Nová ŠKODA Fabia R5 slaví premiéru také v zákaznickém programu

Škoda Fabia
Škoda Fabia, foto: Škoda Auto
ar3 30. dubna 2015 05:46
Sdílej:

Po novém voze ŠKODA Fabia R5 touží také zákazníci po celém světě. První vůz bude v těchto dnech dodán Raimundu Baumschlagerovi. Dvanáctinásobný rakouský mistr v rally s ním poprvé pojede na Wechselland Rallye 1. a 2. května. Hned při své světové premiéře dosáhl nový speciál ŠKODA Fabia R5 na Rally Šumava Klatovy jasného vítězství. Auto továrního týmu ŠKODA Motorsport řízené asijsko-pacifickým šampionem Janem Kopeckým se ukázalo jako rychlé a spolehlivé.

„Zákaznický program je pro značku ŠKODA mnohem více než pouhý obchodní model. Celý tým s nasazením a nadšením pracuje na každém ze soutěžních speciálů. Nehraje přitom roli, zda se jedná o vůz tovární nebo auto pro zákazníka. Toto nadšení a vysokou technickou způsobilost značky umějí naši zákazníci z celého světa ocenit,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Zájem o náš nový vůz ŠKODA Fabia R5 je u zákaznického programu obrovský. Po úspěšné homologaci našeho nového soutěžního speciálu poptávky znovu skokově narostly,“ uvádí Marcela Janatová, nová vedoucí zákaznického programu ŠKODA Motorsport. „Budeme se snažit splnit přání většiny zákazníků do konce roku. Ještě na jaře budou dodány vozy do Německa, Itálie, Belgie a Portugalska,“ doplňuje Janatová. Jako první zákazník se směl za volant nového vozu s pohonem všech kol posadit zkušený jezdec Baumschlager. 55letý jezdec byl již v minulých měsících členem týmu, který testoval nový vůz ŠKODA Fabia R5. „Je to excelentní soutěžní speciál, který výborně jede na jakémkoli povrchu,“ chválil Baumschlager: „Jsem si jist: Fabia R5 bude nejlepším autem ve své třídě.“ Baumschlagerův BRR-Team již koupil od ŠKODA Motorsportu několik vozů Fabia Super 2000 a i v případě vozu Fabia R5 patří k nejdůležitějším zákazníkům. V polovině května poprvé pojede Fabian Kreim s novým vozem za tým ŠKODA AUTO Deutschland v rámci německého mistrovství v rally (DRM). Zákazníci, kteří koupí nový vůz Fabia R5, dostanou vedle moderního auta také technickou podporu od týmu ŠKODA Motorsport. „Tak mohou obě strany sdílet své know-how a dlouhodobě z toho profitovat,“ dodává Hrabánek. Základní soutěžní verze nového vozu ŠKODA Fabia R5 stojí v souladu s předpisy Světové automobilové federace (FIA) 180 000 eur.

Za to zákazníci dostanou špičkový soutěžní vůz s pohonem všech kol, který je v souladu s předpisy FIA vybaven s turbomotorem o objemu 1,6 litru. To je - vedle změn v designu karoserie - ta největší technická změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzínovému motoru modelu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Baumschlager: „Fabia R5 je při jízdě ještě přesnější a díky turbomotoru nadchne silným točivým momentem. Je to prostě geniální soutěžní vůz, který bude pokračovat v úspěšné historii značky ŠKODA.“  

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.