Působení týmu Peugeot Total na jejím prvním Dakaru připomíná jízdu na horské dráze.
To se potvrdilo i dnes, kdy se Stéphane Peterhansel dostal do TOP 10, zatímco Carlos Sainz musel závod opustit po nehodě, ze které naštěstí vyvázl on i jeho spolujezdec Lucas Cruz bez zranění. Ani Cyril Despres neměl lehký den, protože jeho vozu se utrhlo kolo a Cyril tak ztratil spoustu času.
Dakar je se svými 9 000 km proslulý jako nejobtížnější závod na světě a již ukázal, že tato reputace je zcela oprávněná. Pro dnešní 458 km dlouhou etapu byly charakteristické dlouhé úseky s povrchem fesh-fesh, jemným pískem, který vytváří lepkavý závoj prachu, znesnadňující čtení terénu.
Stéphane Peterhansel (č. 302) nicméně dosáhl úžasného výsledku, když se mu díky 5. nejrychlejšímu času v etapě, kde se nesetkal s žádným technickým problémem, podařilo posunout se v celkovém pořadí z 12. na 9. místo. „Byla to náročná etapa s mnoha úseky fesh-fesh,“ vyprávěl po příjezdu do cíle. „Trať byla taky hodně hrbolatá a myslím, že naše nastavení tlumičů je možná moc pružné. Byli jsme často až na doraz. Při přípravných testech jsme po takovém terénu nikdy nejezdili. Zkusil jsem snížit rychlost, abychom příliš neriskovali. Neudělali jsme žádnou chybu a naším cílem stále je dojet do cíle. To je naše absolutní priorita.“
Carlos Sainz (č. 304) musel jen 20 km od cíle závod vzdát, když v oblacích prachu za před ním jedoucí čtyřkolkou najel na kámen. Prach ho oslepil a auto se pětkrát převrátilo. Posádka vyvázla bez zranění, ale bez jakékoliv naděje na pokračování. Španělský jezdec, který Dakar vyhrál v roce 2010, se po třetím dni závodu vyšplhal až na 4. místo v celkovém pořadí. Prozatím je to nejlepší výsledek, jakého nový Peugeot 2008 DKR dosáhl.
„Jsem velmi zklamán, zvlášť poté, kolik práce v noci mechanici po našem příjezdu ve 3:30 na autě odvedli. Vzdát závod je vždycky strašné, ať jsou důvody jakékoliv,“ litoval Sainz. Cyril Despres (č. 322) se také setkal s problémy, naštěstí s méně závažnými následky, když se na 64. kilometru jeho vozu utrhlo kolo. Vzhledem k tomu, že tato etapa je jedna z mála, na kterých jedou motorky, auta a kamiony současně, mohl vyčkat na příjezd asistenčního kamionu Peugeot, jehož posádka problém vyřešila. Tato nepříjemnost ho však stála obrovské zpoždění a jeho umístění musí organizátoři ještě potvrdit.
Ředitel týmu Peugeot Total Bruno Famin k tomuto vyčerpávajícímu dni uvedl: Hlavní událostí dne je pochopitelně Carlosovo odstoupení po nehodě, z nichž naštěstí celá posádka vyvázla bez zranění. To se v závodech stává. Cyril se dopustil menší chyby a stále čekáme na jeho návrat do tábora, zatímco Stéphane zajel úžasný 5. nejlepší čas, což opět ukazuje, že je vůz konkurenceschopný. Nesetkali jsme se s žádným závažným technickým problémem a dál se učíme a získáváme zkušenosti. Právě to jsme od Dakaru očekávali a budeme se snažit pokračovat co možná nejdéle.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).