Mercedesy tohto roku očakáva medziročne dvojciferný rast odbytu. Potvrdzujú to najnovšie výsledky, kedy bolo za tohtoročný júl celosvetovo dodaných 97,7-tisíca mercedesov (o 17 percent viac ako počas vlaňajšieho júla) a za prvých sedem mesiacov roku 2010 spolu 654,4 tisíca mercedesov (o 16 percent viac ako za sedem mesiacov roku 2009).
Odbyt mercedesov stúpal v júli na mnohých trhoch. Najmä však v Číne, kde bol zaznamenaný rekord odbytom 14,6-tisíca (prírastok 205 percent) vozidiel. V Nemecku sú mercedesy s viac ako desaťpercentným trhovým podielom (júlový odbyt 23,6 tisíca) na prvom mieste medzi prémiovými značkami. Hnacím motorom celosvetového rastu tejto značky pritom zostávajú predovšetkým triedy E a S.
„Po úspešnom prvom polroku sme vysokým prírastkom veľmi dobre vkročili aj do druhej polovice roka. Od jesene sa o dodatočný vietor do plachiet postarajú popri triedach E a S tiež atraktívne nové modely.“ Hodnotí a predpovedá člen obchodného vedenia divízie Mercedes-Benz Cars Dr. Joachim Schmidt.
Ponuku vozidiel s trojcípou hviezdou v znaku doplní na jeseň napríklad kompletne prerobené CL. Vozidlá jednotlivých modelových radov zasa postupne dostanú nové a obzvlášť účinné šesť- a osemvalcové benzínové motory s priamym vstrekovaním a vylepšenou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC tiež s úsporným, sériovo inštalovaným systémom štart – stop.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?