Volkswagen představuje na autosalonu Auto Expo 2014 v Novém Dillí (5. až 11. února) zdokonalenou verzi studie SUV Taigun. Mezi výjimečné rysy tohoto konceptu patří kompaktní rozměry, prostorný interiér, technicky vyspělý motor s nízkou spotřebou a vně umístěné náhradní kolo.
V porovnání s prvním konceptem, který byl představen na autosalonu v brazilském São Paulu, se nové SUV (Sport Utility Vehicle) odlišuje novou zadní partií, která nese vně umístěné náhradní kolo. Robustní charakter zdůrazňuje rovněž obložení bočních prahů, lemy podběhů kol a ochranné lišty na náraznících. Naproti tomu moderní siluetu podtrhují světlomety LED zapuštěné do podélných střešních nosičů.
Studie ve svém prostorném interiéru ukazuje, jak si Volkswagen představuje velmi kvalitní, cenově dostupné a variabilní kompaktní SUV s rozmanitými možnostmi využití. Design, povrchy a uspořádání ovládacích prvků v interiéru tvoří společně s potahy sedadel v oranžovém a béžovém odstínu a četnými ozdobnými prvky z matně eloxovaného hliníku svěží a mladistvý kontrast.
Čtyřmístný Taigun je poháněn novým motorem 1.0 TSI o výkonu 81 kW/110 k, který v průměru spotřebuje pouhých 4,7 l/100 km (emise CO2: 110 g/km). Úsporná poháněcí jednotka rozšiřuje rodinu zážehových tříválců o techniku přímého vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem.
Volkswagen s ní otvírá novou kapitolu své strategie downsizingu. Mezi zásadní přednosti patří nejen velmi nízká hmotnost a hospodárný provoz, ale také značná hnací síla ve velkém rozpětí provozních otáček, což dokládá maximální točivý moment 175 N.m, dostupný již při 1500/min.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.