Jihokorejský Hyundai, často sám sebou prezentovaný jako „ta pravá česká automobilka“ již několik let dodává vozy nejrůznějším státním institucím i orgánům státní správy. Nyní se k tomuto výčtu přidalo i ministerstvo obrany.
To se díky výběrovému řízení dočkalo hned osmi černých sedanů i40, z nichž dva jsou vybaveny zážehovým dvoulitrem GDI o výkonu 165 koní v kombinaci s manuální převodovkou, dva mají vznětovou sedmnáctistovku CRDi ve spojení se šestistupňovým manuálem a hned čtyřem tepe v útrobách 141koňová verze 1.7 CRDi se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Vedle samotného ministerstva dostane vozy k užívání také Hradní stráž a Vojenský a ústřední archiv Praha. Prezident Hyundai Motor Czech Byung Kwon Sir uvedl: „Jsem rád, že po sto padesáti vozech Hyundai ix35, které jsme dodali Policii ČR a čtyřiceti vozech i30 kombi pro Městskou policii Praha si naše kvalitní a bezpečné vozy vybralo i Ministerstvo obrany ČR. Je to náš další příspěvek složkám pomáhajícím občanům České republiky.“
Připomeňme, že Hyundai i40 se na českém trhu prodává jako sedan či kombi ve výbavách Experience a Premium, přičemž v aktuálním ceníku najdete už pouze vznětovou sedmnáctistovku CRDi o výkonu 115 nebo 141 koní. Zatímco slabší motor má jen šestistupňový manuál, silnější specifikace může být vybavena i sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Základní cena je 654 990 korun, za kombi se připlácí 30 000 korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?