Renault se především díky Laguně stal tradičním zástupcem střední třídy. Poslední roky však v tomto segmentu poměrně strádal, což jde na vrub mimo jiné také postupnému zastarávání třetí generace Laguny. A proto se ve Francii rozhodli pro radikální řez – klasické jméno, poněkud konzervativní vzhled i dvoulitrové motory jsou minulostí, naopak žhavou současností je atraktivní Talisman. Tím spíš, když české zastoupení odhalilo jeho ceník.
O designu nebo použité technice bylo napsáno mnohé. Osobně mohu říct, že při živém setkání na mě auto zapůsobilo především neotřelým vzhledem a dostatečnou prostorností téměř ve všech ohledech. Pod kapotou se objeví výhradně přeplňované motory, jejichž objem nepřekročí 1618 cm3. Jestli je to na 4848 mm dlouhý, 1869 mm široký a 1463 mm vysoký sedan s rozvorem 2808 mm málo nebo tak akorát zatím ponechme stranou a počkejme na klasický test.
Příznivci benzínu mají na výběr dvě verze šestnáctistovky TCe v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Slabší má 150 koní při 5300 ot./min a 220 Nm při 2000 ot./min, silnější z Clia RS rovných 200 koní při 6000 ot./min a 260 Nm při 2000 ot./min. Vstupní branou do nabídky Talismanu je nicméně vznětový čtyřválec 1.5 dCi se šestistupňovým manuálem o výkonu 110 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 260 Nm při 1750 ot./min. Silnější 1.6 dCi má 130 koní při 4000 ot./min a 320 Nm při 1750 ot./min, respektive 160 koní při 4000 ot./min a 380 Nm při 1750 ot./min. Slabší specifikace má šestistupňový manuál, silnější šestistupňový dvouspojkový automat EDC.
Základní výbava Life počítá se šesti airbagy, asistentem rozjezdu do kopce, tempomatem s omezovačem rychlosti, úchyty Isofix pro zadní boční sedadla, dálkově ovládaným centrálním zamykáním, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými zrcátky, elektrickým ovládáním předních i zadních oken, dvouzónovou automatickou klimatizací, rádiem včetně 4,2palcového dotykového displeje, palubním počítačem, podélně a výškově stavitelným multifunkčním volantem s koženým čalouněním, manuálně stavitelným sedadlem řidiče, LED diodami denního svícení nebo 16palcovými ocelovými s okrasnými kryty.
Druhý stupeň Zen přihazuje zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, multimediální systém R-Link 2 s vertikálním sedmipalcovým dotykovým displejem, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audiosystém s osmi reproduktory a trojdimenzionálním zvukem, volič jízdního režimů Multi-Sense, klimatizovanou schránku před spolujezdcem, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče, manuální stavitelné sedadlo a bederní opěrku spolujezdce, hands-free vstupní kartu, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Linie Intens má navíc varování při opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, přepínání dálkových světel, čalounění v kombinaci látky a koženky, přední světla LED Pure Vision nebo LED zadní světla.
Vrcholem nabídky je Talisman Initiale Paris, jehož výbava obsahuje oproti stupni Intens navíc adaptivní tempomat, head up displej, systém nouzového brzdění, hlídání bezpečné vzdálenosti od vozidla vpředu, parkovací senzory vpředu, elektricky stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce v osmi směrech s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou, vyhříváním, ventilováním, masážní funkcí a polohovou paměti, čalounění kůží Nappa, infotainment R-Link 2 s horizotální 8,7palcovou dotykovou obrazovkou, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audio Bose Surround Sound s 13 reproduktory, natáčení všech kol 4Control, elektronické nastavení tuhosti tlumičů nebo 19palcová kola.
Pro první zákazníky, kteří si v době od 1.12. 2015 do 15.1.2016 Talisman objednají, nabízí české zastoupení značky možnost sáhnout po výbavě Premiere Edition, obsahující mimo jiné hlídání slepého úhlu, přední světla LED Pure Vision, zadní full-LED světla, infotainment R-Link 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, vyhřívaný volant a přední sedadla, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 18palcová litá kola a to za mimořádné zvýhodněnou cenu. Omezením je nabídka pouze slabší 1.6 TCe a 1.6 dCi, respektive možnost zvolit si jeden ze tří metalických laků.
Motorizace Life Zen Intense Initiale Paris Premiere Edition 1.6 TCe (150 k) --------- 689 900 Kč 729 900 Kč --------- 669 900 Kč 1.6 TCe (200 k) --------- --------- --------- 959 900 Kč --------- 1.5 dCi (110 k) 619 900 Kč --------- --------- --------- --------- 1.6 dCi (130 k) --------- 689 900 Kč 729 900 Kč --------- 669 900 Kč 1.6 dCi (160 k) --------- 764 900 Kč 804 900 Kč 984 900 Kč ---------Prvních automobilů se zákazníci dočkají 15. ledna příštího roku, kombi se českému publiku ukáže na jaře. Standardně poskytuje importér záruku na pět let nebo 150 000 ujetých kilometrů, za 6390 korun lze nicméně zvýšit limit ujetých kilometrů na 200 000.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.