Rekordman v dálkových jízdách Rainer Zietlow z Mannheimu zavítal ve čtvrtek 7. května do Prahy, aby se podělil o své nevšední zážitky z loňské jízdy, která vedla z nejsevernějšího cípu Evropy na nejjižnější cíp Afriky. Cílem úspěšného Zietlowova projektu bylo nejen vylepšit světový rekord, ale také prověřit robustnost vozu Volkswagen Touareg.
Německý dobrodruh Rainer Zietlow má za sebou bezpočet pozoruhodných výprav s vozy značky Volkswagen, které podniká od roku 2005. S vozem Volkswagen Touareg stanovil světové rekordy například na dálnici PanAmericana nebo na trase Melbourne-St. Petersburg, zatímco dálkovými jízdami s vozy na stlačený zemní plyn (CNG) po různých kontinentech prokázal vyzrálost tohoto alternativního pohonu pro praktický provoz. Loni se Zietlow rozhodl dojet s novým Touaregem V6 TDI ze Severního mysu v Norsku na Střelkový mys v Jižní Africe.
Na trasu dlouhou 17 000 km vyrazil se svým týmem časně zrána, 21. září 2014. Původní plán počítal s tím, že pro překonání této vzdálenosti bude zapotřebí přibližně 10 dní. Trasa vedla z 97 % po zpevněných cestách, vedoucích přes území následujících zemí: Norsko, Finsko, Švédsko, Dánsko, Německo, Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Bulharsko, Turecko, Egypt, Súdán, Etiopie, Keňa, Tanzanie, Zambie, Zimbabwe a Jižní Afrika. Zejména v Africe čekaly na posádku drsné podmínky s teplotami až 48 °C.
Během téměř nepřetržité jízdy – stavělo se jen kvůli doplňování paliva, jídlu a hraničním formalitám – se za volantem střídala trojice jezdců Rainer Zietlow, Marius Biela a Matthias Prillwitz. Až do východoafrické Tanzanie probíhala cesta v souladu s časovým plánem, ale šestý den se Touareg stal nezaviněně účastníkem dopravní nehody.
„Nikdo nebyl zraněn, ale když jsem viděl naše auto, myslel jsem si, že nám nezbývá nic jiného, než to vzdát,“ vzpomíná si Zietlow. „V servisu se rychle ukázalo, že motor, ani převodovka nebyly poškozeny, takže jsme se chtěli přesvědčit, co ještě dokážeme.“ Touareg byl v Tanzanii opraven pomocí Originálních dílů Volkswagen, aby absolvoval poslední etapu z místa nehody Iringa až na Střelkový mys.
Nakonec se jízdu podařilo i tak dokončit v rekordním čase. S 21 dny, 16 hodinami, 36 minutami a 12 sekundami překonal Zietlow se svým týmem dosavadní světový rekord v dálkových jízdách z Evropy do Afriky z roku 1984 (28 dní). Odečte-li se doba, kterou zabrala oprava, byla trasa o délce 17 000 km absolvována dokonce za pouhých 8 dnů, 10 hodin a 26 minut.
Technika rekordního vozu Volkswagen Touareg V6 TDI odpovídá sériovému provedení – byl přidán jen bezpečnostní rám zaručující maximální ochranu posádky v případě převrácení vozu a dvě přídavné palivové nádrže prodloužily dojezd na více než 3000 kilometrů.
Mezi českými zákazníky velmi oblíbený Touareg je vlajkovou lodí v nabídce SUV značky Volkswagen, která spojuje nejvyšší úroveň komfortu a bezpečnosti luxusní limuzíny s mimořádnými schopnostmi pro zdolávání neschůdného terénu. Touareg je tak dokonale připraven na jakoukoli výzvu, ať se jedná o každodenní provoz, nebo dobrodružnou výpravu za hranice všedních dní.
Aktuální nabídka modelové řady Touareg na českém trhu zahrnuje osvědčený vznětový motor V6 3,0 litru ve dvou výkonových variantách 150 kW (204 k) a 193 kW (262 k) ve spojení s pohonem všech kol a osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic. Ceny začínají již od 1 109 900 Kč, na výběr jsou stupně výbavy Nomad, V6 a Exclusive.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.