Rekordman v dálkových jízdách Rainer Zietlow z Mannheimu zavítal ve čtvrtek 7. května do Prahy, aby se podělil o své nevšední zážitky z loňské jízdy, která vedla z nejsevernějšího cípu Evropy na nejjižnější cíp Afriky. Cílem úspěšného Zietlowova projektu bylo nejen vylepšit světový rekord, ale také prověřit robustnost vozu Volkswagen Touareg.
Německý dobrodruh Rainer Zietlow má za sebou bezpočet pozoruhodných výprav s vozy značky Volkswagen, které podniká od roku 2005. S vozem Volkswagen Touareg stanovil světové rekordy například na dálnici PanAmericana nebo na trase Melbourne-St. Petersburg, zatímco dálkovými jízdami s vozy na stlačený zemní plyn (CNG) po různých kontinentech prokázal vyzrálost tohoto alternativního pohonu pro praktický provoz. Loni se Zietlow rozhodl dojet s novým Touaregem V6 TDI ze Severního mysu v Norsku na Střelkový mys v Jižní Africe.
Na trasu dlouhou 17 000 km vyrazil se svým týmem časně zrána, 21. září 2014. Původní plán počítal s tím, že pro překonání této vzdálenosti bude zapotřebí přibližně 10 dní. Trasa vedla z 97 % po zpevněných cestách, vedoucích přes území následujících zemí: Norsko, Finsko, Švédsko, Dánsko, Německo, Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Bulharsko, Turecko, Egypt, Súdán, Etiopie, Keňa, Tanzanie, Zambie, Zimbabwe a Jižní Afrika. Zejména v Africe čekaly na posádku drsné podmínky s teplotami až 48 °C.
Během téměř nepřetržité jízdy – stavělo se jen kvůli doplňování paliva, jídlu a hraničním formalitám – se za volantem střídala trojice jezdců Rainer Zietlow, Marius Biela a Matthias Prillwitz. Až do východoafrické Tanzanie probíhala cesta v souladu s časovým plánem, ale šestý den se Touareg stal nezaviněně účastníkem dopravní nehody.
„Nikdo nebyl zraněn, ale když jsem viděl naše auto, myslel jsem si, že nám nezbývá nic jiného, než to vzdát,“ vzpomíná si Zietlow. „V servisu se rychle ukázalo, že motor, ani převodovka nebyly poškozeny, takže jsme se chtěli přesvědčit, co ještě dokážeme.“ Touareg byl v Tanzanii opraven pomocí Originálních dílů Volkswagen, aby absolvoval poslední etapu z místa nehody Iringa až na Střelkový mys.
Nakonec se jízdu podařilo i tak dokončit v rekordním čase. S 21 dny, 16 hodinami, 36 minutami a 12 sekundami překonal Zietlow se svým týmem dosavadní světový rekord v dálkových jízdách z Evropy do Afriky z roku 1984 (28 dní). Odečte-li se doba, kterou zabrala oprava, byla trasa o délce 17 000 km absolvována dokonce za pouhých 8 dnů, 10 hodin a 26 minut.
Technika rekordního vozu Volkswagen Touareg V6 TDI odpovídá sériovému provedení – byl přidán jen bezpečnostní rám zaručující maximální ochranu posádky v případě převrácení vozu a dvě přídavné palivové nádrže prodloužily dojezd na více než 3000 kilometrů.
Mezi českými zákazníky velmi oblíbený Touareg je vlajkovou lodí v nabídce SUV značky Volkswagen, která spojuje nejvyšší úroveň komfortu a bezpečnosti luxusní limuzíny s mimořádnými schopnostmi pro zdolávání neschůdného terénu. Touareg je tak dokonale připraven na jakoukoli výzvu, ať se jedná o každodenní provoz, nebo dobrodružnou výpravu za hranice všedních dní.
Aktuální nabídka modelové řady Touareg na českém trhu zahrnuje osvědčený vznětový motor V6 3,0 litru ve dvou výkonových variantách 150 kW (204 k) a 193 kW (262 k) ve spojení s pohonem všech kol a osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic. Ceny začínají již od 1 109 900 Kč, na výběr jsou stupně výbavy Nomad, V6 a Exclusive.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?