Hyundai zvýšil celosvětový prodej o 10 %

Hyundai
Hyundai, foto: Hyundai Motor Czech
ar5 10. listopadu 2013 06:30
Sdílej:

Hyundai Motor Company, největší jihokorejský výrobce automobilů, oznámil obchodní výsledky za 3. čtvrtletí 2013.

Hyundai Motor Company, největší jihokorejský výrobce automobilů, oznámil obchodní výsledky za 3. čtvrtletí 2013.

Automobilka prodala během prvních devíti měsíců na celém světě 3 500 022 vozů, což je o 9,9 procenta více než ve stejném období roku 2012. Výnosy z prodeje vzrostly o 5,9 procenta.

Hyundai Motor zůstává jedním z nejziskovějších výrobců v automobilovém průmyslu. Prodej vozů společnosti na trzích mimo Koreu činil 3 021 304 vozů (export: 845 611 vozů/zahraniční závody: 2 175 693 vozů), což je o 11,8 procenta více než ve stejném období uplynulého roku. Prodej přímo v Koreji poklesl meziročně o 0,6 % na 478 718 vozů kvůli nižším výdajům spotřebitelů a výrobě. 

Během prvních devíti měsíců roku 2013 vzrostly výnosy z prodeje meziročně o 5,9 procenta na 65,37 bilionu wonů (1,151 bilionu korun), a to díky silnému prodeji mimo Koreu. Provozní a čistý zisk ovšem klesl o 4,9 %, resp. 4,2 % na 6,29 bilionu wonů (110,7 miliardy korun), resp. 6,86 bilionu wonů (120,7 miliardy korun; včetně minoritních podílů), na čemž má podíl především nižší výroba v korejských závodech společně s jednorázovými odměnami v prvním čtvrtletí.

Historicky nejlepší umístění v žebříčku „100 nejlepších globálních značek“

Zvýšení hodnoty značky Hyundai činí 9 miliard USD, což je o 20,5 procenta více než v předchozím roce. Hyundai se tak umístil v žebříčku „100 nejlepších globálních značek v roce 2013“ podle poradenské agentury Interbrand na 43. místě, což je dosud nejlepší výsledek.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.