SEAT zvýšil prodej během prvního čtvrtletí letošního roku o 7,3 %. Španělská značka dodala celkem 93 400 vozů, o 6300 více než ve stejném období roku 2013. Leon byl s nárůstem o 60,1 % hlavní hnací sílou pozitivního vývoje prodeje značky SEAT.
V prvních třech měsících dodal SEAT 34 600 vozů Leon, o 13 000 více než v prvním čtvrtletí 2013 (21 600 vozů). Kombi Leon ST, které je na trhu od konce uplynulého roku, zaznamenalo 8000 dodaných vozů. K nárůstu prodeje přispěl rovněž vyšší prodej modelu Toledo (+28,1 %; celkem 4700 vozů) a Alhambra (+14,1 %; celkem 5200 vozů).
Předseda představenstva společnosti SEAT Jürgen Stackmann zdůraznil skutečnost, že „po velmi pozitivním roce 2013 pokračoval rostoucí trend prodeje i v prvním čtvrtletí letošního roku. Hnacím motorem našeho růstu v roce 2014 bude i nadále mírné oživení na hlavních evropských trzích a především úspěch Leonu“. Dr. Andreas Offermann, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing, řekl, že „Německo, Velká Británie a střední a východní Evropa patří mezi trhy, které nejvíce přispěly k vysokému počtu dodaných vozů“, a dodal, že „uvedení nového Leonu ST překonalo všechna očekávání. Stal se již klíčovým modelem v naší nabídce“.
Prodej značky SEAT v západní Evropě v prvním čtvrtletí vzrostl o 7,8 % (73 300 vozů; 68 000 vozů v 1. čtvrtletí 2013), což znamená tržní podíl ve výši 2,3 %. Na svém hlavním trhu, v Německu, dodal SEAT 19 000 vozů (2013: 16 600 vozů), o 14,8 % více, a patří na něm mezi deset nejprodávanějších značek. SEAT rostl rovněž ve Španělsku (+0,4 %; celkem: 17 200 vozů) a ve Velké Británii, kde v uplynulém roce dosáhl nejvyššího prodeje ve své historii. Celkem 13 900 vozů, prodaných na britských ostrovech v prvním čtvrtletí (2013: 11 500 vozů), představuje enormní nárůst o 21,0 %. SEAT vylepšil své prodejní statistiky také ve Francii (+4,6 %; celkem: 6000 vozů) a téměř zdvojnásobil svůj odbyt v Portugalsku (+88,6 %; celkem: 1300 vozů).
Ve střední a východní Evropě stoupl prodej značky SEAT v prvním čtvrtletí o 85,6 % na 5700 vozů (2013: 3100 vozů). Hlavním trhem v této oblasti je Česká republika, kde bylo dodáno 1750 vozů (+123,5 %). Rodina modelů Leon se i nadále rozrůstá V letošním roce se bude nabídka vozů SEAT dále rozrůstat především v rámci rodiny Leon. CUPRA, nejvýkonnější model v historii značky SEAT, je po svém představení na Ženevském autosalonu již v prodeji a v dubnu se u prodejců objeví Leon ST 4Drive s pohonem všech kol. Koncem roku přijde na trh Leon X-PERIENCE, rodinná verze ve stylu crossoveru.
Ve druhém čtvrtletí začnou prodejci nabízet Mii by MANGO, speciální verzi elegantního městského vozu SEAT, vytvořenou ve spolupráci s barcelonskou módní značkou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.