Golf Sportsvan byl čtenáři německého vydání časopisu auto motor und sport zvolen v letošní anketě „autonis“ novinkou roku 2014 s nejlepším designem. Všestranný vůz, uvedený koncem května na trh, se prosadil v kategorii Vans s výrazným náskokem před konkurenty.
Ocenění pro Golf Sportsvan převzal během včerejšího slavnostního večera ve Stuttgartu Oliver Stefani, vedoucí oddělení vnějšího designu značky Volkswagen. „Výsledek čtenářské ankety ukazuje, že Golf Sportsvan dokáže přesvědčit nejen svým prostorovým konceptem, ale i sportovními proporcemi, takže je vnímán jako atraktivní a stylový vůz. Golf Sportsvan je svým suverénním vzhledem novým etalonem ve třídě kompaktních MPV,“ říká Stefani.
Golf Sportsvan plní v rámci aktuální modelové řady Golf roli dokonalého univerzálního vozu. Mezi charakteristické stylistické prvky modelu Golf Sportsvan patří velmi dlouhý pás bočních oken s dvěma doplňkovými okny (v oblasti střešních sloupků A a D) a ostrá charakterová linie, do níž jsou mimořádně precizně integrovány kliky dveří, navržené speciálně pro Golf Sportsvan. „Golf mezi MPV“ nabízí maximálně variabilní interiér s posuvnými zadními sedadly. Navzdory kompaktním rozměrům nabízí dostatek prostoru pro cestování pěti osobám včetně zavazadel.
V anketě „autonis“ německého časopisu auto motor und sport je hodnocen design nových modelů, představených během uplynulých dvanácti měsíců. Porotou ovšem není redakce, nýbrž čtenáři. Letos odevzdalo své hlasy více než 17 000 čtenářů časopisu auto motor und sport. Hodnocení probíhalo výhradně na základě vizuálních kritérií, přičemž čtenáři mohli udělovat za design kladné i záporné body.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.