Po novém voze ŠKODA Fabia R5 touží také zákazníci po celém světě. První vůz bude v těchto dnech dodán Raimundu Baumschlagerovi. Dvanáctinásobný rakouský mistr v rally s ním poprvé pojede na Wechselland Rallye 1. a 2. května. Hned při své světové premiéře dosáhl nový speciál ŠKODA Fabia R5 na Rally Šumava Klatovy jasného vítězství. Auto továrního týmu ŠKODA Motorsport řízené asijsko-pacifickým šampionem Janem Kopeckým se ukázalo jako rychlé a spolehlivé.
„Zákaznický program je pro značku ŠKODA mnohem více než pouhý obchodní model. Celý tým s nasazením a nadšením pracuje na každém ze soutěžních speciálů. Nehraje přitom roli, zda se jedná o vůz tovární nebo auto pro zákazníka. Toto nadšení a vysokou technickou způsobilost značky umějí naši zákazníci z celého světa ocenit,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Zájem o náš nový vůz ŠKODA Fabia R5 je u zákaznického programu obrovský. Po úspěšné homologaci našeho nového soutěžního speciálu poptávky znovu skokově narostly,“ uvádí Marcela Janatová, nová vedoucí zákaznického programu ŠKODA Motorsport. „Budeme se snažit splnit přání většiny zákazníků do konce roku. Ještě na jaře budou dodány vozy do Německa, Itálie, Belgie a Portugalska,“ doplňuje Janatová. Jako první zákazník se směl za volant nového vozu s pohonem všech kol posadit zkušený jezdec Baumschlager. 55letý jezdec byl již v minulých měsících členem týmu, který testoval nový vůz ŠKODA Fabia R5. „Je to excelentní soutěžní speciál, který výborně jede na jakémkoli povrchu,“ chválil Baumschlager: „Jsem si jist: Fabia R5 bude nejlepším autem ve své třídě.“ Baumschlagerův BRR-Team již koupil od ŠKODA Motorsportu několik vozů Fabia Super 2000 a i v případě vozu Fabia R5 patří k nejdůležitějším zákazníkům. V polovině května poprvé pojede Fabian Kreim s novým vozem za tým ŠKODA AUTO Deutschland v rámci německého mistrovství v rally (DRM). Zákazníci, kteří koupí nový vůz Fabia R5, dostanou vedle moderního auta také technickou podporu od týmu ŠKODA Motorsport. „Tak mohou obě strany sdílet své know-how a dlouhodobě z toho profitovat,“ dodává Hrabánek. Základní soutěžní verze nového vozu ŠKODA Fabia R5 stojí v souladu s předpisy Světové automobilové federace (FIA) 180 000 eur.
Za to zákazníci dostanou špičkový soutěžní vůz s pohonem všech kol, který je v souladu s předpisy FIA vybaven s turbomotorem o objemu 1,6 litru. To je - vedle změn v designu karoserie - ta největší technická změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzínovému motoru modelu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Baumschlager: „Fabia R5 je při jízdě ještě přesnější a díky turbomotoru nadchne silným točivým momentem. Je to prostě geniální soutěžní vůz, který bude pokračovat v úspěšné historii značky ŠKODA.“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?