Po novém voze ŠKODA Fabia R5 touží také zákazníci po celém světě. První vůz bude v těchto dnech dodán Raimundu Baumschlagerovi. Dvanáctinásobný rakouský mistr v rally s ním poprvé pojede na Wechselland Rallye 1. a 2. května. Hned při své světové premiéře dosáhl nový speciál ŠKODA Fabia R5 na Rally Šumava Klatovy jasného vítězství. Auto továrního týmu ŠKODA Motorsport řízené asijsko-pacifickým šampionem Janem Kopeckým se ukázalo jako rychlé a spolehlivé.
„Zákaznický program je pro značku ŠKODA mnohem více než pouhý obchodní model. Celý tým s nasazením a nadšením pracuje na každém ze soutěžních speciálů. Nehraje přitom roli, zda se jedná o vůz tovární nebo auto pro zákazníka. Toto nadšení a vysokou technickou způsobilost značky umějí naši zákazníci z celého světa ocenit,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Zájem o náš nový vůz ŠKODA Fabia R5 je u zákaznického programu obrovský. Po úspěšné homologaci našeho nového soutěžního speciálu poptávky znovu skokově narostly,“ uvádí Marcela Janatová, nová vedoucí zákaznického programu ŠKODA Motorsport. „Budeme se snažit splnit přání většiny zákazníků do konce roku. Ještě na jaře budou dodány vozy do Německa, Itálie, Belgie a Portugalska,“ doplňuje Janatová. Jako první zákazník se směl za volant nového vozu s pohonem všech kol posadit zkušený jezdec Baumschlager. 55letý jezdec byl již v minulých měsících členem týmu, který testoval nový vůz ŠKODA Fabia R5. „Je to excelentní soutěžní speciál, který výborně jede na jakémkoli povrchu,“ chválil Baumschlager: „Jsem si jist: Fabia R5 bude nejlepším autem ve své třídě.“ Baumschlagerův BRR-Team již koupil od ŠKODA Motorsportu několik vozů Fabia Super 2000 a i v případě vozu Fabia R5 patří k nejdůležitějším zákazníkům. V polovině května poprvé pojede Fabian Kreim s novým vozem za tým ŠKODA AUTO Deutschland v rámci německého mistrovství v rally (DRM). Zákazníci, kteří koupí nový vůz Fabia R5, dostanou vedle moderního auta také technickou podporu od týmu ŠKODA Motorsport. „Tak mohou obě strany sdílet své know-how a dlouhodobě z toho profitovat,“ dodává Hrabánek. Základní soutěžní verze nového vozu ŠKODA Fabia R5 stojí v souladu s předpisy Světové automobilové federace (FIA) 180 000 eur.
Za to zákazníci dostanou špičkový soutěžní vůz s pohonem všech kol, který je v souladu s předpisy FIA vybaven s turbomotorem o objemu 1,6 litru. To je - vedle změn v designu karoserie - ta největší technická změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzínovému motoru modelu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Baumschlager: „Fabia R5 je při jízdě ještě přesnější a díky turbomotoru nadchne silným točivým momentem. Je to prostě geniální soutěžní vůz, který bude pokračovat v úspěšné historii značky ŠKODA.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?