Škoda Auto vylepšuje svou růstovou strategii

ar5, 17. března 2014, 07:16 Google+

Škoda Auto i v náročném automobilovém roce 2013 úspěšně pokračovala ve své růstové strategii. S 920 800 dodanými vozy docílila česká automobilka druhého nejlepšího ročního prodejního výsledku ve své 118 leté historii (2012: 939 200 vozů; -2,0 procenta).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Po náběhu výroby nových modelů v prvním pololetí roku 2013 se prodeje vozů značky Škoda v dalším průběhu roku dále zvýšily. Tržby společnosti Škoda Auto byly v roce2013 s částkou 10,3 miliard euro potřetí za sebou nad hranicí 10 miliard eur. Ve fázi vysokých investic dosáhla automobilka solidního provozního výsledkuve výši 522 milionů eur. Investice činily 741 milionů euro. V roce 2014 vstupujemodelová ofenzíva české automobilky do další fáze. Škoda přitom se svýmimodely sází na více emocí a expresivnější design. Automobilka současněposiluje své mezinárodní prodejní aktivity.

Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „S rekordním počtem osmi nových nebokompletně přepracovaných modelů jsme představili více nových modelů než kdykolipředtím a pokračovali tak v našem růstovém kurzu. Přes nadprůměrný počet náběhůnových produktů i přes mnohdy silný protivítr z trhů jsme dosáhli druhého nejlepšíhoprodejního výsledku v historii společnosti, kumulovaný výsledek je o něco nižší nežvýsledek roku 2012. Po úspěšném zahájení výroby nových modelů jsme však ve druhépolovině roku 2013 dále rostli. Tento pozitivní trend pokračoval i vysokým tempem růstuna počátku roku 2014,“ dodává Vahland. 

 

Po prvním pololetí roku 2013, poznamenaném složitou situací na evropských trzích ačetnými náběhy nových produktů a s nimi spojenými nízkými objemy výroby se Škoda ve druhé polovině roku díky plné disponibilitě nových modelů vrátila k silnému růstu.Tento pozitivní vývoj zesílil i v dosavadním průběhu roku 2014. Do konce února 2014  vzrostly dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v porovnání se stejným obdobímpředchozího roku o 10,6 procent na 151 100 vozů – nový rekordní výsledek prvních dvouměsíců roku. „Naše modelová ofenzíva rozvíjí svou plnou sílu. Dobrý začátek roku,vysoký počet objednávek a přibývající pozitivní signály z evropských trhů nás pro rok2014 naplňují optimismem. Přesto musíme pozorně sledovat, tak jako dosud, nejistývývoj trhu,“ říká Dr. Vahland.

2014: Růstová ofenzíva Škoda Auto pokračuje novými modely

V roce 2014 vstupuje modelová a designová ofenzíva společnosti ŠKODA AUTO do dalšífáze. Na autosalonu v Ženevě počátkem března představila automobilka designovoustudii kupé „Škoda VisionC“. Emocionálně pojaté pětidveřové kupé podtrhuje vzestupznačky a předznamenává další krok v evoluci designu značky Škoda. Studie současně ukazuje možnosti inovativních koncepcí karoserií vozů značky Škoda.

Škoda navíc v letošním roce uvede dvě nové atraktivní varianty nové generace modeluOctavia. Nová Škoda Octavia Scout je svérázný ‚skaut’ v nejlepším slova smyslu,zaujme robustním offroadovým vzhledem, inovativní technologií pohonu všech kola vynikajícími jízdními vlastnostmi na silnicích i mimo ně. S novým modelem Škoda Octavia G-TEC pokračuje Škoda ve své CNG-ofenzívě. První sériově vyráběná Octavias pohonem na zemní plyn nabízí čistou mobilitu za dostupnou cenu a při provozu nazemní plyn dosahuje emisí pouhých 97 g CO2/km. Při provozu čistě na CNG ujede vůz až410 km na jedno natankování. Při provozu na benzin činí dojezd 920 km. Octavia G-TECtak na jedno natankování všech nádrží ujede celkem až 1 330 km.

