Vítězem se stává Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DPF/103 kW (2006). Na 33. ročníku soutěže Škoda Economy Run ujela posádka Jiří Pilný a Petr Šíma s vozem Škoda Octavia celou trať se spotřebou 2,95 l/100 km, a dosáhla tak nejnižší hodnoty ze všech účastníků této tradiční soutěže o nejhospodárnější jízdu. Dosažená spotřeba odpovídá emisím pouhých 77,88 g CO2/km.
33. ročník soutěže Economy Run se konal v sobotu 20. září 2014. „Při letošní Škoda Economy Run se opět prokázalo, jak hospodárně lze cestovat s vozy značky Škoda,“ říká Roman Havlásek, vedoucí oddělení After Sales společnosti Škoda. „Blahopřejeme Jiřímu Pilnému a Petru Šímovi k dosažení špičkové hodnoty spotřeby 2,95 l paliva na 100 km. Pro značku Škoda má snižování spotřeby a emisí celé modelové palety maximální prioritu.
Výsledky dokazují, že tato cesta je úspěšná a Škoda tyto hodnoty krok za krokem výrazně zlepšuje,“ dodává Havlásek.Na start letošního ročníku Škoda Economy Run se nakonec postavilo celkem 48posádek. Jednodenní soutěž byla určena výhradně pro vozy značky Škodapoháněné benzinovými nebo naftovými motory. Start a cíl 309 km dlouhé trati byl v Kosmonosích, v bezprostřední blízkosti sídla firmy v Mladé Boleslavi. Zastávkou na trati byl závod Škoda Auto ve Vrchlabí.
Škoda je již řadu let oficiálním partnerem Škoda Economy Run. Technickou přípravu a kontrolu, stejně jako celý průběh soutěže po technické stránce zajišťovaly Servisní služby Škoda. Veškeré servisní úkony byly prováděny v areálu servisního centra v Kosmonosích. Účastníci byli rozdělení do pěti kategorií dle nejnižší hodnoty emisí CO2 na základě celkové spotřeby vozu. Zohledněna byla také dosažená průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při shodné spotřebě a emisích CO2 rozhodovala vyšší průměrná rychlost resp. větší zdvihový objem. Poprvé se v letošním roce uplatnila nová metoda měření spotřeby, vyvinutá společně s automobilkou Škoda. Základem této metodiky je elektronický diagnostický přístroj, který zjišťuje přesné množství paliva, nacházející se v nádrži před jízdou a po jízdě. se na počátku naplní jen ze dvou třetin.
Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami pak udává exaktní množství spotřebovaného paliva. V minulých ročnících se se na počátku soutěže tankovala plná nádrž a množství spotřebovaného paliva se zjišťovalo podle množství dotankovaného v cíli. Škoda důsledně snižuje spotřebu paliva a emise CO2 svých modelů. V současnosti dosahuje už 18 modelů a variant vozů značky Škoda emisí CO2 nižších než 100 g/km, 97 modelů značky Škoda emituje méně než 120 g CO2/km. Nejlepší ekologické hodnoty nabízí zejména modely Škoda GreenLine a Green tec, které jsou k dispozici pro všechny modelové řady značky Škoda. Důležitým pilířem je navíc pohon na zemní plyn, který nabízí tři atraktivní modely G-TEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC.
Individuální mobilita začíná u vozů značky Škoda hodnotou 79 g CO2/km pro zemním plynem poháněný městský vůz ŠKODA Citigo G-TEC. Nová měřítka ohledně spotřeby stanoví od podzimu 2014 nová Škoda Fabia. Zcela nově vyvinutý malý vůz bude až o 17 procent šetrnější než jeho předchůdce. Fabia GreenLine, která se na trhu objeví koncem roku 2015, se spokojí se spotřebou pouhých 3,1 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 82 g CO2/km.Kompletní seznam účastníků a celkové výsledky všech pěti kategorií naleznete na internetových stránkách soutěže www.economyrun.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.