Nová A4 byla na frankfurtském autosalonu jednou z nejobletovanějších novinek a dostat se k ní, byť jen na malou chvíli, vyžadovalo docela ostré lokty. Jen pár týdnů po největší podzimní výstavě míří Audi střední třídy na český trh.
S průměrně o 120 kilo nižší hmotností se budou pod kapotou prát výhradně přeplňované zážehové a vznětové jednotky. Základem je 1.4 TFSI o výkonu 150 koní se šestistupňovým manuálem nebo automatem S tronic, na benzín dále jezdí dvoulitr TFSI o výkonu 190 nebo 252 koní, přičemž ten silnější je kombinován výhradně s automatem S tronic a volitelně také pohonem všech kol Quattro. Naftový dvoulitr TDI o výkonu 150 nebo 190 koní je vždy kombinován se šestistupňovým manuálem nebo automatem S tronic, silnější verze s automatem může dostat též pohon všech kol. Vrcholem je třílitrové TDI o výkonu 272 koní s automatem S tronic a pohonem všech kol. Vedle sedanu, pro nějž platí výše zmíněná paleta, bude A4 dostupná také jako kombi Avant, avšak zatím s výrazně okleštěnou nabídkou motorů. Vypuštěna byla 1.4 TFSI, slabší dvoulitr TFSI je dostupný jen s automatem, silnější s automatem a pohonem všech kol, slabší 2.0 TDI má jen manuál, silnější pro změnu jen automat, volitelně i s pohonem všech kol.
V základní výbavě najdeme kompletní sadu airbagů, systém Audi pre sense city, Isofix pro vnější zadní sedadla a sedadlo spolujezdce, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci, rádio MMI s pětipalcovým displejem, CD přehrávačem, USB portem, osmi reproduktory a Bluetooth, multifunkční volant, zadní opěradla dělená v poměru 40:20:40, elektricky ovládané víko kufru (Avant), střešní ližiny (Avant), xenonová světla a 16- nebo 17palcová litá kola. Linie Sport má navíc hliníkové kliky dveří, 18palcová litá kola, barevný palubní počítač, kožený multifunkční volant nebo sportovní sedadla vpředu. Linie Design dostala 17palcová litá kola, elektricky stavitelné sedadlo řidiče, barevný palubní počítač, elektricky sklopná zrcátka nebo bezrámové vnitřní samozatmavovací zrcátko.
Cena za sedan startuje na 799 900 korunách, kombi díky jiné motorové skladbě startuje až na 950 900 korunách. Automat znamená příplatek 61 000 korun, linie Sport a Design potom 75 000 korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?