Až tri ocenenia získala spoločnosť Kia Motors Corporation od nezávislej organizácie TÜV Nord za ekologický prístup jej modelov a výrobných procesov k životnému prostrediu.
Nízke emisie modelov Picanto, Rio a Optima a vysoké ekologické štandardy, použité pri výrobe týchto vozidiel, boli ocenené certifikátom ISO 14040 (LCA). Inšpekcia LCA skúma vplyv a dopady na životné prostredie nielen v rámci samotného modelu po celú dobu jeho životnosti s prihliadnutím na faktory ako napr. výber materiálov, emisie výfukových plynov a recyklácia, ale aj počas celého výrobného procesu.
Vice-Prezident pre Marketing a Plánovanie Benny Oeyen pri tejto príležitosti uviedol: „Vďaka dosiahnutej kvalite a efektivite výrobných procesov, ako aj dosiahnutiu najvyššieho stupňa bezpečnosti a úžasnému dizajnu neustále získavame množstvo uznaní od nezávislých organizácií po celom svete. Sme pevne odhodlaní k minimalizácií vplyvu svojich áut na životné prostredie. Certifikát TÜV Nord je pre nás ocenením za trend, aký sme nastavili s modelom Sportage a najmodernejším výrobným závodom v Žiline“, dodáva Oeyen.
Všetky tri modely ponúkajú konkurencieschopné prevádzkové náklady, pričom zástupca B-segmentu Kia Rio ponúka najnižšie emisie CO2 zo všetkých v súčasnosti predávaných modelov v Európe - s hodnotou len 85 g/km.
Výrobný závod značky Kia Motors v Žiline bol certifikovaný už v roku 2008 ako výrobná prevádzka šetrná k životnému prostrediu a získal medzinárodný certifikát riadenia životného prostredia ISO 14001. Závod využíva najmodernejšie technológie, ktoré zaručujú, že samotná výroba a hospodárenie s odpadom má minimálny vplyv na životné prostredie. Kia Sportage, ktorá sa vyrába v prevádzkach Žiline a v Kórei, bola taktiež ocenená certifikátom LCA od organizácie TÜV Nord v roku 2010.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.