Jihokorejský Hyundai, často sám sebou prezentovaný jako „ta pravá česká automobilka“ již několik let dodává vozy nejrůznějším státním institucím i orgánům státní správy. Nyní se k tomuto výčtu přidalo i ministerstvo obrany.
To se díky výběrovému řízení dočkalo hned osmi černých sedanů i40, z nichž dva jsou vybaveny zážehovým dvoulitrem GDI o výkonu 165 koní v kombinaci s manuální převodovkou, dva mají vznětovou sedmnáctistovku CRDi ve spojení se šestistupňovým manuálem a hned čtyřem tepe v útrobách 141koňová verze 1.7 CRDi se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Vedle samotného ministerstva dostane vozy k užívání také Hradní stráž a Vojenský a ústřední archiv Praha. Prezident Hyundai Motor Czech Byung Kwon Sir uvedl: „Jsem rád, že po sto padesáti vozech Hyundai ix35, které jsme dodali Policii ČR a čtyřiceti vozech i30 kombi pro Městskou policii Praha si naše kvalitní a bezpečné vozy vybralo i Ministerstvo obrany ČR. Je to náš další příspěvek složkám pomáhajícím občanům České republiky.“
Připomeňme, že Hyundai i40 se na českém trhu prodává jako sedan či kombi ve výbavách Experience a Premium, přičemž v aktuálním ceníku najdete už pouze vznětovou sedmnáctistovku CRDi o výkonu 115 nebo 141 koní. Zatímco slabší motor má jen šestistupňový manuál, silnější specifikace může být vybavena i sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Základní cena je 654 990 korun, za kombi se připlácí 30 000 korun.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?