Hyundai Motor Company, největší jihokorejský výrobce automobilů, oznámil obchodní výsledky za 3. čtvrtletí 2013.
Hyundai Motor Company, největší jihokorejský výrobce automobilů, oznámil obchodní výsledky za 3. čtvrtletí 2013.
Automobilka prodala během prvních devíti měsíců na celém světě 3 500 022 vozů, což je o 9,9 procenta více než ve stejném období roku 2012. Výnosy z prodeje vzrostly o 5,9 procenta.
Hyundai Motor zůstává jedním z nejziskovějších výrobců v automobilovém průmyslu. Prodej vozů společnosti na trzích mimo Koreu činil 3 021 304 vozů (export: 845 611 vozů/zahraniční závody: 2 175 693 vozů), což je o 11,8 procenta více než ve stejném období uplynulého roku. Prodej přímo v Koreji poklesl meziročně o 0,6 % na 478 718 vozů kvůli nižším výdajům spotřebitelů a výrobě.
Během prvních devíti měsíců roku 2013 vzrostly výnosy z prodeje meziročně o 5,9 procenta na 65,37 bilionu wonů (1,151 bilionu korun), a to díky silnému prodeji mimo Koreu. Provozní a čistý zisk ovšem klesl o 4,9 %, resp. 4,2 % na 6,29 bilionu wonů (110,7 miliardy korun), resp. 6,86 bilionu wonů (120,7 miliardy korun; včetně minoritních podílů), na čemž má podíl především nižší výroba v korejských závodech společně s jednorázovými odměnami v prvním čtvrtletí.
Historicky nejlepší umístění v žebříčku „100 nejlepších globálních značek“
Zvýšení hodnoty značky Hyundai činí 9 miliard USD, což je o 20,5 procenta více než v předchozím roce. Hyundai se tak umístil v žebříčku „100 nejlepších globálních značek v roce 2013“ podle poradenské agentury Interbrand na 43. místě, což je dosud nejlepší výsledek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.