S novými variantami modelu Octavia cílí ŠKODA na další růst své zdaleka nejsilnějšímodelové řady. Octavia je srdcem značky a třetí generace tohoto modelu, která byla natrh uvedena počátkem roku 2013, se opět ukázala být trefou do černého. Dodávkyzákazníkům v západní Evropě rostly od srpna 2013 každý měsíc dvouciferným tempem. Nová Octavia vyrazila v roce 2013 k zákazníkům v provedení Octavia, OctaviaCombi, Octavia Combi 4x4 i ve sportovně laděné verzi Octavia RS. S třetí generacízískává Škoda další nové, náročné skupiny zákazníků.

2013: Růst v západní a střední Evropě

Škoda dodala svým zákazníkům v roce 2013 celkem 920 800 vozů, což oproti roku 2012 představuje lehký pokles o 2,0 procenta (939 200 vozů). Růstu dosahuje Škoda v západní Evropě. Zde se automobilka rozvíjela podstatně lépenež celkový klesající trh. Počet dodávek zákazníkům vzrostl o 3,1 procenta na 369 600 vozů (2012: 358 400), tržní podíl značky Škoda vzrostl na 3,2 procenta (2012: 3,0 procenta). V Německu automobilka dále posilovala svou pozici nejsilnější zahraničníznačky.

V roce 2013 si Škoda polepšila také ve střední Evropě: 126 500 dodávek zákazníkůmodpovídá nárůstu o 2,0 procenta (2012: 124 000). Tržní podíl vzrostl na více než19 procent. Na českém trhu, v Polsku a na Slovensku byla Škoda jasnou jedničkou.Ve východní Evropě dodala automobilka svým zákazníkům 125 400 vozů (2012:137 100). Tržní podíl značky Škoda činil necelá 4 procenta. V Rusku dodala Škoda svým zákazníkům 87 500 vozů (2012: 99 100). Čína byla v roce 2013 opět nejsilnějším trhem značky Škoda. Zákazníkům v Číně dodala Škoda 227 000 vozů (2012: 235 700). V Číně bude nová generace modelu Octaviauvedena až v roce 2014. V Indii bylo v minulém roce zákazníkům dodáno 22 600 vozůznačky Škoda. Velkých přírůstků dosáhla česká značka v Izraeli (14 400; +11,7 procent), v Turecku (12 800; +23,2 procent) a v Alžírsku (9 100; +85,3 procent).

Úspěch s novými modely

S celkem 359 600 prodanými vozy byla Škoda Octavia opět zdaleka nejprodávanějšímmodelem značky ŠKODA (2012: 409 600). Pokles o 12,2 procent byl způsobengeneračním přechodem tohoto modelu. S plným objemem výroby nového modeluOctavia od poloviny roku počet dodávek zákazníkům opět rostl. Škoda Fabia dosáhla v uplynulém roce počtu 202 000 dodávek zákazníkům,po 240 500 vozech v předchozím roce. Na podzim roku 2014 je plánováno uvedení novégenerace modelu Škoda Fabia.

Skvěle se v prvním plném prodejním roce vyvíjely prodeje nové Škody Rapid.

Se 103 800 prodanými vozy (2012: 24 700) se společnosti Škoda Auto porovnání s předcházejícím rokem podařilo zvýšit prodeje modelu Rapid na více nežčtyřnásobek. Tím se model Rapid, dodávaný ve verzích Rapid a Rapid Spaceback, ani nedva roky po svém uvedení na trh stal třetím nejprodávanějším modelem značky Škoda. S modelem Škoda Rapid Spaceback představila značka v polovině roku 2013 svůjprvní kompaktní hatchback. Škoda tak poprvé nabízí vůz v nejsilnějším segmentuevropského trhu.V roce 2013 bylo zákazníkům dodáno 94 400 vozů řady Škoda Superb (2012:109 100). V polovině roku 2013 byla vlajková loď značky důkladně přepracována. Nová Škoda Superb zaujme novým designem svěžím interiérem a novými technickými prvky.Spotřeba a emise palety motorů byly sníženy až o 19 procent.

