Majitelům psů, kteří s sebou své zvíře berou na dovolenou, nabízí Škoda praktické příslušenství pro bezpečné a čisté cestování se čtyřnohými mazlíčky.
Clever nabídka sahá od bezpečnostního pásu pro psy až po mříž, oddělující zavazadlový prostor od prostoru pro cestující. Ať se jedná o člověka nebo o zvíře – bezpečnost všech členů posádky má pro značku Škoda nejvyšší prioritu. Při přepravě psů na zadním sedadle je proto bezpečnostní pás pro psa nezbytnou součástí Škoda Originálního příslušenství.
Bez tohoto zajištění by bylo zvíře v případě kolize vymrštěno vpřed, což by představovalo ohrožení jen pro čtyřnožce, tak i pro člověka, sedícího před ním. Pás navíc při běžné jízdě zabrání psovi v pohybu a tím i v rozptylování řidiče. Psí bezpečnostní pás lze objednat ve čtyřech velikostech – od S až po XL. Má i další praktické využití: ve spojení s vodítkem lze pás používat i při procházkách a výcviku psa.
Pokud čtyřnožce za jízdy umístíte na zadní sedačku, postará se praktický ochranný potah o to, aby interiér zůstal čistý. Ať v modelu Škoda Citigo nebo Škoda Superb: potah je dostatečně velký na to, aby zakryl celou plochu zadních sedaček a ochránil ji před chlupy přepravovaného zvířete a dalšími nečistotami. Pevná tkanina potahu je nepromokavá a snadno omyvatelná.
Protiskluzová povrchová úprava zvyšuje bezpečnost za jízdy. Pomocí oček se potah jednoduše připevní k hlavovým opěrkám předních a zadních sedaček. Mnozí majitelé psů ocení prostornost a funkčnost některého z vozů značky Škoda ve verzi kombi. Dělící mříže pro modely Fabia Combi, Octavia Combi a Superb Combi zajistí bezpečnou přepravu psa v zavazadlovém prostoru. Pomocí této podélné dělící mříže je možno zavazadlový prostor rozdělit na dvě části. Pes na jedné straně, kufry a další předměty na druhé – to je praktické a zároveň bezpečné.
Totéž platí i pro příčnou dělící mříž, které je k dispozici pro modely Škoda Fabia Combi a Škoda Superb Combi. Tato vertikální mříž, umístěna přímo za hlavovými opěrkami zadních sedaček, zabraňuje zvířeti v přístupu do prostoru pro cestující. Provedení mříže umožňuje řidiči nerušený výhled vzad. Aby byl zavazadlový prostor i při přepravě psa co možná nejčistší, je možno jej chránit koberečky nebo podložkami, které jsou k dispozici pro všechny modely. Gumová podložka přesně odpovídá tvaru podlahy zavazadlového prostoru a není ji nutno nijak upevňovat.
V případě potřeby lze podložku jednoduše vyjmout a vyčistit. V nabídce Škoda Originálního příslušenství je také robustní plastová ochranná vložka do zavazadlového prostoru. Pro modely Škoda Rapid, Rapid Spaceback, Yeti, Octavia a Octavia Combi jsou na přání k dispozici také oboustranné koberce do zavazadlového prostoru. Z jedné strany jsou potaženy tkaninou, z druhé strany pak materiálem, odolnému vůči nečistotám a vodě. Pro čistou přepravu čtyřnohého mazlíčka postačí otočit koberec odolnou stranou vzhůru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.