Volkswagen získal ocenění za inovace v dalších pěti kategoriích: „Nejinovativnější koncern 2015“, „Propojené vozidlo“, „Automobilové koncepty“, „Konvenční pohony“ a „Bezpečnostní systémy“
Koncem dubna byla podesáté udělována renomovaná ocenění AutomotiveINNOVATIONS Award za vynikající inovace v automobilovém průmyslu. Mezi nejvíce oceňované výrobce se zařadil koncern Volkswagen, který byl vyhlášen „Nejinovativnějším automobilovým koncernem roku 2015“ a zároveň obdržel speciální ocenění „Nejinovativnější automobilový koncern uplynulého desetiletí“. Vývojářům koncernu Volkswagen patřila první místa také v kategoriích „Propojené vozidlo“, „Automobilové koncepty“, „Konvenční pohony“ a „Bezpečnostní systémy“. Ocenění AutomotiveINNOVATIONS Award jsou každoročně udělována organizací CAM (Center of Automotive Management) ve spolupráci s auditorskou a poradenskou společností PwC.
Koncern Volkswagen vyniká vysokou úrovní technických kompetencí a širokým portfoliem inovativních značek. Potvrzuje to aktuální studie CAM, podle níž je koncern se sídlem ve Wolfsburgu i v letošním roce nejinovativnějším automobilovým koncernem na světě. Kromě toho byla oceněna vysoká inovační síla koncernu Volkswagen v uplynulém desetiletí. Organizace CAM a PwC zdůvodnily svá rozhodnutí následovně: „Koncern Volkswagen uvedl v uplynulých deseti letech na trh 1251 jednotlivých inovací – z toho 212 světových novinek. Mezi ně patří například futuristický XL11, Bugatti Veyron2 jako nejvýkonnější a nejrychlejší sériově vyráběný vůz, světlomety Audi Matrix LED nebo první velkosériově vyráběná sedmistupňová dvouspojková převodovka se suchými spojkami.“
Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva zodpovědný za technický vývoj AUDI AG a koordinaci vývoje všech značek koncernu Volkswagen, u příležitosti předávání ocenění uvedl: „Toto ocenění sdílím s 600 000 zaměstnanci všech dvanácti značek koncernu Volkswagen v Německu a po celém světě. Oni jsou tvůrci budoucí mobility – koncern Volkswagen udává tón v oblasti automobilových inovací díky jejich vysoké úrovni technických znalostí, velké kreativitě a nejvyšší kvalitě.“
Dr. Heinz-Jakob Neußer, člen představenstva zodpovědný za vývoj značky Volkswagen a vedoucí koncernového vývoje agregátů, řekl: „Klíčem k úspěchu je inovační síla společnosti. Vedoucí postavení v oblasti technického vývoje budeme dále posilovat a i v budoucnosti budeme na technické výzvy odpovídat trvale udržitelnými produkty.“
Koncern Volkswagen si zajistil ocenění pro nejlepšího výrobce v kategorii „Konvenční pohony“. Studie ocenila mj. vysoký podíl inovací v konstrukci motorů včetně systémů start-stop a rekuperace kinetické energie, které umožňují průměrné snížení spotřeby paliva o 14 procent. Široká nabídka úsporných motorů je navíc v rámci koncernu rychle využívána různými značkami.
Koncern Volkswagen potvrdil průkopnickou roli rovněž v kategorii „Bezpečnostní systémy“ – díky četným asistenčním a bezpečnostním systémům. Mnoho inovací slaví premiéru v novém Audi Q7. Mezi ně patří např. „asistent uhýbacího manévru“, „asistent nočního vidění“ (s rozpoznáváním osob a zvířat) nebo „asistent pro průjezd křižovatkou“ (chrání řidiče před kolizí s protijedoucími vozidly při odbočování vlevo a pomalé jízdě). Kromě toho byly vyzdviženy inovace v aktuálním modelu Passat, mezi něž patří první asistent pro nouzové situace „Emergency Assist“ na světě a nový „Trailer Assist“, který usnadňuje manévrování s přívěsem.
Studie CAM dokládá, že koncern Volkswagen představil s velkým odstupem největší počet inovací také v kategorii „Propojené vozidlo“. Trend vývoje v této oblasti směřuje k novým konceptům ovládání a zobrazování, jejichž reprezentantem je například digitální panel přístrojů „Virtual Cockpit“ v Audi TT. Pozitivně byl hodnocen také koncept ovládání ve studii Volkswagen Golf R Touch, která nahrazuje běžné ovládání několika dotykovými displeji.
Studie pozitivně hodnotila také vývoj v oblasti „Automobilové koncepty/karoserie“. U aktuálního modelu Passat byla snížena hmotnost až o 85 kilogramů použitím slitin lehkých kovů v konstrukci karoserie a podvozku. V Audi Q7 přinesla aplikace vysokopevnostních ocelí a hliníku snížení hmotnosti dokonce až o 325 kg. Kromě toho byla oceněna studie Audi TT Sportback – kombinace sportovního vozu a „čtyřdveřového kupé“ – v kategorii automobilových konceptů.
CAM (Center of Automotive Management) se sídlem v Bergisch-Gladbachu je nezávislým institutem pro empirický výzkum v oblastech automobilového průmyslu a mobility a ve spolupráci se společností PwC (PricewaterhouseCoopers) uskutečňuje každoročně rozsáhlé studie. Letošní analýza se týkala 18 globálních automobilových koncernů s 53 značkami. CAM již deset let vyhodnocuje budoucí trendy a inovační profily globálních automobilových koncernů v různých oblastech na základě technických novinek v konstrukci automobilů.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.