abriolet sice přináší pro milovníky volnosti v pohybu jinou dimenzi řízení automobilu, zároveň však znamená různá omezení a specifika odlišující ho od vozů klasické koncepce. Při jeho nákupu je tak třeba se na tato specifika zaměřit.
1) Vozy s plátěnou střechou nejsou vhodné na celoroční využívání, takže podléhají sezónnosti jak z hlediska cen ojetin (na jaře nejdražší, konec léta a podzim ceny výrazně klesají) tak z hlediska možnosti využití. V pozdějším podzimu a zimě je nutné mít pro automobil zastřešený úkryt. „V českých podmínkách je garáž nezbytná celoročně, protože zloději to mají s plátěnou střechou jednodušší, stačí jim ostrý nůž a jsou neslyšně ve vteřině uvnitř vozu. Opravit proříznutou nebo jinak mechanicky poškozenou plátěnou střechu obvykle nelze a její výměna je značně nákladná.“ Informuje Aleš Zich ze společnosti Auto AZ Consulting, která se zabývá asistencí při nákupu ojetých vozů. Také ochrana posádky při případné havárii spojené s převrácením vozidla není zdaleka na takové úrovni jako u vozů s pevnou střechou. Určitý mezistupeň nabízejí kabriolety s ochranným rámem umístěným za posádkou vozidla. Při koupi je nutné pečlivě zkontrolovat celkový stav plátěné střechy a bezchybnost mechanismu pro její skládání. Jakékoliv opravy této části jsou obvykle poměrně nákladné.
2)Zajímavou alternativu nabízejí kabriolety vybavené tzv. hardtopem, neboli pevnou skládací střechou. Takový vůz kombinuje výhody kabrioletu a vozu s pevnou střechou. Je bez potíží provozovatelný celoročně a ochrana proti zlodějům i posádky při havárii je srovnatelná s vozy klasické koncepce. Jejich cena tolik nepodléhá sezónnosti. Na druhou stranu obvykle dosahují obdobných kilometrových nájezdů jako klasické vozy. 3) Díky většímu vlivu ročního období na ceny těchto vozů můžete při správném načasování nákupu na podzim event. prodeje na jaře dosáhnout výhodného poměru nákupní cena/užitek/prodejní cena. „Ze zkušeností však víme, že většina kupujících podléhá klasické sezónnosti, takže kupují své vysněné kabrio na jaře nebo začátkem léta.“ Dodává Aleš Zich.
4) Kabrio vzbuzuje dojem automobilu pro radost a tudíž se i velmi staré automobily prodávají obvykle s nízkým počtem najetých kilometrů. To je velmi lákavé a na první pohled logické. Na druhou stranu to dává větší prostor nepoctivcům k manipulaci a jejímu obhájení před kupujícím. „V zahraničí a přímořských oblastech, odkud se k nám tyto automobily převážně dovážejí jsou však často tyto vozy využívány celoročně a proto najedou poměrně mnoho kilometrů. Také riziko zamaskované nebo špatně opravené havárie je u těchto vozidel vysoké. Doporučujeme tedy opatrnost při nákupu a důkladné prověření deklarovaného nájezdu a celkového technického stavu odborníkem.“ Upozorňuje Aleš Zich z Auto AZ Consulting.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.