Největší česká automobilka dosáhla v 1. pololetí nového prodejního rekordu a růstu hospodářského výsledku. Škoda Auto dodala zákazníkům 378,7 tis. vozů, což odpovídá nárůstu o 49,1 tis. vozů (+14,9 %) oproti stejnému období předchozího roku.
Provozní výsledek za první pololetí 2010 dosáhl 5,9 mld. korun, což ve srovnání s loňskem znamená zlepšení o 1,7 mld. korun (+40,6 %).
Zvýšení dodávek bylo způsobeno především růstem na čínském trhu. Tam bylo prodáno 84,1 tis vozů (+82,3 %). V západní Evropě bez Německa se rovněž podařilo dosáhnout růstu (117,3 tis. prodaných vozů, +34,5 %). V Německu prodeje po doběhnutí ekologické prémie podle očekávání klesly (58,0 tis. prodaných vozů, -33,8 %). V České republice se s 30,4 tis. vozy (+16,6 %) rovněž podařilo výrazně zvýšit prodej. Obzvlášť pozitivně se vyvíjel zájem o modelové řady Superb (+149,6 %), Yeti (+>500 %) a Octavia (+20,0%).
Tržby skupiny Škoda Auto se v 1. pololetí 2010 zvýšily na 109,7 mld. korun (+22,3 %). Provozní výsledek ve výši 5,9 mld. korun znamená v porovnání se stejným obdobím roku 2009 zlepšení o 1,7 mld. korun (+40,6 %). Růst výsledku byl vedle zvýšení odbytu (298,2 tis. vozů; +13,6 %) způsoben i pozitivním modelovým mixem, pokračující optimalizací nákladů a pozitivními efekty směnných kursů.
„Potěšující výsledek v počtu prodaných vozů v 1. pololetí 2010 byl způsoben na jedné straně převážně pozitivním vývojem celkového trhu, na druhé straně však vedla k získání větších tržních podílů i rozšířená modelová paleta značky Škoda. Škoda navíc profitovala zvláště z dynamického vývoje v Číně. Dosažený výsledek se vyvíjel náležitě pozitivně,“ řekl Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, a dodal: „Pro druhé pololetí je na pozadí ekonomické nejistoty na mnoha trzích a po doběhnutí státních dotací třeba počítat se zdrženlivějším vývojem. Za celý rok 2010 však očekáváme výrazné zlepšení prodeje a finančního výsledku.“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?