Čtyři vozy Škoda Citigo G-TEC startují na „Rallye Monte-Carlo des Energies Nouvelles“

ar5, 21. března 2014, 08:35 Google+

Na start „Rallye Monte-Carlo des Énergies Nouvelles“, která se koná od 20. do 23. března, nastoupí Škoda se čtyřmi vozy Citigo 1,0 G-TEC s pohonem na zemní plyn.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Akce je nejprestižnější soutěží vozů s alternativním pohonem. Klíčovým hodnotícím kritériem je efektivní využívání energie na více než tisícikilometrové trati. Vůz Škoda Citigo 1,0 G-TEC s výkonem 50 kW (68 k) bude řídit sedminásobný mistr Německa v rally Matthias Kahle v doprovodu svého dlouholetého navigátora Petera Göbela. Kahle a Göbel jsou považováni nejen za specialisty na jízdu v terénu ve vysokých rychlostech, dosáhli i řady úspěchů v jízdách pravidelnosti. Pro Matthiase Kahleho představuje závod, ve kterém jde o maximální efektivitu, přesto zcela novou výzvu: „Jet po předepsanou dobu předepsanou rychlostí přímořskými Alpami, šlapat na plyn a přitom ho co nejméně spotřebovat, to vyžaduje extrémní dávku citu a maximální soustředění.“ 

Zkušený soutěžní jezdec tím naráží na speciální pravidla Rally Monte Carlo pro vozy s alternativním pohonem. Zde totiž nejde jen o rychlost, ale spíše o „trojboj“ dovedností, které jsou v každodenním řidičském životě důležité. Zásadním hodnotícím kritériem je efektivní využití energie – spotřeby různých koncepcí pohonu a paliv se do společného hodnocení přepočítávají pomocí bodového systému. Hodnocení kromě toho ovlivňuje i několik jízd pravidelnosti, které se zčásti konají i na tratích rychlostních zkoušek klasické Rally Monte Carlo. Třetím hodnotícím bodem je obratnost vozů, testovaná v jachetním přístavu knížectví. Všechny zkoušky se jedou na neuzavřených tratích za běžného provozu.  

Škoda Citigo G-TEC přináší řadu předností, které jsou při „alternativní Monte“ žádoucí: S kombinovanou spotřebou pouhých 2,9 kilogramů zemního plynu na 100 kilometrů spadá do energetické třídy A+. Díky nízkým kombinovaným emisím 79 g CO2 na 1 km je tento model na špici ekologického hodnocení vozů německého klubu Verkehrsclub Deutschland e.V. (VCD) pro období 2013/2014. Žádný jiný model z této výsledkové listiny není úspornější a ekologičtější. 

Škoda Citigo G-TEC, uzpůsobena pro provoz na zemní plyn a benzin, navíc zaujme i agilními jízdními vlastnostmi: s motorem o výkonu 50 kW vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 16,3 s a dosahuje maximální rychlosti 164 km/h. S průměrem otáčení 9,8 metru a kompaktní celkovou délkou 3,56 metru je ideální do městského provozu i na klikaté silničky. Stabilizační systém a regulace prokluzu ASR jsou součástí sériové výbavy. 

„Rallye Monte-Carlo des Énergies Nouvelles“ je považována za jednu z nejnáročnějších soutěží pro vozy s alternativními pohony. V různých kategoriích proti sobě nastupují elektromobily, hybridní vozy, vozy na vodíkový pohon i vozy se spalovacími motory. Startovní pole je členěno také dle používaného paliva, jako je zemní plyn, LPG, bionafta, solární elektřina, vodík a další. Soutěže se smí účastnit pouze vozy, které mají velmi nízké nebo nulové emise CO2. 

Zcela v intencích klasické Rally Monte Carlo začíná i „alternativní Monte“ hvězdicovými jízdami. Do nich vyjely všechny čtyři vozy Škoda Citigo G-TEC z francouzského Clermont-Ferrand. Až do cíle etapy v Aix-en-Provence ujedou zhruba 550 kilometrů. Odtud týmy vyrazí na přibližně 365 kilometrů dlouhou cestu do Monaka. Tam je očekává 190 kilometrů dlouhý okruh kolem celého knížectví, převážně po tratích rychlostních zkoušek Rally Monte Carlo. Trať „Rallye Monte-Carlo des Énergies Nouvelles“ měří celkem 1.105 kilometrů. Vyhlášení vítězů proběhne 23. března 2014 v jachetním přístavu v Monaku. 

Vytisknout

Diskuze: Čtyři vozy Škoda Citigo G-TEC startují na „Rallye Monte-Carlo des Energies Nouvelles“

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Audi nevylučuje výrobu hardcore modelu RS1 - anotační foto

Audi nevylučuje výrobu hardcore modelu RS1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud