Mezi výjimečné prvky výbavy osmé generace modelu Passat patří nový průhledový displej HUD (Head-Up Display), který promítá důležité provozní údaje a výstražná upozornění na výsuvnou plochu z velmi kvalitního skla přímo v zorném poli řidiče.
Tuto technickou inovaci mohou zákazníci objednávat na přání pro všechny modely Passat – Passat Limuzína, Passat Variant, Passat Alltrack a Passat GTE1 – za cenu 13 400 Kč.
Průhledový displej se vysouvá na povel tlačítka z klidové polohy za panelem přístrojů v primárním zorném poli řidiče. Na ploše o rozměrech 10 x 15 cm jsou zobrazovány rychlost jízdy, dopravní značky, pokyny asistenčních systémů a další funkce. Displej s rozlišením 480 x 240 pixelů nabízí mimořádně ostré zobrazení.
Na průhledovém displeji HUD (Head-Up Display) mohou být zobrazovány také navigační údaje nebo výstražná upozornění. Řidič sleduje stále vozovku, zatímco promítané informace zároveň vnímá svým zrakem ve zdánlivé vzdálenosti dva metry před vozidlem. Výhoda tohoto řešení spočívá v tom, že promítání výstražných upozornění přímo do zorného pole řidiče zkracuje reakční dobu. Kromě toho nemusí oči přeostřovat tak často z dálky na blízko.
Řidič si může sám nastavit v menu informačního a zábavního systému, jaké informace mají být zobrazovány (aktuální rychlost jízdy, omezení rychlosti, pokyny navigačního systému, atd.).
Průhledový displej je aktivován samostatným ovládacím prvkem vedle otočného spínače světlometů. Není-li displej zapotřebí, zasune se zpět do přístrojové desky, aby byl chráněn před prachem.
Passat GTE: Spotřeba paliva v l/100 km: 1,7 – 1,6 (kombinovaná); spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 12,8 – 12,2 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 39 – 37 (kombinované); třída hospodárnosti: A+
Passat GTE Variant: Spotřeba paliva v l/100 km: 1,7 – 1,6 (kombinovaná); spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 12,9 – 12,4 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 39 – 37 (kombinované); třída hospodárnosti: A+
Passat GTE bude uveden na český trh začátkem roku 2016.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.