„Nabitý Hannover – Elektrická mobilita mezi přáním a skutečností“. Volkswagen Užitkové vozy pod tímto mottem vystavuje v Historickém muzeu Hannover dvě vozidla, historický elektromobil T2 a aktuální e-load up!, která jsou zároveň magnety nové výstavy.
Výstava ukazuje až do 14. června 2015 historii elektrické mobility a zároveň pohled do budoucnosti. Výstava probíhá ve spolupráci mezi Německým muzeem Mnichov a Historickým muzeem Hannover. Volkswagen Užitkové vozy je partnerem výstavy.
Prof. Dr.-Ing. Jürgen Leohold, vedoucí výzkumu koncernu Volkswagen AG, na slavnostním zahájení výstavy zdůraznil: „Elektrický pohon je pro trvale udržitelnou mobilitu budoucnosti nepostradatelný. Pro nás je velmi důležité zpřístupnit tento nový koncept pohonu největšímu možnému počtu osob a nadchnout veřejnost pro elektrickou mobilitu.“
Elektromobil T2 a e-load up! jsou magnety výstavy v Historickém muzeu. T2 (vozidlo zapůjčil zájmový spolek Interessengemeinschaft T2, Freunde des VW-Busses 1967-1979 e.V.) předběhl začátkem 70. let svou dobu. Měl progresivní elektrický pohon, který tehdy vzbudil pozdvižení. V porovnání s vozidly s běžnými druhy pohonu měl však nevýhody v podobě těžkých akumulátorů, vysokých nákladů a krátkého dojezdu.
Dnes ukazuje směr vývoje nový Volkswagen e-load up!, který se jako malé užitkové vozidlo s vysokou užitnou hodnotou v každodenním provozu hodí zejména pro nasazení ve městech na krátké vzdálenosti. S nulovými emisemi lze využívat užitečnou hmotnost 285 kilogramů a objem nákladového prostoru 990 litrů mezi zadním výklopným víkem a dělicí mříží. Obratný malý dodávkový vůz s vnější délkou 3,54 metru je tak zajímavý především pro servisní techniky, kurýrní a doručovací služby, rozvoz pizzy, expresní služby nebo sociální služby.
Vůz je poháněn téměř nehlučně. Malé užitkové vozidlo zrychlí díky elektromotoru o výkonu 60 kW/82 k z 0 na 100 km/h za pouhých 12,4 sekundy a může pokračovat v akceleraci až do nejvyšší rychlosti 130 km/h. To je dostatečný výkon pro agilní jízdu v husté městské dopravě. Na to má největší podíl především maximální točivý moment 210 N.m. Lithium-iontový akumulátor pod podlahou vozidla má kapacitu 18,7 kWh. Na jedno nabití lze díky nízké hmotnosti vozidla ujet až 160 kilometrů (v kombinovaném cyklu EU).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?