Volkswagen představuje na autosalonu Auto Expo 2014 v Novém Dillí (5. až 11. února) zdokonalenou verzi studie SUV Taigun. Mezi výjimečné rysy tohoto konceptu patří kompaktní rozměry, prostorný interiér, technicky vyspělý motor s nízkou spotřebou a vně umístěné náhradní kolo.
V porovnání s prvním konceptem, který byl představen na autosalonu v brazilském São Paulu, se nové SUV (Sport Utility Vehicle) odlišuje novou zadní partií, která nese vně umístěné náhradní kolo. Robustní charakter zdůrazňuje rovněž obložení bočních prahů, lemy podběhů kol a ochranné lišty na náraznících. Naproti tomu moderní siluetu podtrhují světlomety LED zapuštěné do podélných střešních nosičů.
Studie ve svém prostorném interiéru ukazuje, jak si Volkswagen představuje velmi kvalitní, cenově dostupné a variabilní kompaktní SUV s rozmanitými možnostmi využití. Design, povrchy a uspořádání ovládacích prvků v interiéru tvoří společně s potahy sedadel v oranžovém a béžovém odstínu a četnými ozdobnými prvky z matně eloxovaného hliníku svěží a mladistvý kontrast.
Čtyřmístný Taigun je poháněn novým motorem 1.0 TSI o výkonu 81 kW/110 k, který v průměru spotřebuje pouhých 4,7 l/100 km (emise CO2: 110 g/km). Úsporná poháněcí jednotka rozšiřuje rodinu zážehových tříválců o techniku přímého vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem.
Volkswagen s ní otvírá novou kapitolu své strategie downsizingu. Mezi zásadní přednosti patří nejen velmi nízká hmotnost a hospodárný provoz, ale také značná hnací síla ve velkém rozpětí provozních otáček, což dokládá maximální točivý moment 175 N.m, dostupný již při 1500/min.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.