Počas najočakávanejšej leteckej udalosti roka na Slovensku - Medzinárodných leteckých dní Slovak International Air Fest 2011 – sa stalo v nedeľu, 28. augusta 2011 na Letisku Sliač niekoľko tisíc prítomných divákov očitými svedkami jedinečného víťazstva auta nad stíhačkou.
Svoje sily si pomeralo super športové vozidlo Mercedes-Benz SLS AMG s výkonom 420 kW (571 k) pod vedením skúseného pretekára Mateja Knapeka (26 rokov) so stíhačkou L-29 Delfín pilotovanej bývalým vojenským letcom Pavlom Veselým.
Na úvod stíhačka urobila pre divákov ukážkový okruh vo vzduchu. Keď pilot stíhačky s milimetrovou presnosťou nadletel len niekoľko metrov nad pristávaciu dráhu, napätie medzi prítomnými divákmi dosahovalo maximum. Videli totiž, že na rozdiel od stíhačky začína Matej Knapek na Mercedese-Benz SLS AMG svoj pretek z pevného štartu. ,,Začínali sme z rolovacej rýchlosti stíhačky, čo bolo dosť obtiažne na zosúladenie štartu preteku“ – uviedol Matej Knapek a pokračoval: ,,Asi po 8 sekundách som sa však už dostal na úroveň stíhačky a vďaka neskutočnej akcelerácii SLS-ky sa mi podarilo v priebehu ďalších sekúnd stíhačku bez problémov predbehnúť.“
„SLS-ka má nielen krásny dizajn, ale aj veľmi zaujímavý výkon, vďaka čomu je akýmsi kompromisom medzi super športovým a luxusným automobilom. Aj to bol dôvod, prečo sme sa rozhodli stať nielen jedným z hlavných partnerov podujatia, ale popri dvojdňovej prezentácii tisíckam návštevníkov všetkých najnovších modelov a tried značiek Mercedes-Benz a Kia priamo na letisku, ukázať najmä prítomným mužom, že pokiaľ hľadajú vhodnú čisto pánsku záľubu a adrenalín, Mercedese-Benz SLS AMG je tou najlepšou voľbou.“ – dodala na margo víťazstva mercedesu nad stíhačkou iniciátorka preteku a riaditeľka spoločnosti Motor-Car Banská Bystrica, JUDr. Katarína Filipová.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.