Francouzská automobilka Peugeot dneškem oficiálně odhalila ostrou verzi modelu 308 s přízviskem GTi.
Naprosto novou informací je pak to, že vůz bude dostupný ve dvou výkonnostních variantách. Ta slabší nabídne výkon 250 koní, silnější pak k dobru přidá dalších dvacet a mechanický samosvorný diferenciál. Ostrý kompaktní hatchback se tak chce zařadit mezi současnou konkurecni v podobě Hondy Civic Typer R nebo Seat Leon Cupra 280.
Oficiální živá premiéra vozu se uskuteční na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu, což je 25. června. Samotný vývoj auta měla na starosti všem známá sportovní divize Peugeot Sport, což je zárukou toho, že 308 GTi nebude žádné ořezávátko.
Pod kapotou se ocitne benzínový turbomotor o objemu 1.6 litru, který tak či tak poskytne nejvyšší výkon v 6000 ot/min. Točivý moment o hodnotě 330 Nm pak přijde okolo 2000 ot/min. Ve standardu vyjede sportovní 308ka na 18" discích a maximální nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Co se týče bližších technických parametrů, automobil váží v základu 1280 kg a z 0-100 km zrychlí ve slabší verzi za 6,2 sekundy. Silnější verze s výkonem 270 koní dostane samosvorný diferenciál Torsen a z nuly na 100 km/h zrychlí za rovných 6 sekund. Důležitou informací je to, že obě varianty dostanete výhradně s přepracovanou manuální šestistupňovou převodovkou.
Co se týče dalších úprav, rozchod kol byl zvětšen z původních 1554 milimetrů zvětšen na 1570 milimetrů, zvýšila se tuhost tlumičů, zadní torzní příčky a odklon kol byl upraven na -1,67°, dříve to bylo -0,6°).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?