Nové Audi TT oslaví za 11 dní světovou premiéru na ženevském autosalonu. Motoristickou veřejnost ohromí svými vypracovanými svaly a atletickou figurou. Designéři u třetí generace kompaktního sportovního vozu nově interpretovali mnoho nápadů z první generace TT představené v roce 1998 – dynamickým a rozmanitým způsobem.
Na přídi nového Audi TT dominují horizontální linie. Maska chladiče Singleframe je široká a nízká. Kapotu motoru člení dva prolisy ve tvaru písmene V. Novinkou je také umístění čtyř kruhů uprostřed na kapotě motoru, jež dává najevo příbuznost s R8.
Velké otvory pro přívod vzduchu jsou rozděleny příčkami a tento motiv se opakuje ve světlometech, které jsou strukturovány pomocí dělicích příček, z nichž září světlo pro denní svícení. Audi bude na přání dodávat světlomety LED nebo ještě inovativnější technologii Matrix LED, u níž je dálkové světlo vytvářeno jednotlivě regulovatelnými elektroluminiscenčními diodami.
Profil nového kupé v mnoha detailech připomíná klasický design první generace. Kontura prahů definuje výraznou hranu, na níž se láme světlo, a široké podběhy kol vytvářejí vlastní geometrická tělesa. Podběh předního kola protíná spára kapoty motoru, která pokračuje přes dveře jako linie Tornádo až k zádi. Nízký pás prosklení kabiny vyvolává dojem samostatného tělesa. Uspořádání střešního sloupku C s mírným záhybem propůjčuje novému TT silný atletický charakter.
Dojem sportovní šířky umocňují horizontální linie také na zádi. Příčky v zadních světlometech přebírají motiv z předních světlometů. Zároveň jsou trvale osvětleny, což je další novinka u značky Audi. Oba světlomety jsou vzájemně propojeny třetím brzdovým světlem v podobě nízkého pásu. U všech variant motorů jsou v difuzoru uloženy dvě velké kruhové koncovky výfukové soustavy. TTS má stejně jako všechny modely Audi S čtyři koncovky.
Charakter ryzího sportovního vozu je u nového Audi TT vyjádřen také vnitřním designem s nevšední lehkostí. Středová konzola a výplně dveří mají plynulé a vzájemně sladěné tvary. Přístrojová deska se při pohledu shora podobá křídlu letadla. Kruhové výdechy ventilační soustavy, klasický prvek vozů TT, připomínají proudové motory a přímo do nich je vloženo ovládání klimatizace. Okouzlující štíhlé tvary přístrojové desky bylo možné vytvořit právě díky umístění ovládacích prvků klimatizace do výdechů ventilační soustavy a také díky nahrazení centrálního monitoru MMI virtuálním přístrojovým panelem Audi virtual cockpit.
Designérská ikona Audi TT byla ve své třetí generaci po všech stránkách, v interiéru i exteriéru, důsledně zdokonalena a prezentuje se jako čistokrevný sportovní vůz. Mimořádně nápadné jsou její ostřejší linie, které působí velmi dynamicky a precizně. Souhra ploch vytváří u celého vozu neuvěřitelné napětí.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?