Mezi výjimečné prvky výbavy osmé generace modelu Passat patří nový průhledový displej HUD (Head-Up Display), který promítá důležité provozní údaje a výstražná upozornění na výsuvnou plochu z velmi kvalitního skla přímo v zorném poli řidiče.
Tuto technickou inovaci mohou zákazníci objednávat na přání pro všechny modely Passat – Passat Limuzína, Passat Variant, Passat Alltrack a Passat GTE1 – za cenu 13 400 Kč.
Průhledový displej se vysouvá na povel tlačítka z klidové polohy za panelem přístrojů v primárním zorném poli řidiče. Na ploše o rozměrech 10 x 15 cm jsou zobrazovány rychlost jízdy, dopravní značky, pokyny asistenčních systémů a další funkce. Displej s rozlišením 480 x 240 pixelů nabízí mimořádně ostré zobrazení.
Na průhledovém displeji HUD (Head-Up Display) mohou být zobrazovány také navigační údaje nebo výstražná upozornění. Řidič sleduje stále vozovku, zatímco promítané informace zároveň vnímá svým zrakem ve zdánlivé vzdálenosti dva metry před vozidlem. Výhoda tohoto řešení spočívá v tom, že promítání výstražných upozornění přímo do zorného pole řidiče zkracuje reakční dobu. Kromě toho nemusí oči přeostřovat tak často z dálky na blízko.
Řidič si může sám nastavit v menu informačního a zábavního systému, jaké informace mají být zobrazovány (aktuální rychlost jízdy, omezení rychlosti, pokyny navigačního systému, atd.).
Průhledový displej je aktivován samostatným ovládacím prvkem vedle otočného spínače světlometů. Není-li displej zapotřebí, zasune se zpět do přístrojové desky, aby byl chráněn před prachem.
Passat GTE: Spotřeba paliva v l/100 km: 1,7 – 1,6 (kombinovaná); spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 12,8 – 12,2 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 39 – 37 (kombinované); třída hospodárnosti: A+
Passat GTE Variant: Spotřeba paliva v l/100 km: 1,7 – 1,6 (kombinovaná); spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 12,9 – 12,4 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 39 – 37 (kombinované); třída hospodárnosti: A+
Passat GTE bude uveden na český trh začátkem roku 2016.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.