Peugeot uvádí nový model 508, je to pravý znak charakteru

ar5, 23. června 2014, 12:59 Google+

Peugeot 508 byl poprvé představen na pařížském autosalonu v roce 2010. Na začátku roku 2011 byl uveden na evropský trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Potvrdil tak trvalou přítomnost značky v segmentu velkých cestovních automobilů, která nepřetržitě trvá již několik desetiletí. Hned od počátku byl k dispozici ve verzi sedan a kombi, o rok později obohatila nabídku nová verze karoserie - Peugeot 508 RXH. Ta je sériově vybavena hybridním pohonem HYbrid4, který je rovněž v nabídce u sedanu.

Vzhled modelu Peugeot 508 RXH vyjadřuje charakter „all road“, současně však vůz nabízí multifunkčnost a velmi šetrný přístup k životnímu prostředí – tím vším je ve světě automobilů výjimečný. Peugeot 508 dominuje nové řadě modelů, jejichž název je zakončen osmičkou. Tato modelová řada je nyní nejmladší v historii značky. 

Peugeot 508 je zosobněním snahy značky přesunout se směrem k luxusnějším kategoriím vozů. Je důkazem náročných požadavků na kvalitu a produktem posilujícím image značky po celém světě. Model, který se vyrábí ve Francii a v Číně, registruje od svého uvedení na trh již více než 370 000 prodaných vozů. Od roku 2013 je největším odbytištěm pro Peugeot 508 Čína, kde se prodá 36 % produkce tohoto modelu.

Nový Peugeot 508 zdokonaluje kvality, které byly oceňovány již při uvedení vozu do prodeje, ať už z hlediska designu, jeho bohaté a moderní výbavy nebo dynamických jízdních vlastností.

Výraznější design pro posílení charakteru vozu

Předchozí styl vozu Peugeot 508 byl plný inspirace a elegance a evokoval vůz, jehož robustnost a kvalita provedení jsou zcela bezchybné. Designerské týmy Peugeot se o tyto vlastnosti opřely a vozu přidaly ještě víc technologie, síly a charakteru.

Zásadním prvkem designu vozu nový Peugeot 508 je nová maska chladiče. Je vertikálnější a uprostřed je do ní zabudováno logo Peugeot. Na první pohled odkazuje na své slavné předchůdce z „pětkové“ řady. Díky ní uvádí nový Peugeot 508 na scénu výraznější a elegantnější styl přední masky, který následně převezmou i ostatní budoucí modely v nabídce.

Pro přední část vozu jsou rovněž charakteristická světla – přední světlomety, denní světla, směrovky, mlhovky – 100 % LED s vyspělou technologií. Světelný podpis – ve tvaru tenké čáry u hatchbacku a SW a ve tvaru lvích drápů u RXH – zajišťují denní světla sériově zabudovaná do nárazníku. Světlomety dodávají novému Peugeotu 508 charakteristický vzhled, jenž dobře vystihuje charisma celého vozu. Elegantní a technologickou stránku vozu zdůrazňuje malá velikost předních světlometů a jejich velmi strukturované čočky.

Kapota prošla proměnou. Je nyní horizontálnější a všem třem verzím karoserie vozu dodává vzhled luxusní limuzíny, přičemž u sedanu zlepšuje rovnováhu mezi přední a zadní částí. U sedanu je zadní část strukturovanější. Nárazník byl přepracován. Je oddělen od víka zavazadlového prostoru, ale současně je posílena jeho ochranná funkce.

Zadní světla sedanu rovněž získala nový tvar, jsou horizontálnější než dřív, ať už při pohledu z boku nebo zezadu. Opálově červený světelný podpis ve tvaru tří drápů zajišťuje dobrou rozpoznatelnost a technologický vzhled vozu. 

Bohatší technologický obsah pro větší modernost 

Vůz se změnil i uvnitř. Do palubní desky je zabudován sedmipalcový dotykový displej, na kterém je intuitivně seskupena většina ovladačů vozu. Díky tomu došlo k odlehčení středového panelu, ze kterého zmizely některé ovladače, a do konzoly byla začleněna nová uzavíratelná odkládací přihrádka. 

Před řidičem je umístěn komplexní sdružený přístroj připomínající sofistikovaný hodinářský výrobek. Pomocníkem při řízení je i head-up displej z kouřového skla, na který jsou v dobře čitelných barvách promítány informace o řízení a navigaci.

Bohatá výbava, péče věnovaná provedení i kvalita použitých materiálů – ať už u dekorativních prvků nebo u čalounění - odkazují interiér vozu nový Peugeot 508 do světa luxusních moderních a elegantních automobilů.

U těchto luxusních automobilů se snoubí elegance a technologie. Výbava zahrnuje řadu komfortních a bezpečnostních prvků. Připomeňme bezklíčový přístup a startování, automatickou elektrickou parkovací brzdu, adaptivní dálková světla, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, hi-fi zařízení JBL,… K soupisu výbavy je třeba přidat dvě novinky: systém sledování mrtvého úhlu a couvací kameru, jejíž záběry jsou barevně promítány na dotykový displej.

