Škoda Auto je společnost tradičně zaměřená na ochranu životního prostředí a trvale udržitelný rozvoj. Kromě několika desítek environmentálních aktivit jsou to především produkty z řady GreenLine a GreenLine technologie, kterými Škoda Auto přispívá k minimalizaci dopadu automobilového průmyslu na životní prostředí a dává každému řidiči možnost spojit tak ochotu a vůli podpořit snahy o ochranu klimatu.
Na nadcházejícím pařížském autosalonu se představí již druhá generace modelů GreenLine. Hlavními technologickými pilíři modelů GreenLine jsou moderní dieselové motory s přímým vstřikováním (1.2 TDI CR 55kW a 1.6 TDI CR 77kW), Start-Stop systém a rekuperace brzdné energie. Mezi další prvky pak patří např. úprava řídicí jednotky motoru, použití pneumatik se sníženým valivým odporem, aerodynamické změny karoserie a podvozku či doporučení pro zařazení převodového stupně na přístrojové desce.
Dalším důležitým technickým opatřením verzí GreenLine je Start-Stop systém, který snižuje spotřebu až o 10 procent; v městském provozu je úspora ještě vyšší. Automaticky zhasnutý motor kromě nulových emisí při čekání na zelenou nevydává hluk, což zlepšuje kvalitu života ve městech. Při brzdění se část kinetického potenciálu přepólováním generátoru vrací zpět do akumulátoru v podobě elektřiny, kterou pak není nutné vyrábět za cenu spotřebovaného paliva. Spotřebu svého vozu může nezanedbatelnou měrou ovlivnit řidič sám. Aby měl k dispozici potřebné údaje, mají všechny vozy ve verzi GreenLine ukazatel doporučeného zařazeného rychlostního stupně, který upozorní na správný okamžik k přeřazení.
Škoda Auto začala s první generací verze GreenLine trvale snižovat spotřebu svých vozů již v roce 2008; GreenLine představuje kombinaci různých úprav na voze a na pohonném ústrojí; Škoda Auto tuto technologii stále rozvíjí. S modely GreenLine vytvořila Škoda Auto vysoce moderní nabídku automobilů s mimořádně nízkou spotřebou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.