Společnost Kia Motors si během několika posledních let vybudovala skvělou pověst pro prvotřídní design svých produktů.
Renomé značky nyní podpořila i dvojice prestižních ocenění za design od Americké společnosti průmyslových návrhářů (IDSA). Kia obdržela stříbrné, resp. bronzové ocenění International Design Excellence Awards (IDEA) v kategorii dopravy za svůj koncepční vůz GT4 Stinger a rovněž za model Soul.
Ocenění IDEA jsou mezinárodní uznávanou známkou na poli globálního designu; uděluje se návrhům, které mají dopady na kvalitu života a jsou příslibem významnějších hospodářských dopadů prostřednictvím inovací. Návrhy se podávají např. v kategoriích automobilový průmysl a doprava, strategie designu, počítačové vybavení, prostředí atd. Do klání se v roce 2014 přihlásilo 2 000 kandidátů z 39 zemí. U přihlášených projektů pak porotci hodnotí míru inovací, přínosy pro uživatele i zákazníky, trvalou udržitelnost a celkovou atraktivitu.
„Tato ocenění IDEA jsou skutečným dokladem schopností návrhářského týmu společnosti Kia Motors,“ uvedl Tom Kearns, vedoucí návrhář z designového centra KDCA (Kia Design Center America). „Koncept GT4 Stinger byl pojat poněkud egoisticky, ale s velkým účinkem: zajímalo nás, jak to dopadne, když návrhářský tým z Kalifornie realizuje naši vizi ryze sportovního vozu Kia s takovým ztvárněním exteriéru, jenž vás zcela pohltí, ale současně nabídne i bezkonkurenční jízdní dynamiku. Co se týče modelu Soul – nové vymýšlení ikony je pravděpodobně nejnáročnějším úkolem, který náš tým musel řešit. Máte za úkol nabídnout svěží novinku, ale současně nepotlačit podstatu, díky které byl původní model tak oblíbený. V obou případech jsme v lepší výsledek ani nemohli doufat.“
Tým návrhářů Kia, jejž od roku 2006 vede prezident a vedoucí návrhář Kia Motors Corporation Peter Schreyer, opakovaně sklízí chválu za svoji pokrokovou práci s evropským charakterem, díky němuž se podařilo transformovat celou značku Kia a v posledních pěti letech přispět k jejímu výraznému celosvětovému růstu. Ocenění IDEA je již třetí významnou poctou za design druhé generace městského osobního vozu Soul 2014 (předchozími oceněními byly Red Dot a iF). Koncepční vůz GT4 Stinger si za svůj senzačně dravý a sportovní vzhled rovněž vysloužil nemalou chválu ze strany médií a odborníků po celém světě.
Koncept GT4 Stinger - Koncepční vůz GT4 Stinger, poprvé představený roku 2014 na mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu, je doposud nejdravějším konceptem značky Kia a představuje stroj pro skutečné automobilové nadšence. Originální sportovec GT4 Stinger s koncepcí 2+2 a pohonem zadních kol neunikne ničí pozornosti v běžném každodenním provozu, ale doma je i na závodních okruzích. Pod kapotou mu tepe odladěná a závody prověřená verze přeplňovaného čtyřválce Kia 2,0l T-GDI s přímým vstřikováním paliva, jehož maximum výkonu činí úctyhodných 315 koní.
Kia Soul v modelovém provedení 2014 - Na první pohled rozeznatelná, ale současně i zcela nová Kia Soul 2014 – hlásící se k atraktivnímu konceptu Track’ster – vyjíždí na novém podvozku, jenž je tužší, delší a širší než u předchozí generace. Soul díky svým novým rozměrům nabídne více prostoru pro cestující a jejich zavazadla, ale současně nabízí i výrazné snížení hluku, vibrací a chvění. Díky nárůstu točivého momentu a výraznému vylepšení soustavy zavěšení kol je Soul 2014 hbitým a agilním společníkem do přeplněného městského prostředí.
zdroj: Kia Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.