Nový Opel Meriva vybojoval prestížnu trofej Zlatý volant 2010 (Golden Steering Wheel Award 2010) a pokračuje v zbieraní titulov pre modely Opel z najrôznejších medzinárodných súťaží a ankiet.
Minulý rok priniesla Zlatý volant do domovského Rüsselsheimu nová Astra a iba o niečo skôr sa Insignia ozdobila titulom európskeho automobilu roka 2009. Meriva získala pre Opel Zlatý volant už po štrnástykrát v 35 rokov dlhej histórii ankety Golden Steering Wheel.
40 miliónov čitateľov titulov Auto Bild, Bild am Sonntag a 26 sesterských magazínov zvolilo Merivu do finálovej dvadsiatky z celkového počtu 42 kandidátov. Potom štyridsať porotcov všetkých finalistov dôkladne otestovalo na okruhu Pirelli v talianskom Baloccu. Meriva zvíťazila vo viac ako v polovici sledovaných kritérií. Meriva bola jasným favoritom mnohých porotcov, o čom svedčí jej víťazstvo v troch zo štyroch skupín (technici, editori, VIP). Závodní jazdci jej prisúdili druhé miesto. V konečnom vyúčtovaní Meriva jednoznačne prevýšila svoju konkurenciu.
„Na túto cenu sme naozaj hrdí - berieme ju ako ďalší dôkaz, že naše vozidlá patria k najlepším na trhu,“ prehlásil Nick Reilly, šéf automobilky Opel, pri preberaní Zlatého volantu v berlínskej centrále vydavateľstva Axel- Springer.
Meriva získala doteraz tri významné medzinárodné ocenenia: Cenu za dizajn od nemeckého magazínu AutoBild, ocenenie sa inovatívne technológie Plux X od Allianz a podobné ocenenie jej udelil aj nizozemský magazín Autoweek. Meriva sa taktiež prebojovala medzi finalistov európskej ankety Automobil roka (Car of the Year) a je taktiež vo finále českej ankety Auto roka 2011 v ČR Klube motoristických novinárov. Meriva boduje i u zákazníkov, o čom svedčí viac ako 80 000 doteraz registrovaných objednávok.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.