Nový Opel Meriva vybojoval prestížnu trofej Zlatý volant 2010 (Golden Steering Wheel Award 2010) a pokračuje v zbieraní titulov pre modely Opel z najrôznejších medzinárodných súťaží a ankiet.
Minulý rok priniesla Zlatý volant do domovského Rüsselsheimu nová Astra a iba o niečo skôr sa Insignia ozdobila titulom európskeho automobilu roka 2009. Meriva získala pre Opel Zlatý volant už po štrnástykrát v 35 rokov dlhej histórii ankety Golden Steering Wheel.
40 miliónov čitateľov titulov Auto Bild, Bild am Sonntag a 26 sesterských magazínov zvolilo Merivu do finálovej dvadsiatky z celkového počtu 42 kandidátov. Potom štyridsať porotcov všetkých finalistov dôkladne otestovalo na okruhu Pirelli v talianskom Baloccu. Meriva zvíťazila vo viac ako v polovici sledovaných kritérií. Meriva bola jasným favoritom mnohých porotcov, o čom svedčí jej víťazstvo v troch zo štyroch skupín (technici, editori, VIP). Závodní jazdci jej prisúdili druhé miesto. V konečnom vyúčtovaní Meriva jednoznačne prevýšila svoju konkurenciu.
„Na túto cenu sme naozaj hrdí - berieme ju ako ďalší dôkaz, že naše vozidlá patria k najlepším na trhu,“ prehlásil Nick Reilly, šéf automobilky Opel, pri preberaní Zlatého volantu v berlínskej centrále vydavateľstva Axel- Springer.
Meriva získala doteraz tri významné medzinárodné ocenenia: Cenu za dizajn od nemeckého magazínu AutoBild, ocenenie sa inovatívne technológie Plux X od Allianz a podobné ocenenie jej udelil aj nizozemský magazín Autoweek. Meriva sa taktiež prebojovala medzi finalistov európskej ankety Automobil roka (Car of the Year) a je taktiež vo finále českej ankety Auto roka 2011 v ČR Klube motoristických novinárov. Meriva boduje i u zákazníkov, o čom svedčí viac ako 80 000 doteraz registrovaných objednávok.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?