Nové Audi TT oslaví za 11 dní světovou premiéru na ženevském autosalonu. Motoristickou veřejnost ohromí svými vypracovanými svaly a atletickou figurou. Designéři u třetí generace kompaktního sportovního vozu nově interpretovali mnoho nápadů z první generace TT představené v roce 1998 – dynamickým a rozmanitým způsobem.
Na přídi nového Audi TT dominují horizontální linie. Maska chladiče Singleframe je široká a nízká. Kapotu motoru člení dva prolisy ve tvaru písmene V. Novinkou je také umístění čtyř kruhů uprostřed na kapotě motoru, jež dává najevo příbuznost s R8.
Velké otvory pro přívod vzduchu jsou rozděleny příčkami a tento motiv se opakuje ve světlometech, které jsou strukturovány pomocí dělicích příček, z nichž září světlo pro denní svícení. Audi bude na přání dodávat světlomety LED nebo ještě inovativnější technologii Matrix LED, u níž je dálkové světlo vytvářeno jednotlivě regulovatelnými elektroluminiscenčními diodami.
Profil nového kupé v mnoha detailech připomíná klasický design první generace. Kontura prahů definuje výraznou hranu, na níž se láme světlo, a široké podběhy kol vytvářejí vlastní geometrická tělesa. Podběh předního kola protíná spára kapoty motoru, která pokračuje přes dveře jako linie Tornádo až k zádi. Nízký pás prosklení kabiny vyvolává dojem samostatného tělesa. Uspořádání střešního sloupku C s mírným záhybem propůjčuje novému TT silný atletický charakter.
Dojem sportovní šířky umocňují horizontální linie také na zádi. Příčky v zadních světlometech přebírají motiv z předních světlometů. Zároveň jsou trvale osvětleny, což je další novinka u značky Audi. Oba světlomety jsou vzájemně propojeny třetím brzdovým světlem v podobě nízkého pásu. U všech variant motorů jsou v difuzoru uloženy dvě velké kruhové koncovky výfukové soustavy. TTS má stejně jako všechny modely Audi S čtyři koncovky.
Charakter ryzího sportovního vozu je u nového Audi TT vyjádřen také vnitřním designem s nevšední lehkostí. Středová konzola a výplně dveří mají plynulé a vzájemně sladěné tvary. Přístrojová deska se při pohledu shora podobá křídlu letadla. Kruhové výdechy ventilační soustavy, klasický prvek vozů TT, připomínají proudové motory a přímo do nich je vloženo ovládání klimatizace. Okouzlující štíhlé tvary přístrojové desky bylo možné vytvořit právě díky umístění ovládacích prvků klimatizace do výdechů ventilační soustavy a také díky nahrazení centrálního monitoru MMI virtuálním přístrojovým panelem Audi virtual cockpit.
Designérská ikona Audi TT byla ve své třetí generaci po všech stránkách, v interiéru i exteriéru, důsledně zdokonalena a prezentuje se jako čistokrevný sportovní vůz. Mimořádně nápadné jsou její ostřejší linie, které působí velmi dynamicky a precizně. Souhra ploch vytváří u celého vozu neuvěřitelné napětí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.