Peugeot Total - pátá etapa Rallye Dakar

ar2, 9. ledna 2015, 11:21 Google+

Působení týmu Peugeot Total na jejím prvním Dakaru připomíná jízdu na horské dráze.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

To se potvrdilo i dnes, kdy se Stéphane Peterhansel dostal do TOP 10, zatímco Carlos Sainz musel závod opustit po nehodě, ze které naštěstí vyvázl on i jeho spolujezdec Lucas Cruz bez zranění. Ani Cyril Despres neměl lehký den, protože jeho vozu se utrhlo kolo a Cyril tak ztratil spoustu času. 

Dakar je se svými 9 000 km proslulý jako nejobtížnější závod na světě a již ukázal, že tato reputace je zcela oprávněná. Pro dnešní 458 km dlouhou etapu byly charakteristické dlouhé úseky s povrchem fesh-fesh, jemným pískem, který vytváří lepkavý závoj prachu, znesnadňující čtení terénu.

Stéphane Peterhansel (č. 302) nicméně dosáhl úžasného výsledku, když se mu díky 5. nejrychlejšímu času v etapě, kde se nesetkal s žádným technickým problémem, podařilo posunout se v celkovém pořadí z 12. na 9. místo. „Byla to náročná etapa s mnoha úseky fesh-fesh,“ vyprávěl po příjezdu do cíle. „Trať byla taky hodně hrbolatá a myslím, že naše nastavení tlumičů je možná moc pružné. Byli jsme často až na doraz. Při přípravných testech jsme po takovém terénu nikdy nejezdili. Zkusil jsem snížit rychlost, abychom příliš neriskovali. Neudělali jsme žádnou chybu a naším cílem stále je dojet do cíle. To je naše absolutní priorita.“

Carlos Sainz (č. 304) musel jen 20 km od cíle závod vzdát, když v oblacích prachu za před ním jedoucí čtyřkolkou najel na kámen. Prach ho oslepil a auto se pětkrát převrátilo. Posádka vyvázla bez zranění, ale bez jakékoliv naděje na pokračování. Španělský jezdec, který Dakar vyhrál v roce 2010, se po třetím dni závodu vyšplhal až na 4. místo v celkovém pořadí. Prozatím je to nejlepší výsledek, jakého nový Peugeot 2008 DKR dosáhl.

„Jsem velmi zklamán, zvlášť poté, kolik práce v noci mechanici po našem příjezdu ve 3:30 na autě odvedli. Vzdát závod je vždycky strašné, ať jsou důvody jakékoliv,“ litoval Sainz. Cyril Despres (č. 322) se také setkal s problémy, naštěstí s méně závažnými následky, když se na 64. kilometru jeho vozu utrhlo kolo. Vzhledem k tomu, že tato etapa je jedna z mála, na kterých jedou motorky, auta a kamiony současně, mohl vyčkat na příjezd asistenčního kamionu Peugeot, jehož posádka problém vyřešila. Tato nepříjemnost ho však stála obrovské zpoždění a jeho umístění musí organizátoři ještě potvrdit.

Ředitel týmu Peugeot Total Bruno Famin k tomuto vyčerpávajícímu dni uvedl: Hlavní událostí dne je pochopitelně Carlosovo odstoupení po nehodě, z nichž naštěstí celá posádka vyvázla bez zranění. To se v závodech stává. Cyril se dopustil menší chyby a stále čekáme na jeho návrat do tábora, zatímco Stéphane zajel úžasný 5. nejlepší čas, což opět ukazuje, že je vůz konkurenceschopný. Nesetkali jsme se s žádným závažným technickým problémem a dál se učíme a získáváme zkušenosti. Právě to jsme od Dakaru očekávali a budeme se snažit pokračovat co možná nejdéle.“

Vytisknout

Diskuze: Peugeot Total - pátá etapa Rallye Dakar

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota

Toyota prodloužila spolupráci s Evou Samkovou

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud