Letos se již po osmnácté otevřou brány největšího českého autosalonu - Autoshow Praha. Tato automobilová výstava bude probíhat od 1. do 4. října letošního roku v prostorách Výstaviště Holešovice. Co vše si pro nás organizátoři připravili?
V průběhu tohoto českého automobilového svátku si budou moci návštěvníci prohlédnout stanoviště více než 40 vystavovatelů. Ti nám nabídnou hned dvě desítky vozů v české premiéře a nespočet dalších výstavních kousků. Mezi nimi nalezneme vozy oblíbených automobilek včetně Škody, Dacie, Citroënu, Peugeotu a mnoha dalších. Na výstavišti nebudou chybět ani vozy, o kterých každý z nás tajně sní. Nalezneme tak stánky takových automobilek jako Ferrari, Lamborghini, Maserati, Porsche, McLaren a dalších.
Návštěvník si nebude moci vůz pouze prohlédnout, vybrané vozy si bude možné dokonce osobně vyzkoušet. Připraveno je hned několik desítek testovacích vozů a bohatý doprovodný program.
Pokud patříte mezi fandy automobilů užitkových a offroadových rozhodně si také přijdete na své. Těmto skupinám vozů je vyhrazena venkovní plocha, včetně offroadového parkuru.
Pokud rádi „cestujete časem“ jistě si nemůžete dovolit vynechat expozici umístěnou v Křižíkových pavilonech. Tam nalezneme automobily, kterými se proháněli Čechoslováci v osmdesátých letech minulého století.
Jak je očividné každý fanoušek motorismu si v průběhu Autoshow Praha přijde na své. Pro veřejnost se brány autosalonu otevřou 1. října ve 12:00. Následující dny bude možné výstavu navštívit již od 10:00 do 19:00.Motoristický zpravodajský server AutoRoad.cz je mediálním partnerem výstavy.
Vstupné:
150 Kč - dospělý100 Kč - zlevněné (děti od 6 do 15 let, důchodci)300 Kč - rodinné (2 dospělí, 2 děti)Zdarma - ZTP, ZTP/P
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.