Volkswagen Sharan přijíždí s novými motory a komplexním síťovým propojením

ar5, 17. června 2015, 12:29 Google+

Všestranně variabilní Sharan patří již přesně dvě desetiletí mezi nejdůležitější automobilové členy evropských rodin.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Sharan (2015)

Volkswagen Sharan (2015) | foto: Volkswagen CR

Sdílejte článek

Pětimístný až sedmimístný Volkswagen kromě toho dělá zejména v Asii skvělou kariéru jako ušlechtilé MPV pro podnikatele. Nyní slaví debut dalekosáhle technicky zdokonalená verze MPV, jehož bylo v aktuální generaci prodáno více než 200 000 vozů a celkově více než 800 000 vozů.

Novinkou ve výbavě nového modelu Sharan jsou četné komfortní a asistenční systémy. Mnohé z těchto systémů slaví v segmentu modelu Sharan premiéru. Volkswagen – s modelem „VW Bus“ vynálezce kompaktního MPV – navíc kompletně aktualizoval nabídku informačních a zábavních systémů, které nabízejí nejvyšší míru konektivity, protože poprvé zahrnují také systémy „MirrorLink™“, Apple „CarPlay™“ a Google „Android Auto™“ (Apple „CarPlay“ a Google „Android Auto“ nebudou na českém trhu funkční, jelikož výrobci mobilních telefonů zatím nejsou tak daleko). Vývojáři se zaměřili také na nové motory, které v modelu Sharan spotřebují až o 14,3 procenta méně paliva a bez výjimky splňují emisní normu Euro 6.

Paleta motorů zahrnuje dvě zážehové jednotky TSI (ty na českém trhu nejsou v nabídce) a tři turbodiesely TDI. Ve všech případech se jedná o výkonné a zároveň úsporné čtyřválce se čtyřmi ventily na válec, přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Motory TSI poskytují nejvyšší výkon 110 kW/150 k a 162 kW/220 k (plus 20 k). Motor o výkonu 150 k ve spojení se sériově dodávanou mechanickou převodovkou spotřebuje průměrně pouhých 6,4 l/100 km. Jednotky TDI jsou nabízeny ve výkonových stupních 85 kW/115 k (tato varianta není v plánu pro český trh), 110 kW/150 k (plus 10 k) a 135 kW/184 k (plus 7 k). Verze TDI s výkonem 115 k a 150 k v kombinaci se šestistupňovou mechanickou převodovkou vystačí s pouhými 5,0 l/100 km. Všechny vznětové motory jsou doplněny katalyzátorem SCR. Všechny varianty modelu Sharan jsou navíc sériově vybaveny systémem Start-Stop s rekuperací kinetické energie.

S ohledem na rozměry vozidla je pozoruhodné, že všechny verze TDI bez výjimky dosahují třídy hospodárnosti A. Až na nejnižší výkonovou verzi turbodieselu mohou být všechny agregáty kombinovány s automatizovanou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, která nově umožňuje také úsporný režim setrvačné jízdy (odpojení motoru od převodovky při uvolnění pedálu plynu). V případě vrcholného motoru o výkonu 220 k je DSG součástí sériové výbavy. Motor TDI s výkonem 150 k, je alternativně nabízen ve verzi 4MOTION s pohonem všech kol.

Nové asistenční systémy. Další zvýšení komfortu, resp. bezpečnosti nabízejí nové asistenční systémy pro model Sharan. K sériové výbavě patří multikolizní brzda. Na přání upozorňuje systém pro sledování situace před vozem Front Assist řidiče na velmi malý odstup od vpředu jedoucího vozidla a v případě potřeby vyvolá brzdný zásah. Funkce nouzového brzdění City, integrovaná do systému Front Assist, je aktivní při rychlosti jízdy do 30 km/h a v případě rizika kolize zahájí automaticky maximální brzdění, aby zabránila nehodě, resp. minimalizovala intenzitu nárazu. Poprvé je ve velkém MPV značky Volkswagen nabízen také adaptivní tempomat ACC. Elektrická parkovací brzda je s okamžitou platností rozšířena i ve verzích s mechanickou převodovkou o funkci Auto Hold, která zabraňuje pohybu stojícího vozidla a zpětnému pohybu při rozjezdu ve svahu. Na přání jsou k dispozici další novinky v podobě třetí generace parkovacího asistenta (asistované zaparkování vozu i vyjetí z parkovacího místa), jakož i asistenta pro sledování slepého úhlu (Blind Spot upozorňuje při změně jízdního pruhu na vozidla ve slepém úhlu) s asistentem pro couvání z parkovacího místa (upozorňuje na vozidla přijíždějící ze stran).

