Renault se především díky Laguně stal tradičním zástupcem střední třídy. Poslední roky však v tomto segmentu poměrně strádal, což jde na vrub mimo jiné také postupnému zastarávání třetí generace Laguny. A proto se ve Francii rozhodli pro radikální řez – klasické jméno, poněkud konzervativní vzhled i dvoulitrové motory jsou minulostí, naopak žhavou současností je atraktivní Talisman. Tím spíš, když české zastoupení odhalilo jeho ceník.
O designu nebo použité technice bylo napsáno mnohé. Osobně mohu říct, že při živém setkání na mě auto zapůsobilo především neotřelým vzhledem a dostatečnou prostorností téměř ve všech ohledech. Pod kapotou se objeví výhradně přeplňované motory, jejichž objem nepřekročí 1618 cm3. Jestli je to na 4848 mm dlouhý, 1869 mm široký a 1463 mm vysoký sedan s rozvorem 2808 mm málo nebo tak akorát zatím ponechme stranou a počkejme na klasický test.
Příznivci benzínu mají na výběr dvě verze šestnáctistovky TCe v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Slabší má 150 koní při 5300 ot./min a 220 Nm při 2000 ot./min, silnější z Clia RS rovných 200 koní při 6000 ot./min a 260 Nm při 2000 ot./min. Vstupní branou do nabídky Talismanu je nicméně vznětový čtyřválec 1.5 dCi se šestistupňovým manuálem o výkonu 110 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 260 Nm při 1750 ot./min. Silnější 1.6 dCi má 130 koní při 4000 ot./min a 320 Nm při 1750 ot./min, respektive 160 koní při 4000 ot./min a 380 Nm při 1750 ot./min. Slabší specifikace má šestistupňový manuál, silnější šestistupňový dvouspojkový automat EDC.
Základní výbava Life počítá se šesti airbagy, asistentem rozjezdu do kopce, tempomatem s omezovačem rychlosti, úchyty Isofix pro zadní boční sedadla, dálkově ovládaným centrálním zamykáním, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými zrcátky, elektrickým ovládáním předních i zadních oken, dvouzónovou automatickou klimatizací, rádiem včetně 4,2palcového dotykového displeje, palubním počítačem, podélně a výškově stavitelným multifunkčním volantem s koženým čalouněním, manuálně stavitelným sedadlem řidiče, LED diodami denního svícení nebo 16palcovými ocelovými s okrasnými kryty.
Druhý stupeň Zen přihazuje zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, multimediální systém R-Link 2 s vertikálním sedmipalcovým dotykovým displejem, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audiosystém s osmi reproduktory a trojdimenzionálním zvukem, volič jízdního režimů Multi-Sense, klimatizovanou schránku před spolujezdcem, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče, manuální stavitelné sedadlo a bederní opěrku spolujezdce, hands-free vstupní kartu, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Linie Intens má navíc varování při opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, přepínání dálkových světel, čalounění v kombinaci látky a koženky, přední světla LED Pure Vision nebo LED zadní světla.
Vrcholem nabídky je Talisman Initiale Paris, jehož výbava obsahuje oproti stupni Intens navíc adaptivní tempomat, head up displej, systém nouzového brzdění, hlídání bezpečné vzdálenosti od vozidla vpředu, parkovací senzory vpředu, elektricky stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce v osmi směrech s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou, vyhříváním, ventilováním, masážní funkcí a polohovou paměti, čalounění kůží Nappa, infotainment R-Link 2 s horizotální 8,7palcovou dotykovou obrazovkou, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audio Bose Surround Sound s 13 reproduktory, natáčení všech kol 4Control, elektronické nastavení tuhosti tlumičů nebo 19palcová kola.
Pro první zákazníky, kteří si v době od 1.12. 2015 do 15.1.2016 Talisman objednají, nabízí české zastoupení značky možnost sáhnout po výbavě Premiere Edition, obsahující mimo jiné hlídání slepého úhlu, přední světla LED Pure Vision, zadní full-LED světla, infotainment R-Link 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, vyhřívaný volant a přední sedadla, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 18palcová litá kola a to za mimořádné zvýhodněnou cenu. Omezením je nabídka pouze slabší 1.6 TCe a 1.6 dCi, respektive možnost zvolit si jeden ze tří metalických laků.
Motorizace Life Zen Intense Initiale Paris Premiere Edition 1.6 TCe (150 k) --------- 689 900 Kč 729 900 Kč --------- 669 900 Kč 1.6 TCe (200 k) --------- --------- --------- 959 900 Kč --------- 1.5 dCi (110 k) 619 900 Kč --------- --------- --------- --------- 1.6 dCi (130 k) --------- 689 900 Kč 729 900 Kč --------- 669 900 Kč 1.6 dCi (160 k) --------- 764 900 Kč 804 900 Kč 984 900 Kč ---------Prvních automobilů se zákazníci dočkají 15. ledna příštího roku, kombi se českému publiku ukáže na jaře. Standardně poskytuje importér záruku na pět let nebo 150 000 ujetých kilometrů, za 6390 korun lze nicméně zvýšit limit ujetých kilometrů na 200 000.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?