Škoda Auto je společnost tradičně zaměřená na ochranu životního prostředí a trvale udržitelný rozvoj. Kromě několika desítek environmentálních aktivit jsou to především produkty z řady GreenLine a GreenLine technologie, kterými Škoda Auto přispívá k minimalizaci dopadu automobilového průmyslu na životní prostředí a dává každému řidiči možnost spojit tak ochotu a vůli podpořit snahy o ochranu klimatu.
Na nadcházejícím pařížském autosalonu se představí již druhá generace modelů GreenLine. Hlavními technologickými pilíři modelů GreenLine jsou moderní dieselové motory s přímým vstřikováním (1.2 TDI CR 55kW a 1.6 TDI CR 77kW), Start-Stop systém a rekuperace brzdné energie. Mezi další prvky pak patří např. úprava řídicí jednotky motoru, použití pneumatik se sníženým valivým odporem, aerodynamické změny karoserie a podvozku či doporučení pro zařazení převodového stupně na přístrojové desce.
Dalším důležitým technickým opatřením verzí GreenLine je Start-Stop systém, který snižuje spotřebu až o 10 procent; v městském provozu je úspora ještě vyšší. Automaticky zhasnutý motor kromě nulových emisí při čekání na zelenou nevydává hluk, což zlepšuje kvalitu života ve městech. Při brzdění se část kinetického potenciálu přepólováním generátoru vrací zpět do akumulátoru v podobě elektřiny, kterou pak není nutné vyrábět za cenu spotřebovaného paliva. Spotřebu svého vozu může nezanedbatelnou měrou ovlivnit řidič sám. Aby měl k dispozici potřebné údaje, mají všechny vozy ve verzi GreenLine ukazatel doporučeného zařazeného rychlostního stupně, který upozorní na správný okamžik k přeřazení.
Škoda Auto začala s první generací verze GreenLine trvale snižovat spotřebu svých vozů již v roce 2008; GreenLine představuje kombinaci různých úprav na voze a na pohonném ústrojí; Škoda Auto tuto technologii stále rozvíjí. S modely GreenLine vytvořila Škoda Auto vysoce moderní nabídku automobilů s mimořádně nízkou spotřebou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.