„Více než pětinový meziroční nárůst prodeje je výsledkem skvělé práce celé naší prodejní sítě, která v loňském roce prošla výraznou modernizací, jejímž cílem je ještě větší spokojenost našich zákazníků,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Nejoblíbenějšími modely Volkswagen mezi českými zákazníky jsou Golf, Polo, Passat, Tiguan a Touran, tedy naše tradiční bestsellery.“
V roce 2014 bylo v České republice registrováno 18 281 nových osobních vozů Volkswagen oproti 14 948 vozům v roce předešlém. S razantním nárůstem prodeje o 22,4 % se zvýšil také tržní podíl značky Volkswagen osobní vozy, a to z 9,1 % na 9,5 %.
Mezi největší události loňského roku patří uvedení osmé generace modelové řady Passat, etalonu a bestselleru střední třídy, který stanovuje nová měřítka v oblastech hospodárnosti, komfortu, bezpečnosti a jízdních vlastností díky nevšední nabídce inovativních technických řešení.
Volkswagen v loňském roce významně posílil také nabídku mimořádně úsporných verzí BlueMotion a uvedl na český trh dva elektromobily, e-Golf a e-up!. V letošním roce posílí oblast elektrické mobility nové hybridní modely Passat GTE a Golf GTE s možností externího nabíjení, které kombinují výhody konvenčního a elektrického pohonu, tedy neomezenou mobilitu bez kompromisů s čistě elektrickým pohonem s nulovými lokálními emisemi.
Volkswagen si v rámci intenzivních snah o snižování spotřeby paliva a emisí udržuje také silnou pozici v segmentu vozidel s pohonem na stlačený zemní plyn CNG. Komplexní filozofie ochrany životního prostředí „Think Blue“ se odráží i v samotné ekologické výrobě, na kterou průběžně přecházejí všechny výrobní závody Volkswagen.
„Think Blue je v automobilovém průmyslu jedinečným projektem, jehož cílem je trvale udržitelná mobilita. Různými projekty a propagačními akcemi se snažíme získat pro myšlenku trvale udržitelného rozvoje širokou veřejnost, bez jejíž spolupráce a podpory v každodenním životě je realizace ambiciózních cílů v oblasti ochrany životního prostředí nemyslitelná,“ říká o myšlence Think Blue Daniel Harant.
Volkswagen má za sebou téměř kompletní modernizaci své prodejní a servisní sítě v České republice. Ke konci roku 2014 byla dokončena přestavba většiny showroomů Volkswagen podle zásad modulárního konceptu, který přináší zcela novou kvalitu prodejních a poprodejních služeb pro zákazníky značky.
Volkswagen slavil v roce 2014 také velké úspěchy ve světových soutěžích s vozem Polo R WRC o výkonu 315 k. Titul mistra světa obhájila posádka Sébastien Ogier a Julien Ingrassia v hodnocení jezdců a Volkswagen Motorsport v hodnocení značek. Volkswagen se zapsal do historie rallye vítězstvím ve 12 z 13 soutěží a v 11 ze 13 speciálních zkoušek Powerstage.
„Famózní úspěchy týmu Volkswagen Motorsport v mistrovství světa v rallye – zisk všech titulů ve WRC hned v prvním roce účasti a jejich suverénní obhajoba v roce následujícím – nemají obdoby. Společně se všemi fanoušky soutěžního sportu se už nemůžeme dočkat, až za dva týdny odstartuje novou sezonu legendární Rallye Monte Carlo – mistrovské vozy Polo R WRC na ní samozřejmě nebudou chybět!“ říká D. Harant.