Hyundai Motor Company, největší jihokorejský výrobce automobilů, oznámil obchodní výsledky za 3. čtvrtletí 2013.
Automobilka prodala během prvních devíti měsíců na celém světě 3 500 022 vozů, což je o 9,9 procenta více než ve stejném období roku 2012. Výnosy z prodeje vzrostly o 5,9 procenta.
Hyundai Motor zůstává jedním z nejziskovějších výrobců v automobilovém průmyslu. Prodej vozů společnosti na trzích mimo Koreu činil 3 021 304 vozů (export: 845 611 vozů/zahraniční závody: 2 175 693 vozů), což je o 11,8 procenta více než ve stejném období uplynulého roku. Prodej přímo v Koreji poklesl meziročně o 0,6 % na 478 718 vozů kvůli nižším výdajům spotřebitelů a výrobě.
Během prvních devíti měsíců roku 2013 vzrostly výnosy z prodeje meziročně o 5,9 procenta na 65,37 bilionu wonů (1,151 bilionu korun), a to díky silnému prodeji mimo Koreu. Provozní a čistý zisk ovšem klesl o 4,9 %, resp. 4,2 % na 6,29 bilionu wonů (110,7 miliardy korun), resp. 6,86 bilionu wonů (120,7 miliardy korun; včetně minoritních podílů), na čemž má podíl především nižší výroba v korejských závodech společně s jednorázovými odměnami v prvním čtvrtletí.
Historicky nejlepší umístění v žebříčku „100 nejlepších globálních značek“
Zvýšení hodnoty značky Hyundai činí 9 miliard USD, což je o 20,5 procenta více než v předchozím roce. Hyundai se tak umístil v žebříčku „100 nejlepších globálních značek v roce 2013“ podle poradenské agentury Interbrand na 43. místě, což je dosud nejlepší výsledek.