Druhá generace modulárních informačních a zábavních systémů. Kompletně modernizovaná nabídka modulů informačních a zábavních systémů s dotykovým displejem zahrnuje sériově 6,5“ systémy „Composition Media“ a „Discover Media“ (včetně navigačního systému). MPV tak nabízí nejvyšší míru konektivity, protože může být nově vybaveno funkcemi Car-Net „App-Connect“ a „Guide & Inform“. Za označením „App-Connect“ se ukrývají rozhraní pro chytré telefony „MirrorLink™“, „Android Auto™“ (Google) a „CarPlay™“ (Apple), jejichž prostřednictvím jsou do informačního a zábavního systému nahrávány nejrůznější aplikace - Apple „CarPlay“ a Google „Android Auto“ zatím nejsou na českém trhu funkční.

Do nabídky internetových služeb Volkswagen „Guide & Inform“ patří mimo jiné nejaktuálnější dopravní zpravodajství s hlášením dopravních kolon, informace o volných parkovacích místech v okolních parkovacích domech a odkazy na cenově nejvýhodnější čerpací stanice. Informační a zábavní systém „Discover Media“ může být navíc propojen s novou aplikací „Media Control“, jejímž prostřednictvím mohou uživatelé využívat přes WLAN a tablet funkce, jako je navigace nebo přehrávač multimediálních souborů.

Optimalizovaný exteriér a interiér. Exteriér modelu Sharan dostal v detailech ostřejší rysy. Zadní světlomety, nyní s technikou LED, se vyznačují výrazným světelným designem. Kromě toho byla rozšířena nabídka kol, která zahrnuje mimo jiné nová 16“ kola z lehké slitiny typu „Jakarta“, a zákazníci mají na výběr dvě nové barvy karoserie (metalické laky „modrá Hudson Bay“ a „červená Crimson“). Zdokonalen byl rovněž interiér. Přístrojovou desku a výplně dveří zušlechťují tři nová ozdobná obložení v provedeních „platinově stříbrná (v sériově výbavě linie „Trendline“, která pro český trh není v plánu), „klavírní černá“ (sériová výbava linie „Highline“) a „lesklý dub“ (výbava na přání pro „Comfortline“ a „Highline“). Ergonomii optimalizují zdokonalené volanty a masážní funkce dodávaná na přání pro sedadla nastavitelná ve 12 směrech.

Modelová řada. Sharan je nabízen ve verzích s 5, 6 nebo 7 sedadly a vždy se dvěma posuvnými bočními dveřmi. Stejně jako kdysi první „VW Bus“ byl i Sharan koncipován v souladu s principem „podřízení tvaru funkci“, aby bylo možné realizovat dokonale využitelný a velmi velký vnitřní prostor. Díky jasnému a preciznímu designu a atraktivním proporcím se Sharan vyznačuje suverénním a nezaměnitelným vzhledem. MPV má vnější délku 4854 mm, výšku 1713 mm (bez podélných střešních nosičů) a šířku 1904 mm (s vnějšími zpětnými zrcátky 2081 mm). Výsledkem je dynamická souhra proporcí a působivý celkový dojem.

Sharan patří mezi nejúspěšnější MPV své třídy. Důvodem je jeho velká variabilita a mimořádně dobrá nabídka prostoru. Samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě lze snadno složit do podlahy díky konceptu Easy Fold s jednoduchým sklopným mechanismem. Tím je zaručena maximální variabilita. Zadní sedadla ve druhé řadě jsou navíc podélně posuvná a mají sklon opěradla nastavitelný v rozsahu 20 stupňů. Fakta, jako jsou dvě integrované dětské sedačky, až devět airbagů, 33 odkládacích prostorů a pozoruhodný objem zavazadlového prostoru až 2430 litrů, hovoří rovněž samy za sebe. Sharan se kromě toho vyznačuje i ve své nejnovější podobě onou vysokou úrovní kvality, dokonalou ergonomií a intuitivní ovladatelností, díky nimž se stal nejúspěšnějším německým MPV své třídy.

 Osm důležitých faktů o novém modelu Sharan:

1.               Nové přeplňované motory jsou až o 14,3 procenta úspornější; nejhospodárnější model spotřebuje pouhých 5,0 l/100 km.

2.               Všechny motory (115 k až 220 k) splňují emisní normu Euro 6.

3.               Zcela nová nabídka informačních a zábavních systémů.

4.               Dokonalé síťové propojení díky systémům „Android Auto™“ (Google), „CarPlay™“ (Apple), „MirrorLink™“ a „Volkswagen Car-Net“.

5.               Ještě vyšší úroveň bezpečnosti zajišťuje systém sledování slepého úhlu (Blind Spot; na přání ve spojení se systémem Lane Assist), asistent pro couvání z parkovacího místa a multikolizní brzda.

6.               Pro model Sharan jsou poprvé nabízeny také adaptivní tempomat ACC a Front Assist s funkcí nouzového brzdění City.

7.               Nové zadní světlomety LED a 16“ kola z lehké slitiny.

8.               K výrazně vyšší kvalitě interiéru přispívají ušlechtilejší ozdobné prvky a materiály a zdokonalené přístroje.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Sharan přijíždí s novými motory a komplexním síťovým propojením

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mercedes GLC je náhradou staršího modelu GLK

Mercedes GLC byl představen na oficiálním videu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud