Volkswagen v Číně svolává k opravě rekordní počet automobilů, aby vyměnil vadnou převodovku, která by mohla mít negativní vliv na akceleraci.
Svolání se týká 384.181 vozů. Zatímco Volkswagen se k výši nákladů na celou akci nevyjádřil, analytická společnost LMC Automotive odhaduje výměnu na 3.000 – 10.000 čínských juanů (CNY) za auto, což by mohlo v nejhorším případě znamenat více než 600 mil. USD.Pro Volkswagen je Čína největším trhem, který by společnosti měl pomoci stát se do roku 2018 největším světovým výrobcem automobilů. Svolání vozů v Číně přišlo necelý týden na to, kdy státní televizní kanál upozorňoval na stížnosti zákazníků k vozům ohledně abnormálních vibrací, ztráty výkonu a okamžitého zrychlení. Volkswagen však oznámil, že dosud nedošlo k žádné nehodě nebo zranění ve spojení s touto vadou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.