Volkswagen získal ocenění za inovace v dalších pěti kategoriích: „Nejinovativnější koncern 2015“, „Propojené vozidlo“, „Automobilové koncepty“, „Konvenční pohony“ a „Bezpečnostní systémy“
Koncem dubna byla podesáté udělována renomovaná ocenění AutomotiveINNOVATIONS Award za vynikající inovace v automobilovém průmyslu. Mezi nejvíce oceňované výrobce se zařadil koncern Volkswagen, který byl vyhlášen „Nejinovativnějším automobilovým koncernem roku 2015“ a zároveň obdržel speciální ocenění „Nejinovativnější automobilový koncern uplynulého desetiletí“. Vývojářům koncernu Volkswagen patřila první místa také v kategoriích „Propojené vozidlo“, „Automobilové koncepty“, „Konvenční pohony“ a „Bezpečnostní systémy“. Ocenění AutomotiveINNOVATIONS Award jsou každoročně udělována organizací CAM (Center of Automotive Management) ve spolupráci s auditorskou a poradenskou společností PwC.
Koncern Volkswagen vyniká vysokou úrovní technických kompetencí a širokým portfoliem inovativních značek. Potvrzuje to aktuální studie CAM, podle níž je koncern se sídlem ve Wolfsburgu i v letošním roce nejinovativnějším automobilovým koncernem na světě. Kromě toho byla oceněna vysoká inovační síla koncernu Volkswagen v uplynulém desetiletí. Organizace CAM a PwC zdůvodnily svá rozhodnutí následovně: „Koncern Volkswagen uvedl v uplynulých deseti letech na trh 1251 jednotlivých inovací – z toho 212 světových novinek. Mezi ně patří například futuristický XL11, Bugatti Veyron2 jako nejvýkonnější a nejrychlejší sériově vyráběný vůz, světlomety Audi Matrix LED nebo první velkosériově vyráběná sedmistupňová dvouspojková převodovka se suchými spojkami.“
Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva zodpovědný za technický vývoj AUDI AG a koordinaci vývoje všech značek koncernu Volkswagen, u příležitosti předávání ocenění uvedl: „Toto ocenění sdílím s 600 000 zaměstnanci všech dvanácti značek koncernu Volkswagen v Německu a po celém světě. Oni jsou tvůrci budoucí mobility – koncern Volkswagen udává tón v oblasti automobilových inovací díky jejich vysoké úrovni technických znalostí, velké kreativitě a nejvyšší kvalitě.“
Dr. Heinz-Jakob Neußer, člen představenstva zodpovědný za vývoj značky Volkswagen a vedoucí koncernového vývoje agregátů, řekl: „Klíčem k úspěchu je inovační síla společnosti. Vedoucí postavení v oblasti technického vývoje budeme dále posilovat a i v budoucnosti budeme na technické výzvy odpovídat trvale udržitelnými produkty.“
Koncern Volkswagen si zajistil ocenění pro nejlepšího výrobce v kategorii „Konvenční pohony“. Studie ocenila mj. vysoký podíl inovací v konstrukci motorů včetně systémů start-stop a rekuperace kinetické energie, které umožňují průměrné snížení spotřeby paliva o 14 procent. Široká nabídka úsporných motorů je navíc v rámci koncernu rychle využívána různými značkami.
Koncern Volkswagen potvrdil průkopnickou roli rovněž v kategorii „Bezpečnostní systémy“ – díky četným asistenčním a bezpečnostním systémům. Mnoho inovací slaví premiéru v novém Audi Q7. Mezi ně patří např. „asistent uhýbacího manévru“, „asistent nočního vidění“ (s rozpoznáváním osob a zvířat) nebo „asistent pro průjezd křižovatkou“ (chrání řidiče před kolizí s protijedoucími vozidly při odbočování vlevo a pomalé jízdě). Kromě toho byly vyzdviženy inovace v aktuálním modelu Passat, mezi něž patří první asistent pro nouzové situace „Emergency Assist“ na světě a nový „Trailer Assist“, který usnadňuje manévrování s přívěsem.
Studie CAM dokládá, že koncern Volkswagen představil s velkým odstupem největší počet inovací také v kategorii „Propojené vozidlo“. Trend vývoje v této oblasti směřuje k novým konceptům ovládání a zobrazování, jejichž reprezentantem je například digitální panel přístrojů „Virtual Cockpit“ v Audi TT. Pozitivně byl hodnocen také koncept ovládání ve studii Volkswagen Golf R Touch, která nahrazuje běžné ovládání několika dotykovými displeji.
Studie pozitivně hodnotila také vývoj v oblasti „Automobilové koncepty/karoserie“. U aktuálního modelu Passat byla snížena hmotnost až o 85 kilogramů použitím slitin lehkých kovů v konstrukci karoserie a podvozku. V Audi Q7 přinesla aplikace vysokopevnostních ocelí a hliníku snížení hmotnosti dokonce až o 325 kg. Kromě toho byla oceněna studie Audi TT Sportback – kombinace sportovního vozu a „čtyřdveřového kupé“ – v kategorii automobilových konceptů.
CAM (Center of Automotive Management) se sídlem v Bergisch-Gladbachu je nezávislým institutem pro empirický výzkum v oblastech automobilového průmyslu a mobility a ve spolupráci se společností PwC (PricewaterhouseCoopers) uskutečňuje každoročně rozsáhlé studie. Letošní analýza se týkala 18 globálních automobilových koncernů s 53 značkami. CAM již deset let vyhodnocuje budoucí trendy a inovační profily globálních automobilových koncernů v různých oblastech na základě technických novinek v konstrukci automobilů.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?