Renault Talisman má české ceny, jak moc ohrozí Superb?

ar6, 12. listopadu 2015, 18:30 Google+

Renault se především díky Laguně stal tradičním zástupcem střední třídy. Poslední roky však v tomto segmentu poměrně strádal, což jde na vrub mimo jiné také postupnému zastarávání třetí generace Laguny. A proto se ve Francii rozhodli pro radikální řez – klasické jméno, poněkud konzervativní vzhled i dvoulitrové motory jsou minulostí, naopak žhavou současností je atraktivní Talisman. Tím spíš, když české zastoupení odhalilo jeho ceník.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Světla LED Pure Vision doplňuje v tomto případě chromovaná maska chladiče, Renault Talisman.

Světla LED Pure Vision doplňuje v tomto případě chromovaná maska chladiče, Renault Talisman. | foto: Renault

Sdílejte článek

O designu nebo použité technice bylo napsáno mnohé. Osobně mohu říct, že při živém setkání na mě auto zapůsobilo především neotřelým vzhledem a dostatečnou prostorností téměř ve všech ohledech. Pod kapotou se objeví výhradně přeplňované motory, jejichž objem nepřekročí 1618 cm3. Jestli je to na 4848 mm dlouhý, 1869 mm široký a 1463 mm vysoký sedan s rozvorem 2808 mm málo nebo tak akorát zatím ponechme stranou a počkejme na klasický test.

Příznivci benzínu mají na výběr dvě verze šestnáctistovky TCe v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Slabší má 150 koní při 5300 ot./min a 220 Nm při 2000 ot./min, silnější z Clia RS rovných 200 koní při 6000 ot./min a 260 Nm při 2000 ot./min. Vstupní branou do nabídky Talismanu je nicméně vznětový čtyřválec 1.5 dCi se šestistupňovým manuálem o výkonu 110 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 260 Nm při 1750 ot./min. Silnější 1.6 dCi má 130 koní při 4000 ot./min a 320 Nm při 1750 ot./min, respektive 160 koní při 4000 ot./min a 380 Nm při 1750 ot./min. Slabší specifikace má šestistupňový manuál, silnější šestistupňový dvouspojkový automat EDC.

Základní výbava Life počítá se šesti airbagy, asistentem rozjezdu do kopce, tempomatem s omezovačem rychlosti, úchyty Isofix pro zadní boční sedadla, dálkově ovládaným centrálním zamykáním, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými zrcátky, elektrickým ovládáním předních i zadních oken, dvouzónovou automatickou klimatizací, rádiem včetně 4,2palcového dotykového displeje, palubním počítačem, podélně a výškově stavitelným multifunkčním volantem s koženým čalouněním, manuálně stavitelným sedadlem řidiče, LED diodami denního svícení nebo 16palcovými ocelovými s okrasnými kryty.

Druhý stupeň Zen přihazuje zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, multimediální systém R-Link 2 s vertikálním sedmipalcovým dotykovým displejem, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audiosystém s osmi reproduktory a trojdimenzionálním zvukem, volič jízdního režimů Multi-Sense, klimatizovanou schránku před spolujezdcem, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče, manuální stavitelné sedadlo a bederní opěrku spolujezdce, hands-free vstupní kartu, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Linie Intens má navíc varování při opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, přepínání dálkových světel, čalounění v kombinaci látky a koženky, přední světla LED Pure Vision nebo LED zadní světla.

Vrcholem nabídky je Talisman Initiale Paris, jehož výbava obsahuje oproti stupni Intens navíc adaptivní tempomat, head up displej, systém nouzového brzdění, hlídání bezpečné vzdálenosti od vozidla vpředu, parkovací senzory vpředu, elektricky stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce v osmi směrech s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou, vyhříváním, ventilováním, masážní funkcí a polohovou paměti, čalounění kůží Nappa, infotainment R-Link 2 s horizotální 8,7palcovou dotykovou obrazovkou, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audio Bose Surround Sound s 13 reproduktory, natáčení všech kol 4Control, elektronické nastavení tuhosti tlumičů nebo 19palcová kola.

Pro první zákazníky, kteří si v době od 1.12. 2015  do 15.1.2016 Talisman objednají, nabízí české zastoupení značky možnost sáhnout po výbavě Premiere Edition, obsahující mimo jiné hlídání slepého úhlu, přední světla LED Pure Vision, zadní full-LED světla, infotainment R-Link 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, vyhřívaný volant a přední sedadla, volič jízdních režimů Multi-Sense nebo 18palcová litá kola a to za mimořádné zvýhodněnou cenu. Omezením je nabídka pouze slabší 1.6 TCe a 1.6 dCi, respektive možnost zvolit si jeden ze tří metalických laků.

Motorizace Life Zen Intense Initiale Paris Premiere
Edition
1.6 TCe (150 k) --------- 689 900 Kč 729 900 Kč --------- 669 900 Kč
1.6 TCe (200 k) --------- --------- --------- 959 900 Kč ---------
1.5 dCi (110 k)  619 900 Kč --------- ---------  --------- ---------
1.6 dCi (130 k) --------- 689 900 Kč 729 900 Kč --------- 669 900 Kč
1.6 dCi (160 k) --------- 764 900 Kč 804 900 Kč 984 900 Kč ---------

Prvních automobilů se zákazníci dočkají 15. ledna příštího roku, kombi se českému publiku ukáže na jaře. Standardně poskytuje importér záruku na pět let nebo 150 000 ujetých kilometrů, za 6390 korun lze nicméně zvýšit limit ujetých kilometrů na 200 000.

Vytisknout

Diskuze: Renault Talisman má české ceny, jak moc ohrozí Superb?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Jaguar XF 3,0d

PRVNÍ TEST: Masový vrah prémie: Jaguar XF 3,0d

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud