Škoda Economy Run 2014 - vítězem je Škoda Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km

ar5, 22. září 2014, 03:00 Google+

Vítězem se stává Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DPF/103 kW (2006). Na 33. ročníku soutěže Škoda Economy Run ujela posádka Jiří Pilný a Petr Šíma s vozem Škoda Octavia celou trať se spotřebou 2,95 l/100 km, a dosáhla tak nejnižší hodnoty ze všech účastníků této tradiční soutěže o nejhospodárnější jízdu. Dosažená spotřeba odpovídá emisím pouhých 77,88 g CO2/km.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

33. ročník soutěže Economy Run se konal v sobotu 20. září 2014. „Při letošní Škoda Economy Run se opět prokázalo, jak hospodárně lze cestovat s vozy značky Škoda,“ říká Roman Havlásek, vedoucí oddělení After Sales společnosti Škoda. „Blahopřejeme Jiřímu Pilnému a Petru Šímovi k dosažení špičkové hodnoty spotřeby 2,95 l paliva na 100 km. Pro značku Škoda má snižování spotřeby a emisí celé modelové palety maximální prioritu.

Výsledky dokazují, že tato cesta je úspěšná a Škoda tyto hodnoty krok za krokem výrazně zlepšuje,“ dodává Havlásek.Na start letošního ročníku Škoda Economy Run se nakonec postavilo celkem 48posádek. Jednodenní soutěž byla určena výhradně pro vozy značky Škodapoháněné benzinovými nebo naftovými motory. Start a cíl 309 km dlouhé trati byl v Kosmonosích, v bezprostřední blízkosti sídla firmy v Mladé Boleslavi. Zastávkou na trati byl závod Škoda Auto ve Vrchlabí.

Škoda je již řadu let oficiálním partnerem Škoda Economy Run. Technickou přípravu a kontrolu, stejně jako celý průběh soutěže po technické stránce zajišťovaly Servisní služby Škoda. Veškeré servisní úkony byly prováděny v areálu servisního centra v Kosmonosích. Účastníci byli rozdělení do pěti kategorií dle nejnižší hodnoty emisí CO2 na základě celkové spotřeby vozu. Zohledněna byla také dosažená průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při shodné spotřebě a emisích CO2 rozhodovala vyšší průměrná rychlost resp. větší zdvihový objem. Poprvé se v letošním roce uplatnila nová metoda měření spotřeby, vyvinutá společně s automobilkou Škoda. Základem této metodiky je elektronický diagnostický přístroj, který zjišťuje přesné množství paliva, nacházející se v nádrži před jízdou a po jízdě. se na počátku naplní jen ze dvou třetin.

Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami pak udává exaktní množství spotřebovaného paliva. V minulých ročnících se se na počátku soutěže tankovala plná nádrž a množství spotřebovaného paliva se zjišťovalo podle množství dotankovaného v cíli. Škoda důsledně snižuje spotřebu paliva a emise CO2 svých modelů. V současnosti dosahuje už 18 modelů a variant vozů značky Škoda emisí CO2 nižších než 100 g/km, 97 modelů značky Škoda emituje méně než 120 g CO2/km. Nejlepší ekologické hodnoty nabízí zejména modely Škoda GreenLine a Green tec, které jsou k dispozici pro všechny modelové řady značky Škoda. Důležitým pilířem je navíc pohon na zemní plyn, který nabízí tři atraktivní modely G-TEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC. 

Individuální mobilita začíná u vozů značky Škoda hodnotou 79 g CO2/km pro zemním plynem poháněný městský vůz ŠKODA Citigo G-TEC. Nová měřítka ohledně spotřeby stanoví od podzimu 2014 nová Škoda Fabia. Zcela nově vyvinutý malý vůz bude až o 17 procent šetrnější než jeho předchůdce. Fabia GreenLine, která se na trhu objeví koncem roku 2015, se spokojí se spotřebou pouhých 3,1 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 82 g CO2/km.Kompletní seznam účastníků a celkové výsledky všech pěti kategorií naleznete na internetových stránkách soutěže www.economyrun.cz.


Vytisknout

Diskuze: Škoda Economy Run 2014 - vítězem je Škoda Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ford fiesta

Ford Fiesta se přestane na 11 dní vyrábět

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud