„Nabitý Hannover – Elektrická mobilita mezi přáním a skutečností“. Volkswagen Užitkové vozy pod tímto mottem vystavuje v Historickém muzeu Hannover dvě vozidla, historický elektromobil T2 a aktuální e-load up!, která jsou zároveň magnety nové výstavy.
Výstava ukazuje až do 14. června 2015 historii elektrické mobility a zároveň pohled do budoucnosti. Výstava probíhá ve spolupráci mezi Německým muzeem Mnichov a Historickým muzeem Hannover. Volkswagen Užitkové vozy je partnerem výstavy.
Prof. Dr.-Ing. Jürgen Leohold, vedoucí výzkumu koncernu Volkswagen AG, na slavnostním zahájení výstavy zdůraznil: „Elektrický pohon je pro trvale udržitelnou mobilitu budoucnosti nepostradatelný. Pro nás je velmi důležité zpřístupnit tento nový koncept pohonu největšímu možnému počtu osob a nadchnout veřejnost pro elektrickou mobilitu.“
Elektromobil T2 a e-load up! jsou magnety výstavy v Historickém muzeu. T2 (vozidlo zapůjčil zájmový spolek Interessengemeinschaft T2, Freunde des VW-Busses 1967-1979 e.V.) předběhl začátkem 70. let svou dobu. Měl progresivní elektrický pohon, který tehdy vzbudil pozdvižení. V porovnání s vozidly s běžnými druhy pohonu měl však nevýhody v podobě těžkých akumulátorů, vysokých nákladů a krátkého dojezdu.
Dnes ukazuje směr vývoje nový Volkswagen e-load up!, který se jako malé užitkové vozidlo s vysokou užitnou hodnotou v každodenním provozu hodí zejména pro nasazení ve městech na krátké vzdálenosti. S nulovými emisemi lze využívat užitečnou hmotnost 285 kilogramů a objem nákladového prostoru 990 litrů mezi zadním výklopným víkem a dělicí mříží. Obratný malý dodávkový vůz s vnější délkou 3,54 metru je tak zajímavý především pro servisní techniky, kurýrní a doručovací služby, rozvoz pizzy, expresní služby nebo sociální služby.
Vůz je poháněn téměř nehlučně. Malé užitkové vozidlo zrychlí díky elektromotoru o výkonu 60 kW/82 k z 0 na 100 km/h za pouhých 12,4 sekundy a může pokračovat v akceleraci až do nejvyšší rychlosti 130 km/h. To je dostatečný výkon pro agilní jízdu v husté městské dopravě. Na to má největší podíl především maximální točivý moment 210 N.m. Lithium-iontový akumulátor pod podlahou vozidla má kapacitu 18,7 kWh. Na jedno nabití lze díky nízké hmotnosti vozidla ujet až 160 kilometrů (v kombinovaném cyklu EU).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.