Škoda Economy Run 2014 - vítězem je Škoda Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km

ar5, 22. září 2014, 03:00 Google+

Vítězem se stává Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DPF/103 kW (2006). Na 33. ročníku soutěže Škoda Economy Run ujela posádka Jiří Pilný a Petr Šíma s vozem Škoda Octavia celou trať se spotřebou 2,95 l/100 km, a dosáhla tak nejnižší hodnoty ze všech účastníků této tradiční soutěže o nejhospodárnější jízdu. Dosažená spotřeba odpovídá emisím pouhých 77,88 g CO2/km.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

33. ročník soutěže Economy Run se konal v sobotu 20. září 2014. „Při letošní Škoda Economy Run se opět prokázalo, jak hospodárně lze cestovat s vozy značky Škoda,“ říká Roman Havlásek, vedoucí oddělení After Sales společnosti Škoda. „Blahopřejeme Jiřímu Pilnému a Petru Šímovi k dosažení špičkové hodnoty spotřeby 2,95 l paliva na 100 km. Pro značku Škoda má snižování spotřeby a emisí celé modelové palety maximální prioritu.

Výsledky dokazují, že tato cesta je úspěšná a Škoda tyto hodnoty krok za krokem výrazně zlepšuje,“ dodává Havlásek.Na start letošního ročníku Škoda Economy Run se nakonec postavilo celkem 48posádek. Jednodenní soutěž byla určena výhradně pro vozy značky Škodapoháněné benzinovými nebo naftovými motory. Start a cíl 309 km dlouhé trati byl v Kosmonosích, v bezprostřední blízkosti sídla firmy v Mladé Boleslavi. Zastávkou na trati byl závod Škoda Auto ve Vrchlabí.

Škoda je již řadu let oficiálním partnerem Škoda Economy Run. Technickou přípravu a kontrolu, stejně jako celý průběh soutěže po technické stránce zajišťovaly Servisní služby Škoda. Veškeré servisní úkony byly prováděny v areálu servisního centra v Kosmonosích. Účastníci byli rozdělení do pěti kategorií dle nejnižší hodnoty emisí CO2 na základě celkové spotřeby vozu. Zohledněna byla také dosažená průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při shodné spotřebě a emisích CO2 rozhodovala vyšší průměrná rychlost resp. větší zdvihový objem. Poprvé se v letošním roce uplatnila nová metoda měření spotřeby, vyvinutá společně s automobilkou Škoda. Základem této metodiky je elektronický diagnostický přístroj, který zjišťuje přesné množství paliva, nacházející se v nádrži před jízdou a po jízdě. se na počátku naplní jen ze dvou třetin.

Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami pak udává exaktní množství spotřebovaného paliva. V minulých ročnících se se na počátku soutěže tankovala plná nádrž a množství spotřebovaného paliva se zjišťovalo podle množství dotankovaného v cíli. Škoda důsledně snižuje spotřebu paliva a emise CO2 svých modelů. V současnosti dosahuje už 18 modelů a variant vozů značky Škoda emisí CO2 nižších než 100 g/km, 97 modelů značky Škoda emituje méně než 120 g CO2/km. Nejlepší ekologické hodnoty nabízí zejména modely Škoda GreenLine a Green tec, které jsou k dispozici pro všechny modelové řady značky Škoda. Důležitým pilířem je navíc pohon na zemní plyn, který nabízí tři atraktivní modely G-TEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC. 

Individuální mobilita začíná u vozů značky Škoda hodnotou 79 g CO2/km pro zemním plynem poháněný městský vůz ŠKODA Citigo G-TEC. Nová měřítka ohledně spotřeby stanoví od podzimu 2014 nová Škoda Fabia. Zcela nově vyvinutý malý vůz bude až o 17 procent šetrnější než jeho předchůdce. Fabia GreenLine, která se na trhu objeví koncem roku 2015, se spokojí se spotřebou pouhých 3,1 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 82 g CO2/km.Kompletní seznam účastníků a celkové výsledky všech pěti kategorií naleznete na internetových stránkách soutěže www.economyrun.cz.


Vytisknout

Diskuze: Škoda Economy Run 2014 - vítězem je Škoda Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

ford fiesta

Ford Fiesta se přestane na 11 dní vyrábět

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud