V porovnání s prvním konceptem, který byl představen na autosalonu v brazilském São Paulu, se nové SUV (Sport Utility Vehicle) odlišuje novou zadní partií, která nese vně umístěné náhradní kolo. Robustní charakter zdůrazňuje rovněž obložení bočních prahů, lemy podběhů kol a ochranné lišty na náraznících. Naproti tomu moderní siluetu podtrhují světlomety LED zapuštěné do podélných střešních nosičů.
Studie ve svém prostorném interiéru ukazuje, jak si Volkswagen představuje velmi kvalitní, cenově dostupné a variabilní kompaktní SUV s rozmanitými možnostmi využití. Design, povrchy a uspořádání ovládacích prvků v interiéru tvoří společně s potahy sedadel v oranžovém a béžovém odstínu a četnými ozdobnými prvky z matně eloxovaného hliníku svěží a mladistvý kontrast.
Čtyřmístný Taigun je poháněn novým motorem 1.0 TSI o výkonu 81 kW/110 k, který v průměru spotřebuje pouhých 4,7 l/100 km (emise CO2: 110 g/km). Úsporná poháněcí jednotka rozšiřuje rodinu zážehových tříválců o techniku přímého vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem.
Volkswagen s ní otvírá novou kapitolu své strategie downsizingu. Mezi zásadní přednosti patří nejen velmi nízká hmotnost a hospodárný provoz, ale také značná hnací síla ve velkém rozpětí provozních otáček, což dokládá maximální točivý moment 175 N.m, dostupný již při 1500/min.