Počas najočakávanejšej leteckej udalosti roka na Slovensku - Medzinárodných leteckých dní Slovak International Air Fest 2011 – sa stalo v nedeľu, 28. augusta 2011 na Letisku Sliač niekoľko tisíc prítomných divákov očitými svedkami jedinečného víťazstva auta nad stíhačkou.
Svoje sily si pomeralo super športové vozidlo Mercedes-Benz SLS AMG s výkonom 420 kW (571 k) pod vedením skúseného pretekára Mateja Knapeka (26 rokov) so stíhačkou L-29 Delfín pilotovanej bývalým vojenským letcom Pavlom Veselým.
Na úvod stíhačka urobila pre divákov ukážkový okruh vo vzduchu. Keď pilot stíhačky s milimetrovou presnosťou nadletel len niekoľko metrov nad pristávaciu dráhu, napätie medzi prítomnými divákmi dosahovalo maximum. Videli totiž, že na rozdiel od stíhačky začína Matej Knapek na Mercedese-Benz SLS AMG svoj pretek z pevného štartu. ,,Začínali sme z rolovacej rýchlosti stíhačky, čo bolo dosť obtiažne na zosúladenie štartu preteku“ – uviedol Matej Knapek a pokračoval: ,,Asi po 8 sekundách som sa však už dostal na úroveň stíhačky a vďaka neskutočnej akcelerácii SLS-ky sa mi podarilo v priebehu ďalších sekúnd stíhačku bez problémov predbehnúť.“
„SLS-ka má nielen krásny dizajn, ale aj veľmi zaujímavý výkon, vďaka čomu je akýmsi kompromisom medzi super športovým a luxusným automobilom. Aj to bol dôvod, prečo sme sa rozhodli stať nielen jedným z hlavných partnerov podujatia, ale popri dvojdňovej prezentácii tisíckam návštevníkov všetkých najnovších modelov a tried značiek Mercedes-Benz a Kia priamo na letisku, ukázať najmä prítomným mužom, že pokiaľ hľadajú vhodnú čisto pánsku záľubu a adrenalín, Mercedese-Benz SLS AMG je tou najlepšou voľbou.“ – dodala na margo víťazstva mercedesu nad stíhačkou iniciátorka preteku a riaditeľka spoločnosti Motor-Car Banská Bystrica, JUDr. Katarína Filipová.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.