Společnost Toyota Motor Corporation oznámila, že v širší oblasti Tokia zahájila zákaznické testování elektrického osobního přepravníku „i-Road“. Od 24. března až do začátku června budou probíhat omezené zkušební jízdy s cílem zhodnotit praktičnost tohoto elektromobilu v každodenním městském provozu.
Elektromobil i-Road nabízí zcela nové zkušenosti s osobní přepravou, neboť spojuje výhody motocyklu s pohodlím a stabilitou osobního automobilu. Model i-Road, určený k zákaznickému testování v Tokiu, vychází z konceptu představeného na 43. ročníku tokijského autosalonu (2013) – nyní je však k dispozici v pěti různých barvách a přináší lepší výhled a snazší použití i manévrovatelnost.
Toyota poskytne celkem 10 vozidel přibližně dvacítce účastníků tohoto testování, od zástupců široké veřejnosti až po odborníky monitorující nové trendy a odvětvové specialisty. Toyota plánuje shromažďovat názory účastníků na pocity za volantem, celkovou spokojenost, snadnost použití v prostředí města a volbu cílového místa.
Elektromobil i-Road kromě právě zahájeného testování v Tokiu prodělává od počátku března další zkoušky na veřejných komunikacích v Toyota City v rámci projektu městské dopravy „Ha:mo“1, jenž Toyota realizovala s cílem zkoumat potenciál společnosti s nižší uhlíkovou stopou, za využití moderních technologií na podporu mobility. Toyota bude pokračovat ve svém výzkumu ultra-kompaktních elektromobilů pro optimální cestování na krátké vzdálenosti v městském prostředí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.