Nová A4 byla na frankfurtském autosalonu jednou z nejobletovanějších novinek a dostat se k ní, byť jen na malou chvíli, vyžadovalo docela ostré lokty. Jen pár týdnů po největší podzimní výstavě míří Audi střední třídy na český trh.
S průměrně o 120 kilo nižší hmotností se budou pod kapotou prát výhradně přeplňované zážehové a vznětové jednotky. Základem je 1.4 TFSI o výkonu 150 koní se šestistupňovým manuálem nebo automatem S tronic, na benzín dále jezdí dvoulitr TFSI o výkonu 190 nebo 252 koní, přičemž ten silnější je kombinován výhradně s automatem S tronic a volitelně také pohonem všech kol Quattro. Naftový dvoulitr TDI o výkonu 150 nebo 190 koní je vždy kombinován se šestistupňovým manuálem nebo automatem S tronic, silnější verze s automatem může dostat též pohon všech kol. Vrcholem je třílitrové TDI o výkonu 272 koní s automatem S tronic a pohonem všech kol. Vedle sedanu, pro nějž platí výše zmíněná paleta, bude A4 dostupná také jako kombi Avant, avšak zatím s výrazně okleštěnou nabídkou motorů. Vypuštěna byla 1.4 TFSI, slabší dvoulitr TFSI je dostupný jen s automatem, silnější s automatem a pohonem všech kol, slabší 2.0 TDI má jen manuál, silnější pro změnu jen automat, volitelně i s pohonem všech kol.
V základní výbavě najdeme kompletní sadu airbagů, systém Audi pre sense city, Isofix pro vnější zadní sedadla a sedadlo spolujezdce, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci, rádio MMI s pětipalcovým displejem, CD přehrávačem, USB portem, osmi reproduktory a Bluetooth, multifunkční volant, zadní opěradla dělená v poměru 40:20:40, elektricky ovládané víko kufru (Avant), střešní ližiny (Avant), xenonová světla a 16- nebo 17palcová litá kola. Linie Sport má navíc hliníkové kliky dveří, 18palcová litá kola, barevný palubní počítač, kožený multifunkční volant nebo sportovní sedadla vpředu. Linie Design dostala 17palcová litá kola, elektricky stavitelné sedadlo řidiče, barevný palubní počítač, elektricky sklopná zrcátka nebo bezrámové vnitřní samozatmavovací zrcátko.
Cena za sedan startuje na 799 900 korunách, kombi díky jiné motorové skladbě startuje až na 950 900 korunách. Automat znamená příplatek 61 000 korun, linie Sport a Design potom 75 000 korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?