Jak můžeme zajistit bezpečnost našich dětí při jízdě automobilem? Především bychom měli dodržovat pravidla silničního provozu. A také v automobilu, jímž jezdíme, používat vhodnou výbavu. Za nedlouho budeme slavit Den matek, a to je skvělou příležitostí k tomu, abychom si připomněli základní principy bezpečného cestování s celou rodinou
Policejní statistiky ukazují, že ženy jsou velmi opatrné řidičky. Jezdí pomaleji, prakticky vůbec neřídí pod vlivem alkoholu a podle dlouhodobých statistik nehodovosti způsobují necelých 20 % všech nehod. Ženy také přikládají větší důležitost bezpečnosti cestujících dětí. Například v sousedním Polsku jezdí podle oficiálního průzkumu 88 % dětí na zvýšeném sedáku. Bezpečnostní dětské sedačky tam používají nejčastěji nejmladší cestující do věku tří let, a to v 92 % všech případů.
Vrozená opatrnost žen ovšem nemusí postačovat, pokud není vůz v technickém stavu, který by umožňoval bezpečnou jízdu. Zejména uvážíme-li, že průměrný věk osobních vozů v České republice je více než 14 let. Bridgestone, světový lídr ve výrobě pneumatik, upozorňuje na to, že stav pneumatik má velký vliv na bezpečnost řidiče a cestujících. Pneumatiky jsou jedinou součástí vozidla, která zajišťuje kontakt vozidla s vozovkou. Výzkum uskutečňovaný společností Bridgestone v evropských zemích ovšem ukazuje, že 78 % vozidel v Evropě jezdí na pneumatikách s příliš nízkým tlakem a na pneumatikách s dezénem, který je opotřebován pod hranicí přípustnosti. Tím výrazně vzrůstá riziko poškození pneumatiky za jízdy, v jehož důsledku může dojít ke vzniku vážné nehody.
Nesprávný tlak v pneumatikách výrazně prodlužuje brzdnou dráhu, snižuje přilnavost a zvyšuje riziko poškození pneumatiky za jízdy. Péče o stav pneumatik by se proto měla stát pro všechny ženy stejným zvykem, jako připnutí bezpečnostního pásu nebo přeprava dítěte v bezpečnostní sedačce. Tuto činnost samozřejmě není nutné dělat vlastními silami. Vždy je možné navštívit profesionální servis, který se o vše postará, jak vysvětluje Jaroslav Třetina, marketingový specialista ze společnosti Bridgestone ČR. Všem řidičům velmi doporučujeme používat pneumatiky s technologií Bridgestone Run-Flat, které umožňují bezpečné pokračování v jízdě i při náhlé ztrátě tlaku v pneumatice. Díky takovému řešení nemusíme na krajnici vozovky vyměňovat kolo s poškozenou pneumatikou za náhradní a můžeme bezpečně dojet do nejbližšího autoservisu, dodává Jaroslav Třetina.
Seznam automobilových úkolů pro každou matku
• Pečovat o technický stav svého vozu. Nemáte-li na to čas, připomínejte svému muži, aby se systematicky staral o servis vozu.
• Nezapomeňte kontrolovat tlak v pneumatikách. Správné hodnoty tlaku naleznete v prostoru dveří řidiče, na víčku palivové nádrže nebo v návodu k obsluze vozidla.
• Kontrolujte hloubku dezénu. Podle pravidel silničního provozu musí mít dezén letních pneumatik hloubku minimálně 1,6 mm. Ty zimní pak minimálně 4 mm, pokud panují zimní podmínky (led nebo sníh), vyměňujte pneumatiky podle ročních období. Zimní pneumatiky používané v létě ztrácejí své přednosti a vzhledem k měkčí směsi mají mnohem nižší přilnavost.
• Děti převážejte vždy v bezpečné sedačce. Podle českého zákona musí děti do věku 12 let a s výškou nižší než 150 cm cestovat v bezpečné dětské sedačce.
• Zabavte své dítě, např. oblíbenou elektronickou knihou. Nenechte dítě, aby rozptylovalo pozornost řidiče.
• Děti by měly vystupovat z vozu vždy na straně k chodníku. Naučte své dítě, aby se před otevřením dveří vždy přesvědčilo, že tím nikoho neohrozí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.