Mercedesy triedy E deviatej generácie prekročili za relatívne krátky čas od uvedenia 300-tisícový odbyt. Ku koncu júla 2010 už bolo dodaných: od marca 2009, kedy bolo uvedenie na trh okolo 230-tisíc limuzín, od novembra 2009 zhruba 28-tisíc modelov T a spolu 60-tisíc kupé (od mája 2009) vrátane tiež kabrioletov (od marca 2010) novej triedy E.
Najnovší Mercedes-Benz triedy E, ktorý si vo vyhotovení ako limuzína dlhodobo udržiava celosvetové prvenstvo medzi porovnateľnými vozidlami (aktuálne trhové podiely: Nemecko cez 50 %, ostatná západná Európa 40 % a USA vyše 30 %), tak nasleduje svojich predchodcov, ktorých osem doterajších generácií zaznamenalo za šesťdesiat rokov 12 miliónový odbyt, z toho na predošlú generáciu triedy E pripadlo 1,6 milióna.
Ako tvrdí predstaviteľ vedenia divízie osobných vozidiel Mercedes-Benz (Mercedes-Benz Cars) Dr. Joachim Schmidt, trieda E nielenže určuje štandardy v oblasti bezpečnosti, komfortu a hospodárnosti, ale dokonca každý zo štyroch jej modelov: limuzína, kombi (model T), kupé a kabriolet zaujíma v súčasnosti vo svete pozíciu najpredávanejšieho vozidla vo svojej triede.
Mercedes-Benz triedy E najnovšej generácie sa vyrába v Nemecku, konkrétne kupé a kabriolet v Brémach a limuzína a model T v Sindelfingene; ako aj v Číne, kde závod Beijing Benz Automotive Co. dodáva dlhú verziu limuzíny triedy E pre miestny trh.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?