Volkswagen v Číně svolává k opravě rekordní počet automobilů, aby vyměnil vadnou převodovku, která by mohla mít negativní vliv na akceleraci.
Svolání se týká 384.181 vozů. Zatímco Volkswagen se k výši nákladů na celou akci nevyjádřil, analytická společnost LMC Automotive odhaduje výměnu na 3.000 – 10.000 čínských juanů (CNY) za auto, což by mohlo v nejhorším případě znamenat více než 600 mil. USD.Pro Volkswagen je Čína největším trhem, který by společnosti měl pomoci stát se do roku 2018 největším světovým výrobcem automobilů. Svolání vozů v Číně přišlo necelý týden na to, kdy státní televizní kanál upozorňoval na stížnosti zákazníků k vozům ohledně abnormálních vibrací, ztráty výkonu a okamžitého zrychlení. Volkswagen však oznámil, že dosud nedošlo k žádné nehodě nebo zranění ve spojení s touto vadou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.