Nová A4 byla na frankfurtském autosalonu jednou z nejobletovanějších novinek a dostat se k ní, byť jen na malou chvíli, vyžadovalo docela ostré lokty. Jen pár týdnů po největší podzimní výstavě míří Audi střední třídy na český trh.
S průměrně o 120 kilo nižší hmotností se budou pod kapotou prát výhradně přeplňované zážehové a vznětové jednotky. Základem je 1.4 TFSI o výkonu 150 koní se šestistupňovým manuálem nebo automatem S tronic, na benzín dále jezdí dvoulitr TFSI o výkonu 190 nebo 252 koní, přičemž ten silnější je kombinován výhradně s automatem S tronic a volitelně také pohonem všech kol Quattro. Naftový dvoulitr TDI o výkonu 150 nebo 190 koní je vždy kombinován se šestistupňovým manuálem nebo automatem S tronic, silnější verze s automatem může dostat též pohon všech kol. Vrcholem je třílitrové TDI o výkonu 272 koní s automatem S tronic a pohonem všech kol. Vedle sedanu, pro nějž platí výše zmíněná paleta, bude A4 dostupná také jako kombi Avant, avšak zatím s výrazně okleštěnou nabídkou motorů. Vypuštěna byla 1.4 TFSI, slabší dvoulitr TFSI je dostupný jen s automatem, silnější s automatem a pohonem všech kol, slabší 2.0 TDI má jen manuál, silnější pro změnu jen automat, volitelně i s pohonem všech kol.
V základní výbavě najdeme kompletní sadu airbagů, systém Audi pre sense city, Isofix pro vnější zadní sedadla a sedadlo spolujezdce, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci, rádio MMI s pětipalcovým displejem, CD přehrávačem, USB portem, osmi reproduktory a Bluetooth, multifunkční volant, zadní opěradla dělená v poměru 40:20:40, elektricky ovládané víko kufru (Avant), střešní ližiny (Avant), xenonová světla a 16- nebo 17palcová litá kola. Linie Sport má navíc hliníkové kliky dveří, 18palcová litá kola, barevný palubní počítač, kožený multifunkční volant nebo sportovní sedadla vpředu. Linie Design dostala 17palcová litá kola, elektricky stavitelné sedadlo řidiče, barevný palubní počítač, elektricky sklopná zrcátka nebo bezrámové vnitřní samozatmavovací zrcátko.
Cena za sedan startuje na 799 900 korunách, kombi díky jiné motorové skladbě startuje až na 950 900 korunách. Automat znamená příplatek 61 000 korun, linie Sport a Design potom 75 000 korun.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.