Mercedesy triedy E deviatej generácie prekročili za relatívne krátky čas od uvedenia 300-tisícový odbyt. Ku koncu júla 2010 už bolo dodaných: od marca 2009, kedy bolo uvedenie na trh okolo 230-tisíc limuzín, od novembra 2009 zhruba 28-tisíc modelov T a spolu 60-tisíc kupé (od mája 2009) vrátane tiež kabrioletov (od marca 2010) novej triedy E.
Najnovší Mercedes-Benz triedy E, ktorý si vo vyhotovení ako limuzína dlhodobo udržiava celosvetové prvenstvo medzi porovnateľnými vozidlami (aktuálne trhové podiely: Nemecko cez 50 %, ostatná západná Európa 40 % a USA vyše 30 %), tak nasleduje svojich predchodcov, ktorých osem doterajších generácií zaznamenalo za šesťdesiat rokov 12 miliónový odbyt, z toho na predošlú generáciu triedy E pripadlo 1,6 milióna.
Ako tvrdí predstaviteľ vedenia divízie osobných vozidiel Mercedes-Benz (Mercedes-Benz Cars) Dr. Joachim Schmidt, trieda E nielenže určuje štandardy v oblasti bezpečnosti, komfortu a hospodárnosti, ale dokonca každý zo štyroch jej modelov: limuzína, kombi (model T), kupé a kabriolet zaujíma v súčasnosti vo svete pozíciu najpredávanejšieho vozidla vo svojej triede.
Mercedes-Benz triedy E najnovšej generácie sa vyrába v Nemecku, konkrétne kupé a kabriolet v Brémach a limuzína a model T v Sindelfingene; ako aj v Číne, kde závod Beijing Benz Automotive Co. dodáva dlhú verziu limuzíny triedy E pre miestny trh.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.