Toyota Yaris projde v průběhu léta 2014 výraznou modernizací. Cílem svěžího stylistického ztvárnění, modernizovaného interiéru a vylepšené dynamiky je opět postavit vůz mezi nejsilnější soupeře ve vysoce konkurenční třídě malých vozů (segment B).
Yaris jde ve stopách nové Toyoty AYGO a svým atraktivním vzhledem chce vystoupit z davu ostatních vozů segmentu B. Model staví na designovém jazyku Toyoty „Under Priority“ a stylistických prvcích označovaných jako „Keen Look“ – zaujme nápadným motivem kříže soustředěného kolem loga na čele vozu, čímž odděluje horní a spodní část přepracované masky chladiče.
Stylistické změny se dotkly i sdružených zadních světel, nyní dostupné s technologií LED. K lepšímu celkovému postoji vozu přispělo začlenění difuzoru do nárazníku a přepracovaná část karoserie kolem registrační značky.
Modernizace v kabině
Interiér Toyoty Yaris doznal kvalitativních vylepšení s cílem zvýšit atraktivitu tohoto modelu v rámci rychle se rozvíjejícího segmentu trhu. Na základě zpětné vazby od zákazníků se změny soustředily na tři klíčové oblasti: v první řadě šlo o zlepšení pocitu prostornosti a dynamiky; dále zvýšení úrovně kvality vnímané zákazníkem; a za třetí o doplnění nabídky barev a prvků výbavy na přání.
Ohledně úprav, které nejsou na první pohled vidět, byl odlišně naladěn systém odpružení s cílem zvýšit cestovní pohodlí a současně zlepšit ovladatelnost vozu. Konstruktéři zapracovali i na potlačení nežádoucího hluku. Nabídka motorizací i nadále zahrnuje zážehové jednotky 1,0 l a 1,3 l, dále vznětový agregát 1,4 D-4D a jedinečné hybridní hnací ústrojí pro verzi Yaris Hybrid.
Marketingový ředitel společnosti Toyota Motor Europe Agustin Martin uvedl: „Model Yaris byl od první chvíle po svém uvedení jedním z hlavních pilířů naší produktové nabídky. V loňském roce byl dokonce desátým nejlépe prodávaným modelem v celé Evropě. Jeho jedinečnost spočívá i v možnosti zvolit si verzi s hybridním pohonem. Při dnešní hustotě dopravy je hybridní pohon po praktické stránce jednoduše bezkonkurenční především z pohledu pohodlí a efektivity, což zjišťuje stále vyšší počet našich zákazníků.“
zdroj: Toyota ČR
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.