Společnost Kia Motors si během několika posledních let vybudovala skvělou pověst pro prvotřídní design svých produktů.
Renomé značky nyní podpořila i dvojice prestižních ocenění za design od Americké společnosti průmyslových návrhářů (IDSA). Kia obdržela stříbrné, resp. bronzové ocenění International Design Excellence Awards (IDEA) v kategorii dopravy za svůj koncepční vůz GT4 Stinger a rovněž za model Soul.
Ocenění IDEA jsou mezinárodní uznávanou známkou na poli globálního designu; uděluje se návrhům, které mají dopady na kvalitu života a jsou příslibem významnějších hospodářských dopadů prostřednictvím inovací. Návrhy se podávají např. v kategoriích automobilový průmysl a doprava, strategie designu, počítačové vybavení, prostředí atd. Do klání se v roce 2014 přihlásilo 2 000 kandidátů z 39 zemí. U přihlášených projektů pak porotci hodnotí míru inovací, přínosy pro uživatele i zákazníky, trvalou udržitelnost a celkovou atraktivitu.
„Tato ocenění IDEA jsou skutečným dokladem schopností návrhářského týmu společnosti Kia Motors,“ uvedl Tom Kearns, vedoucí návrhář z designového centra KDCA (Kia Design Center America). „Koncept GT4 Stinger byl pojat poněkud egoisticky, ale s velkým účinkem: zajímalo nás, jak to dopadne, když návrhářský tým z Kalifornie realizuje naši vizi ryze sportovního vozu Kia s takovým ztvárněním exteriéru, jenž vás zcela pohltí, ale současně nabídne i bezkonkurenční jízdní dynamiku. Co se týče modelu Soul – nové vymýšlení ikony je pravděpodobně nejnáročnějším úkolem, který náš tým musel řešit. Máte za úkol nabídnout svěží novinku, ale současně nepotlačit podstatu, díky které byl původní model tak oblíbený. V obou případech jsme v lepší výsledek ani nemohli doufat.“
Tým návrhářů Kia, jejž od roku 2006 vede prezident a vedoucí návrhář Kia Motors Corporation Peter Schreyer, opakovaně sklízí chválu za svoji pokrokovou práci s evropským charakterem, díky němuž se podařilo transformovat celou značku Kia a v posledních pěti letech přispět k jejímu výraznému celosvětovému růstu. Ocenění IDEA je již třetí významnou poctou za design druhé generace městského osobního vozu Soul 2014 (předchozími oceněními byly Red Dot a iF). Koncepční vůz GT4 Stinger si za svůj senzačně dravý a sportovní vzhled rovněž vysloužil nemalou chválu ze strany médií a odborníků po celém světě.
Koncept GT4 Stinger - Koncepční vůz GT4 Stinger, poprvé představený roku 2014 na mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu, je doposud nejdravějším konceptem značky Kia a představuje stroj pro skutečné automobilové nadšence. Originální sportovec GT4 Stinger s koncepcí 2+2 a pohonem zadních kol neunikne ničí pozornosti v běžném každodenním provozu, ale doma je i na závodních okruzích. Pod kapotou mu tepe odladěná a závody prověřená verze přeplňovaného čtyřválce Kia 2,0l T-GDI s přímým vstřikováním paliva, jehož maximum výkonu činí úctyhodných 315 koní.
Kia Soul v modelovém provedení 2014 - Na první pohled rozeznatelná, ale současně i zcela nová Kia Soul 2014 – hlásící se k atraktivnímu konceptu Track’ster – vyjíždí na novém podvozku, jenž je tužší, delší a širší než u předchozí generace. Soul díky svým novým rozměrům nabídne více prostoru pro cestující a jejich zavazadla, ale současně nabízí i výrazné snížení hluku, vibrací a chvění. Díky nárůstu točivého momentu a výraznému vylepšení soustavy zavěšení kol je Soul 2014 hbitým a agilním společníkem do přeplněného městského prostředí.
zdroj: Kia Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.