Hyundai zvýšil celosvětový prodej o 10 %

Hyundai
Hyundai, foto: Hyundai Motor Czech
ar5 10. listopadu 2013 06:30
Sdílej:

Hyundai Motor Company, největší jihokorejský výrobce automobilů, oznámil obchodní výsledky za 3. čtvrtletí 2013.

Hyundai Motor Company, největší jihokorejský výrobce automobilů, oznámil obchodní výsledky za 3. čtvrtletí 2013.

Automobilka prodala během prvních devíti měsíců na celém světě 3 500 022 vozů, což je o 9,9 procenta více než ve stejném období roku 2012. Výnosy z prodeje vzrostly o 5,9 procenta.

Hyundai Motor zůstává jedním z nejziskovějších výrobců v automobilovém průmyslu. Prodej vozů společnosti na trzích mimo Koreu činil 3 021 304 vozů (export: 845 611 vozů/zahraniční závody: 2 175 693 vozů), což je o 11,8 procenta více než ve stejném období uplynulého roku. Prodej přímo v Koreji poklesl meziročně o 0,6 % na 478 718 vozů kvůli nižším výdajům spotřebitelů a výrobě. 

Během prvních devíti měsíců roku 2013 vzrostly výnosy z prodeje meziročně o 5,9 procenta na 65,37 bilionu wonů (1,151 bilionu korun), a to díky silnému prodeji mimo Koreu. Provozní a čistý zisk ovšem klesl o 4,9 %, resp. 4,2 % na 6,29 bilionu wonů (110,7 miliardy korun), resp. 6,86 bilionu wonů (120,7 miliardy korun; včetně minoritních podílů), na čemž má podíl především nižší výroba v korejských závodech společně s jednorázovými odměnami v prvním čtvrtletí.

Historicky nejlepší umístění v žebříčku „100 nejlepších globálních značek“

Zvýšení hodnoty značky Hyundai činí 9 miliard USD, což je o 20,5 procenta více než v předchozím roce. Hyundai se tak umístil v žebříčku „100 nejlepších globálních značek v roce 2013“ podle poradenské agentury Interbrand na 43. místě, což je dosud nejlepší výsledek.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.