Volkswagen zahájil na českém trhu předprodej nového modelu Golf Sportsvan, který kráčí ve šlépějích úspěšného předchůdce Golf Plus. Atraktivní kompaktní MPV přesvědčí prostorným a variabilním interiérem, nabídkou nejmodernějších asistenčních systémů, bohatou výbavou, bezpečností a hospodárností.
„Od dnešního dne mohou naši zákazníci objednávat zcela nový Golf Sportsvan, který přebírá všechny přednosti sedmé generace Golfu, od výrazně snížené hmotnosti a spotřeby paliva až po příkladnou bezpečnost, a přidává k nim nevšední vnitřní prostor a praktičnost ve velmi atraktivním designu se sportovním stylem,“ řekl Petr Janeba, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika.
Nabídka nových modelů Golf Sportsvan je velmi rozmanitá a vychází vstříc potřebám různých skupin zákazníků. Ti mají na výběr dvě výbavové linie Comfortline a Highline. V oblasti pohonu čeká na zákazníky rozhodování mezi čtyřmi zážehovými a dvěma vznětovými motory s emisní normou EU6 a rozpětím výkonu od 63 kW (85 k) do 110 kW (150 k), které lze s výjimkou vstupního motoru 1.2 TSI 63 kW kombinovat buď s manuálně řazenou převodovkou, nebo s dvouspojkovou převodovkou DSG. Hodnoty průměrné spotřeby paliva sahají od 3,9 do 5,5 l/100 km.
Vstupní model Golf Sportsvan Comfortline 1.2 TSI 63 kW (85 k) stojí 433 900 Kč včetně DPH. Bohatá sériová výbava zahrnuje mimo jiné sedm airbagů, multikolizní brzdu, systém start-stop, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, automatickou klimatizaci Climatronic, rádio Composition Colour s 5“ barevným dotykovým displejem a přehrávačem CD/MP3, palubní počítač Medium, tempomat, 15“ kola „Lyon“ z lehké slitiny, výškově nastavitelná komfortní sedadla vpředu, kůží obšitý volant, kůží obšitou hlavici řadicí páky a kůží obšité madlo ruční brzdy, dále loketní opěrku a černé podélné střešní nosiče.
V případě verze Highline činí cenové navýšení oproti verzi Comfortline 28 000 Kč. Golf Sportsvan Highline lze pořídit již za 491 900 Kč včetně DPH s motorizací 1.2 TSI 81 kW (110 k). Ve výbavě Highline jsou nad rámec výbavy Comfortline obsaženy následující prvky: rádio Composition Media s 5,8“ barevným dotykovým displejem, USB, handsfree Bluetooth, 16“ kola „Dover“ z lehké slitiny, mlhové světlomety s funkcí statických světel pro odbočování, sportovní sedadla čalouněná kombinací tkaniny a Alcantary, kůží obšitý multifunkční volant, dekorační osvětlení interiéru, funkce Coming Home a Leaving Home, automatické ovládání světlometů, senzor deště, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, textilní koberečky a stříbrně eloxované podélné střešní nosiče.
Golf Sportsvan přesvědčí nejen výbavou, ale i svým velkoryse dimenzovaným vnitřním prostorem s variabilním uspořádáním. Zadní sedadla jsou podélně posuvná o 180 mm, aby bylo možné podle potřeby měnit velikost prostoru pro nohy cestujících vzadu a objem zavazadlového prostoru. Ten má v pětimístném uspořádání hodnotu 500 až 590 litrů, v závislosti na poloze zadních sedadel. Po sklopení zadních sedadel se objem zavazadlového prostoru zvětší až na 1520 litrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.