Toyota Yaris projde v průběhu léta 2014 výraznou modernizací. Cílem svěžího stylistického ztvárnění, modernizovaného interiéru a vylepšené dynamiky je opět postavit vůz mezi nejsilnější soupeře ve vysoce konkurenční třídě malých vozů (segment B).
Yaris jde ve stopách nové Toyoty AYGO a svým atraktivním vzhledem chce vystoupit z davu ostatních vozů segmentu B. Model staví na designovém jazyku Toyoty „Under Priority“ a stylistických prvcích označovaných jako „Keen Look“ – zaujme nápadným motivem kříže soustředěného kolem loga na čele vozu, čímž odděluje horní a spodní část přepracované masky chladiče.
Stylistické změny se dotkly i sdružených zadních světel, nyní dostupné s technologií LED. K lepšímu celkovému postoji vozu přispělo začlenění difuzoru do nárazníku a přepracovaná část karoserie kolem registrační značky.
Modernizace v kabině
Interiér Toyoty Yaris doznal kvalitativních vylepšení s cílem zvýšit atraktivitu tohoto modelu v rámci rychle se rozvíjejícího segmentu trhu. Na základě zpětné vazby od zákazníků se změny soustředily na tři klíčové oblasti: v první řadě šlo o zlepšení pocitu prostornosti a dynamiky; dále zvýšení úrovně kvality vnímané zákazníkem; a za třetí o doplnění nabídky barev a prvků výbavy na přání.
Ohledně úprav, které nejsou na první pohled vidět, byl odlišně naladěn systém odpružení s cílem zvýšit cestovní pohodlí a současně zlepšit ovladatelnost vozu. Konstruktéři zapracovali i na potlačení nežádoucího hluku. Nabídka motorizací i nadále zahrnuje zážehové jednotky 1,0 l a 1,3 l, dále vznětový agregát 1,4 D-4D a jedinečné hybridní hnací ústrojí pro verzi Yaris Hybrid.
Marketingový ředitel společnosti Toyota Motor Europe Agustin Martin uvedl: „Model Yaris byl od první chvíle po svém uvedení jedním z hlavních pilířů naší produktové nabídky. V loňském roce byl dokonce desátým nejlépe prodávaným modelem v celé Evropě. Jeho jedinečnost spočívá i v možnosti zvolit si verzi s hybridním pohonem. Při dnešní hustotě dopravy je hybridní pohon po praktické stránce jednoduše bezkonkurenční především z pohledu pohodlí a efektivity, což zjišťuje stále vyšší počet našich zákazníků.“
zdroj: Toyota ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.