Seat zahájí začátkem března na českém trhu prodej svého nejvýkonnějšího sériově vyráběného vozu všech dob.
SEAT zahájí začátkem března na českém trhu prodej svého nejvýkonnějšího sériově vyráběného vozu všech dob.
Nabídka bude zpočátku zahrnovat pětidveřový model Leon CUPRA 280 v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Vstupní cena modelu Leon CUPRA 280 5D byla stanovena na 669 900 Kč. Výjimečně dobrý poměr cena/výkon je umocněn rozsáhlou výbavou a excelentní kvalitou. Verze s převodovkou DSG vyjde na 714 900 Kč.
Seat bude nabídku modelů Leon CUPRA postupně rozšiřovat. V každém případě čeká na majitele nového Leonu CUPRA fascinující dynamika, nejmodernější technologie a úžasný design v kombinaci s nepřekonatelnou hospodárností a dokonalou využitelností v každodenním provozu.
Zcela nový motor 2.0 TSI s dvojitým vstřikováním a proměnným časováním ventilů poskytuje v modelu Leon CUPRA 280 nejvyšší výkon 206 kW/280 k od 5700 do 6200 min-1. Pro každodenní provoz je ovšem ještě důležitější maximální točivý moment 350 N.m, který je dostupný v širokém rozpětí otáček od 1750 do 5600 min-1, a zaručuje tak suverénní akceleraci v každé situaci. Pětidveřový Leon CUPRA 280 DSG zvládne sprint z nuly na 100 km/h za pouhých 5,8 sekundy. Verze s mechanickou převodovkou vyžaduje v této disciplíně jen o desetinu sekundy víc. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba paliva je přitom pouhých 6,6 l/100 km.
Dalším důležitým faktorem, který řidiči modelu Leon CUPRA zajišťuje maximální potěšení ze sportovní jízdy, je perfektně nastavený podvozek a důsledně lehká konstrukce, díky níž je provozní hmotnost pětidveřového modelu Leon CUPRA 280 jen 1395 kg. Náročná konstrukce podvozku s 19“ koly posouvá laťku v této třídě o další velký kus výš. S adaptivní regulací podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), uzávěrkou diferenciálu přední nápravy a progresivním řízením v sériové výbavě dosahuje nový Leon CUPRA na závodní dráze výrazně rychlejších časů na kolo než jeho už tak pozoruhodný předchůdce. Zároveň je jízda mnohem komfortnější s překvapivě vysokou úrovní kultivovanosti dokonce i při dlouhém cestování po dálnici. Specifická vysokovýkonná brzdová soustava pro model CUPRA s červenými brzdovými třmeny zaručuje bezpečné a spolehlivé zpomalení.
Emocionální design modelové řady Leon byl pro nový Leon CUPRA ještě zdokonalen. Nová příď s velkými otvory pro přívod vzduchu a předními světlomety LED přispívá k působivému vzhledu, což platí i pro zadní nárazník s náznakem difuzoru a dvěma oválnými koncovkami výfukové soustavy. Atraktivní celek završují černé kryty vnějších zpětných zrcátek, nápisy CUPRA na brzdových třmenech a aerodynamický paket se zadním střešním spoilerem.
V interiéru přitahuje pozornost sportovní volant CUPRA s jedinečným designem a pádly pro manuální řazení v kombinaci s převodovkou DSG. Nepřehlédnutelná jsou rovněž vynikající sportovní sedadla čalouněná tmavě šedou Alcantarou a ozdobená bílým štepováním. Pedály a ozdobné lišty na bočních prazích jsou vyrobeny z hliníku. Zdrojem zábavy i důležitých informací je Media System Plus s barevným dotykovým displejem s úhlopříčkou 5,8“. Prostřednictvím voliče jízdních režimů CUPRA Drive Profile si může řidič přizpůsobit barvu dekoračního osvětlení s diodami LED – v režimu CUPRA září červeně, ve standardním nastavení bíle.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.