Nový Peugeot 508 rovněž využívá širších možností mobilního připojení. Nabízí novou generaci služeb, které se opírají o mobilní internetovou technologii: Peugeot Connect Apps . K vyvinutým aplikacím je díky ergonomii dotykového displeje vynikající přístup a jejich používání je intuitivní. Řidič dostává v reálném čase praktické informace, které mu usnadňují každodenní řízení: volná místa na parkovištích v okolí, cena paliva na okolních čerpacích stanicích, dopravní informace, předpověď počasí, turistické informace z průvodce Michelin nebo TripAdvisor, telefonní seznam, ale také informace z aplikace Coyote (v závislosti na dané zemi).

Větší potěšení z řízení pro více dynamiky a účinnosti 

Nápravový systém byl převzat z vozu Peugeot 508. Řízení je díky němu velmi příjemné a bezpečné. Nový Peugeot 508 s přední nápravou s dvěma trojúhelníkovými rameny a oddělenou těhlicí (u nejvýkonnějších dieselových motorů) nebo pseudo-Mc Pherson u ostatních verzí a zadní víceramennou nápravou nabízí vždy vynikající kompromis mezi komfortem a jízdními vlastnostmi.

Pokud jde o motory, všechny vozy jsou vybaveny benzínovými nebo dieselovými motory poslední generace.

Nový Peugeot 508 poprvé uvádí nový benzínový motor splňující normu Euro 6: 1.6 THP 165 k S&S spojený s šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou šestistupňovou automatickou převodovkou EAT 6. Tento nový motor o výkonu 165 koní, který nahradil motor 1.6 THP 156 k Euro 5, vykazuje nižší emise CO2: od 129 g CO2/km (šestistupňová manuální převodovka), zatímco u předchozí generace dosahovaly nejméně 144 g CO2/km.

Všechny dieselové motory vozu nový Peugeot 508 používají technologii BlueHDi. Motor 2.0 BlueHDi 150 k s šestistupňovou manuální převodovkou vykazuje emise pouze 105 g CO2/km, bez ohledu na to, zda se jedná o sedan, nebo SW. Jde o nejlepší nabídku v segmentu D v rámci této úrovně výkonu. U nové verze motoru 2.0 BlueHDi 180 k EAT 6 byly u sedanu homologovány emise 111 g CO2/km, což je jeden z nejlepších poměrů mezi výkonem a spotřebou v tomto segmentu.

Technologie HYbrid4, která v tomto segmentu představuje prozatím jedinečnou nabídku, se pochopitelně využívá i u sedanu a RXH. Díky tomu, že je tato technologie součástí nabídky u vozu Peugeot 3008, 508 a 508 RXH, dostala se značka v prodeji hybridních vozů v Evropě na 2. příčku. Dieselový motor 2.0 HDi o výkonu 163 k  a elektrický motor o výkonu 37 k pohánějící zadní kola fungují střídavě nebo současně. Má k dispozici čtyři režimy jízdy, mezi nimiž může přepínat (ZEV, 4×4, Sport a Auto). Řízení je pak velice příjemné a řidič získává zcela nové zážitky. Vůz je navíc velmi úsporný: homologaci získal na 85 g CO2/km, kombinovaná spotřeba je 3,3 l/100 km. Peugeot 508 HYbrid4 tak vykazuje nejnižší emise CO2 a spotřebu paliva ve svém segmentu.

Nový Peugeot 508 se pro evropský trh vyrábí ve  francouzském městě Rennes a pro čínský trh ve Wuhanu. Na evropské trhy bude postupně uveden od 10. září 2014, na čínský trh se dostane v lednu 2015.

zdroj: Peugeot ČR
Vytisknout

Diskuze: Peugeot uvádí nový model 508, je to pravý znak charakteru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Bývalý šampion F1 Nico Rosberg si test elektrického ID.R užil dešti navzdory

Bývalý šampion F1 dal jasný vzkaz, když vystoupil z ID.R po deštivém testu

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Nejslabší Enyaq iV 60 míří do předprodeje. Cena je ale stále nad "magickou" hranicí

Papamobil Toyota Mirai

Papež dostal nový papamobil. Konstrukce nepřekvapí, pohon ale ano

Toyota otevřela nový showroom v Mostě

Toyota rozšiřuje své zastoupení na našem trhu

Hyundai i30 Combi 1.4 T-GDI DCT

Test Hyundai i30 kombi 1,4 T-GDI DTC All Inclusive, oblíbený český kombík se loučí ve vrcholné formě

BMW 4 Cabrio začíná na českém trhu s cenou 1 319 500 Kč s motorem o výkonu 135 kW (184 k)

BMW 4 Cabrio má ceny pro český trh. Mění trochu strategii, na první pohled to ale není znát

HoppyGo

Prodeje nových aut nadále klesají, roste zájem o jejich předplatné

DS3 Crossback 1,5 BlueHDi

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 2

Peugeot Partner

Test Peugeot Partner 1,5 BlueHDi 130, užitkáč s výkonem "jedničkové" Fabie RS

reklama

Doporučujeme

McLaren plánuje do konce roku 2020 nasadit celou řadu nových modelů - anotační foto

McLaren plánuje do konce roku 2020 nasadit celou řadu nových modelů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

  2. TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

  3. Restaurování ikony malých Hot Hatch

  4. Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

  5. Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud