V závodě společnosti Škoda Auto ve Vrchlabí byla dnes vyrobena 500.000. dvouspojková převodovka DQ 200.
Moderní přímo řazená automatická převodovka se ve Vrchlabí vyrábí už od října 2012 a montuje se jak do vozů značky Škoda, tak do modelů značek Volkswagen, Seat a Audi. Do přípravy na výrobu převodovek DSG investovala česká automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 210 milionů euro. Zhruba 1.000 zaměstnanců v podkrkonošském závodě společnosti Škoda Auto denně vyrábí 1.500 převodovek DSG. Výroba běží pět dní v týdnu, a to nepřetržitěv třísměnném provozu. Počátkem roku 2014 byla kapacita výroby zvýšena z 1.000 na 1.500 převodovek denně.
„Půl milionu vyrobených převodovek DSG, to je číslo, které potvrzuje výkonnost závodu ve Vrchlabí a jeho zaměstnanců a představuje další mezník ve výrobě agregátů ve společnosti Škoda Auto v České republice,“ říká Ivan Slimák, vedoucí výroby převodovky DQ 200 ve Vrchlabí. „Škoda tento závod přebudovala na High-Tech továrnu značky. Vrchlabský závod je důležitým pilířem Růstové strategie Škoda,“ dodává Slimák.
Do přípravy výroby převodovky DQ 200 investovala česká automobilka před dvěma lety společně s koncernem Volkswagen celkem zhruba 210 milionů euro. Za 27 milionů byly postaveny nové budovy nebo modernizovány stávající výrobní haly. Dalších 180 milionů eur bylo investováno do technických zařízení, tréninkového centra výroby převodovek, do logistiky, měrového střediska a laboratoře.Sedmistupňová přímo řazená převodovka DQ 200 patří mezi nejmodernější automatické převodovky v celém automobilovém průmyslu. Tato technika kombinuje komfort automatické převodovky s rychlou změnou převodových stupňů bez přerušení toku hnací síly. O umístění výroby převodovky DQ 200 do závodu Vrchlabí bylo rozhodnuto na jaře 2011.
Výroba převodovky DQ 200 potvrzuje vysokou kompetenci české automobilky na poli výroby agregátů. Vedle závodu ve Vrchlabí vyrábí Škoda převodovky i v závodě v Mladé Boleslavi, tam se jedná o převodovky typu MQ 200 a MQ/SQ 100. Významná je také výroba motorů. V současné době se v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vyrábí tří- a čtyřválcové benzinové motory řady EA 211 a EA 111.V následujících letech chce automobilka svou kompetenci ve výrobě agregátů dále rozšiřovat.
Nejnovějším krokem v tomto směru je otevření nového Motorového centrav Mladé Boleslavi, které proběhlo na začátku září letošního roku. Jen do tohoto centra investovala Škoda Auto společně s koncernem Volkswagen zhruba 45 milionů euro.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.