Turbomotor 1,6 EcoBoost od Fordu vyvoláva veľký dopyt

Ford
Ford, foto: Archiv AutoRoad.cz
Braňo Porubčan 29. června 2011 10:46
Sdílej:

Od uvedenia motora EcoBoost s objemom 1,6 l na konci roka 2010 motoráreň spoločnosti Ford v meste Bridgend vo Veľkej Británii pracuje nepretržite, aby uspokojila dopyt zákazníkov.

Motor je k dispozícii v novom modeli Focus, Mondeo, C-MAX, Grand C-MAX, S-MAX a Galaxy. Tento všestranný 1,6-litrový motor EcoBoost má obrovský úspech vďaka svojmu impozantnému výkonu, vynikajúcej spotrebe paliva a nízkym emisiám CO2. To sú dôvody, prečo spoločnosť Ford už teraz oslavuje výrobu 50 000 ks motorov v závode v meste Bridgend.

„Dopyt po motoroch EcoBoost je na rekordnej úrovni a závod sa plne sústredí na zvýšenie kapacity, aby sme dokázali podporiť stále rastúci dopyt zákazníkov,“ hovorí Kieran Cahill, manažér závodu v Bridgende.

Motor, ktorý vyrobila a vyvinula spoločnosť Ford, môžeme oprávnene nazvať „hrdinským“ motorom pre spoločnosť – zákazníkom ponúka víťaznú kombináciu výkonu a úspornej spotreby, ako aj všestrannosť silných vozidiel, ktoré sú také odlišné, ako modely Focus a Galaxy.

Napriek svojmu relatívne malému objemu má 1,6-litrový motor EcoBoost pôsobivý výkon. Focus s ním dokáže zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 7,9 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 222 km/h a pritom má vynikajúcu kombinovanú spotrebu paliva 6 l/100 km – aj vďaka systému Auto-Start-Stop, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy vo všetkých modeloch Focus, C-MAX a Grand C-MAX s 1,6-litrovým motorom EcoBoost. Dokonca aj vo väčšom Forde Galaxy má motor s výkonom 160 koní kombinovanú spotrebu 7,2 l/100 km a zároveň dosiahne 100 km/h za menej než 10 sekúnd.

Kľúčovou vlastnosťou 1,6-litrového motora EcoBoost sú nízke emisie CO2. Dosahuje ich vďaka niektorým bystrým inováciám, ako je napríklad systém Auto-Start-Stop a Active Grille Shutter (aktívne zatváranie mriežky).

Dodatočnú pomoc poskytuje jeho najmodernejší systém riadenia motora, ktorý sleduje variabilné časovanie ventilov systému Ti-VCT, prepĺňanie turbodúchadlom, pozíciu elektronickej škrtiacej klapky, časovanie zapaľovania, vstrekovací tlak paliva a časovanie vstrekovania a senzor klepania, ktorý pracuje s úžasnou rýchlosťou miliónkrát za sekundu.

Emisie CO2 sú pri novom Focuse na úrovni 139 g/km a v Mondeu 149 g/km. Motor EcoBoost s objemom 1,6 l dokazuje, že jeho prevádzka je veľmi priaznivá a zároveň prináša skvelú jazdu – v krátkosti, viac výkonu a nižšiu spotrebu paliva.

„Motory Ford EcoBoost v skutočnosti prinášajú zákazníkom množstvo výhod, ktoré ponúkajú najnovšie dieselové motory, vrátane pôsobivého krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach motora a nižšie emisie CO2,“ hovorí Graham Hoare, výkonný riaditeľ oddelenia vývoja motorov v spoločnosti Ford of Europe. „Tieto motory si zároveň udržiavajú charakter vysokootáčkového motora a cenovú výhodu benzínových motorov. Zákazníkom tak efektívne prinášajú to najlepšie z oboch svetov.“

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.