ŠKODA vyrobila 17miliontý automobil. Jubilejní vůz, ŠKODA Rapid Spaceback v červené barvě Corrida, sjel dnes z výrobního pásu v mladoboleslavském závodě.
Automobil je určen pro zákazníka v Německu. Aktuální výrobní jubileum podtrhuje úspěšnou růstovou strategii české automobilky. V roce 2014 ŠKODA poprvé ve své téměř 120leté historii vyrobila a prodala více než 1 milion vozů za jeden kalendářní rok.
V následujících letech plánuje ŠKODA zvýšit své celosvětové prodeje minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. „ŠKODA je na nejlepší cestě,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „17 milionů vozů, vyrobených od roku 1905, to je důkaz síly a trvalého úspěchu značky. Jen od roku 1991 a vstupu koncernu Volkswagen vyrobila ŠKODA více než 12 milionů vozů. Definitivně jsme se etablovali v ‚Lize mistrů’ světových masově vyrábějících automobilek. S novými modely ŠKODA v příštích letech dále poroste,“ dodává Vahland.
ŠKODA AUTO je jedním z nejstarších výrobců vozidel na světě. S výrobou automobilů začala již v roce 1905. V tomto roce vyrobili zakladatelé automobilky Laurin a Klement v Mladé Boleslavi první automobil, vůz Voiturette A. Od té doby vyrobila značka ve svých českých a zahraničních závodech 17 milionů vozů. Zejména po vstupu koncernu Volkswagen v roce 1991 zažívá ŠKODA dech beroucí vývoj. Automobilce se podařil působivý návrat mezi úspěšné světové automobilky, v současné době nabízí sedm modelových řad s více než 40 variantami. V roce 2014 dosáhla ŠKODA poprvé ve své historii magické hranice 1 milionu vyrobených a prodaných vozů. Celosvětové prodeje vzrostly v roce 2014 na novou rekordní hodnotu 1,04 milionů vyrobených vozů.
„Nepolevujeme, naopak, dále zvyšujeme tempo,“ říká Prof. Vahland. V následujících letech chce automobilka zvýšit své roční prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů. Hnacím motorem růstové strategie je největší modelová ofenzíva značky ŠKODA všech dob. Od roku 2011 byla modelová paleta značky výrazně obnovena a rozšířena do důležitých nových segmentů. Zatím poslední novinkou je třetí generace vozu ŠKODA Fabia, která již několik měsíců stanovuje nová měřítka ve třídě malých vozů. Již v polovině února představí ŠKODA poprvé nejmladší generaci modelu Superb. Zcela nově vyvinutá vlajková loď značky ŠKODA představuje pro značku další éru a bude nejlepším vozem ŠKODA všech dob. Na trh tento model vstoupí v červnu letošního roku. Při své růstové strategii sází automobilka vedle Evropy i na mezinárodní růstové trhy.
Klíčovou roli mezi nimi hraje zejména čínský trh. V roce 2014 byla Čína s podílem 27 procent na celkových prodejích automobilky opět nejsilnějším odbytištěm vozů ŠKODA. Internacionalizaci značky dokazuje v neposlední řadě i mezinárodní a v posledních letech důsledně rozšiřovaná síť výrobních závodů. Vozy ŠKODA se v současné době vyrábí v celkem 13 výrobních závodech v České republice, Číně, Rusku, Indii, Kazachstánu a na Ukrajině. V příštích letech chce česká automobilka své výrobní kapacity dále rozšiřovat.
Vybrané milníky z výroby ŠKODA AUTO:
› 30. ledna 2015: 17 milionů vozů značky ŠKODA od roku 1905
› 10. prosince 2014: ŠKODA vyrobila miliontý vůz roku 2014 a poprvé tak dosáhla milionové hranice za jeden kalendářní rok
› 19. března 2014: 11 milionů vozů značky ŠKODA vyrobených v závodě v Mladé Boleslavi
› 5. února 2013: 1 milion vozů značky ŠKODA vyrobených v Číně od roku 2007
› 30. ledna 2012: 14 milionů automobilů od roku 1905
› 12. říjen 2011: 10 milionů automobilů v Mladé Boleslavi
› 8. dubna 2009: 12 milionů vozů značky ŠKODA od roku 1905
› 13. července 2006: 10 milionů automobilů od roku 1905
› 1991: 5 milionů automobilů značky ŠKODA od roku 1905
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.