: 2700 mm 2636 mm 2690 mm 2699 mm Kufr: 430 l 380/1120 l 360/1200 l 341/1157 lKabina je místem, kde je spojitost s německým modelem viditelná asi ze všeho nejvíc. Příbuznost některých ovladačů zkrátka nezakryjete ani jinak tvarovanými výdechy ventilace, do středové konzole zakomponovaným displejem multimediálního systému nebo sportovním multifunkčním volantem. Velice příjemně nicméně působí klasický analogový přístrojový štít s palubním počítačem uprostřed. Na všech exponovaných místech byl údajně použit nový materiál Sofilez, vynikající na dotyk příjemným, ale odolným povrchem. Pokud máte hluboko do kapsy, určitě stojí za to si projít kompletní nabídku Infiniti, která nečítá jen místy nudné látkové čalounění a černé, byť kvalitní měkčené, plasty. Dostat můžete kůži Nappa v několika odstínech včetně bílé nebo béžové, dřevěné obložení palubní deky či výplní dveří a jako bonus je tu i semišové obložení stropu a předních sloupků. S odstínem čalounění může korespondovat i potah palubní desky před spolujezdcem.
Pod kapotou se objeví jedna z pěti motorizací, jejichž rozdělení je tři ku dvěma ve prospěch benzínu. Ten spaluje přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 122 koní při 5000 ot./min s točivým momentem 200 Nm mezi 1250 - 4000 ot./min, respektive o výkonu 156 koní při 5300 ot./min s točivým momentem 250 Nm mezi 1250 - 4000 ot./min, nebo přeplňovaný dvoulitr o výkonu 211 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1200 - 4000 ot./min. V případě nejslabšího motoru pohání přední kola šestistupňový manuál, oba silnější motory mají sedmistupňový dvouspojkový automat, doplněný v případě dvoulitru o pohon všech kol.
Technické údaje
1.6t 1.6t 2.0t AWD 1.5d 1.5d 2.2d 2.2d AWD Výkon: 122 k 156 k 211 k 109 k 109 k 170 k 170 k Toč. mom.: 200 Nm 250 Nm 350 Nm 260 Nm 260 Nm 350 Nm 350 Nm Převod.: 6 MT 7 DCT 7 DCT 6 MT 7 DCT 7 DCT 7 DCT Zrychlení: 9,4 s 8,9 s 7,3 s 12,0 s 11,9 s 8,3 s 8,5 s Rychlost: 200 km/h 215 km/h 230 km/h 190 km/h 190 km/h 220 km/h 215 km/h Spotřeba: 5,7 l 5,8 l 6,7 l 3,9 l 4,3 l 4,2 l 4,9 lNaftu spaluje patnáctistovka o výkonu 109 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 260 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min nebo „dvadvojka“ o výkonu 170 koní mezi 3700 - 4000 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1400 - 3400 ot./min. U slabšího motoru je na výběr mezi šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, silnější čtyřválec má vždy dvouspojkový automat a pohon předních nebo všech kol.
Základní výbava s prostým označením Q30 má sedm airbagů, kontrolu trakce, varování před čelní srážkou, úchyty Isofix, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, audio se šesti reproduktory a CD přehrávačem, výškově stavitelné sedadlo řidiče, multifunkční kožený volant, volič jízdních režimů v případě dvouspojkového automatu, LED diody denního svícení, zadní full-LED světla nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Nad linií Q30 ční linie Premium, rozvětvená do verzí Premium, Premium City Black, Premium Tech, Premium Tech Gallery White a Premium Tech Café Teak. Všechny mají společně navíc tempomat s omezovačem rychlosti, varování při vyjetí z jízdního pruhu, dešťový senzor, vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci, vyhřívání předních sedadel a LED mlhovky. K modelu Premium City Black získáte navíc navigaci InTouch, digitální rádio a rozpoznávání dopravních značek (za příplatek k ostatním verzím), Premium a Premium City Black mají zadní parkovací senzory, modely Premium Tech disponují bezklíčkovým otevíráním dveří, couvací kamerou, předními parkovacími senzory a elektrickým nastavováním předních sedadel a od linie Premium City Black výš jsou dostupná adaptivní přední LED světla. Čalounění obstarává, v závislosti na verzi, kůže Nappa nebo kombinace koženky a Alcantary.
Ceník - Infiniti Q30
1.6t 1.6t 2.0t AWD 1.5d 1.5d DCT 2.2d 2.2d AWD Q30 604 900 Kč ---------- ---------- 644 900 Kč ---------- 796 900 Kč ---------- Premium 655 200 Kč ---------- ---------- 695 200 Kč 752 200 Kč 847 200 Kč 900 700 Kč P. City Black 749 400 Kč ---------- ---------- 789 400 Kč 846 400 Kč 941 400 Kč 994 900 Kč City Black 779 100 Kč ---------- ---------- 819 100 Kč ---------- 1 024 600 Kč ---------- Premium Tech 783 300 Kč 880 100 Kč ---------- 823 300 Kč ---------- 975 300 Kč 1 028 800 Kč Gallery White 822 300 Kč 919 100 Kč ---------- 862 300 Kč ---------- 1 014 300 Kč 1 067 800 Kč Café Teak 801 300 Kč 898 100 Kč ---------- 841 300 Kč ---------- 993 300 Kč 1 046 800 Kč Sport ---------- 844 000 Kč 1 011 100 Kč 787 200 Kč ---------- 939 200 Kč 992 700 Kč S. City Black ---------- 940 900 Kč 1 108 000 Kč 884 100 Kč ---------- 1 036 100 Kč 1 089 600 KčNejvýše stojí verze Sport, dělená na Sport a Sport City Black, s již jednou zmiňovaným sníženým podvozkem, lehce agresivnějším stylingem, 19palcovými litými koly a sportovními sedadly (čalounění Alcantara + umělá kůže), respektive volantem. Sport City Black pak disponuje třeba navigací InTouch, digitálním rádiem a rozpoznáváním dopravních značek, automatickým parkovacím asistentem, panoramatickým kamerovým systémem, bezklíčkovým otevíráním, zadní parkovací kamerou a předními parkovacími senzory.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.