Nepřekvapí, že Škoda Octavia vévodí českým žebříčkům nejen v počtu nabízených, ale i nejčastěji hledaných modelů aut. Češi ale při hledání vozů stále častěji pokukují po luxusnějších Superbech či bavorácích.
Vozy značky BMW v žebříčku popularity předstihly třetí nejčastěji nabízený Ford. I přes to, že v nabídce vítězí barevné provedení v šedé, lidé zdaleka nejvíc vyhledávají elegantní černou. Také platí, že když Češi vybírají automobil, už rozhodně nepovažují klimatizaci za luxus, ale za běžnou výbavu.
Při výběru a hledání auta ji totiž za nutnou považuje oproti loňsku téměř třikrát více lidí. Letní tropické teploty pak zájem o ni vyhnaly dokonce na 3,5 násobek. To vše shrnuje další vydání Sauto.cz Rychloměru.
Naše přání versus realita, ze které vybíráme
Nejnavštěvovanější inzertní server Sauto.cz sesbíral data o nabídce více než 63 000 vozů, které jsou jeho prostřednictvím nabízeny k prodeji. Jedná se například o auta osobní, užitková či nákladní. Ve spojení s informacemi o míře hledanosti konkrétních značek či modelů tak získal přehled o tom, do jaké míry své představy o ideálním autě přizpůsobujeme realitě.
„Není překvapením, že mezi nabízenými auty dominují škodovky. Když však srovnáme nabídku s tím, jak se auta vyhledávají, už by mohlo překvapit, že na 10 nabízených aut této značky připadne pouhých 7 potencionálních zájemců. To znamená, že prodejce by rozhodně neměl očekávat, že se svojí škodovkou uspěje snadno a za jakýchkoli podmínek,“ komentuje nabídku a poptávku po vozech značky Škoda František Prošek, manažer serveru Sauto.cz.
Z dat serveru Sauto.cz také vyplývá, že mladoboleslavské vozy zaujímají téměř čtvrtinový podíl mezi všemi nabízenými značkami. Zdaleka nejvíce se inzerují Octavie, které tvoří 43 % celkové nabídky této značky. Třetina nabídky pak připadá Fabii a pouhých 8 % luxusnějším, v žebříčku třetím, Superbům.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.