Škoda Yeti dosáhla v roce 2013 počtu 82 400 dodaných vozů (2012: 87 400).

Oblíbené kompaktní SUV značky Škoda se taktéž dočkalo rozsáhlé modernizace techniky a designu. Vůz je poprvé nabízen ve dvou variantách: jako elegantní a stylový Yeti do města a v dobrodružněji laděné verzi Škoda Yeti Outdoor. Obě varianty nabízídynamický design, maximální funkčnost a excelentní jízdní vlastnosti na silnici i v terénu.

 

Skvěle se vyvíjely i prodeje minivozu Škoda Citigo, který je na trhu od konce roku2011. Počet vozů, dodaných zákazníkům, se v roce 2013 zvýšil o plných 51 procent na45 200 (2012: 30 000). Šškoda Roomster na celém světě přesvědčila 33 300 zákazníků(2012: 38 000 vozů).

Finanční výsledky skupiny Škoda Auto za rok 2013 

 

Škoda dosáhla v roce 2013 solidního finančního výsledku. Tržby ve výši 10,3 miliard Euro byly z důvodu nižšího objemu výroby lehce pod úrovní předchozího roku(2012: 10,4 miliard eur). Provozní výsledek činil 522 milionů eur (2012: 712 milionůeur). Obratová rendita činila 5,1 procent (2012: 6,8 procent). „I přes složité rámcovépodmínky v Evropě a vysoké výdaje spojené s rozšiřováním modelové palety, se nám,zejména díky úsporám v nákladech, podařilo udržet operativní výsledek na solidníúrovni,“ říká člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast financí WinfriedKrause. Investice společnosti dosáhly v roce 2013 výše 741 milionů eur (2012: 832milionů eur). Zisk před zdaněním činil 536 milionů eur (2012: 713 milionů eur). Zisk pozdanění dosáhl výše 455 milionů eur (2011: 611 milionů eur).

Škoda chce dále růst; nové investice do výrobních závodů v ČR

V příštích letech chce Škoad dále zvýšit své celosvětové prodeje minimálně na 1,5milionu vozů ročně. Za tímto účelem automobilka představí v průměru každých šestměsíců nový nebo přepracovaný model. S ohledem na očekávaný růst investuje Škoda do dalšího rozvoje výrobních závodův České republice. Výrobní linky v mladoboleslavském závodě, na nichž vzniká nová Škoda Octavia a všechny její varianty, Škoda Rapid a Rapid Spaceback, bylymodernizovány a jejich kapacita byla zvýšena. V souvislosti v modernizací modelů Superb a Yeti investovala automobilkataké do výrobního závodu v Kvasinách. Při příležitosti nedávné návštěvy českéhopremiéra Bohuslava Sobotky ve Wolfsburgu byla potvrzena výroba dalšího novéhomodelu značky Škoda v Kvasinách.

V rámci modelové a designové ofenzívy posílí automobilka své prodejní aktivity naevropských i dalších zahraničních trzích. Vedle posilování dobré pozice v Evropě sází  česká automobilka na růstové trhy v Číně a v Rusku. V Číně bude na jaře roku 2014 zahájena výroba nové generace modelu Octavia. V Rusku byla před několika týdny zahájena výroba nového modelu Rapid.

 

 

 

 

Vytisknout

Diskuze: Škoda Auto vylepšuje svou růstovou strategii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Ferrari F12 Berlinetta s továrním tuningem od DMC - anotační foto

Ferrari F12 Berlinetta s továrním tuningem od DMC

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud