Kia Motors vyzývá majitele vybraných vozů Kia cee´d vybavených ESP (Electronic Stability Programme), aby navštívili svého místního dealera Kia za účelem provedení krátké preventivní prohlídky. Někteří majitelé zaregistrovali nepatrné snížení účinku brzd u svého vozu. Možná příčina byla vysledována v hlavním brzdovém válci.
V souvislosti s tímto jevem nebyly evidovány žádné nehody, škody ani zranění. Brzdový systém je konstruován tak, aby nemohlo dojít k nenadálému snížení brzdného účinku. Pokud se projeví snížení účinku v primárním brzdném okruhu, nastupuje okamžitě sekundární brzdný okruh a funkčnost brzd je zajištěna. Kia přesto nabádá majitele vozů cee´d vybavených ESP, aby navštívili svého dealera Kia.
Na základě výše uvedeného Kia doporučuje provedení preventivní kontroly. Proto Kia vyhlašuje preventivní svolávací akci na všechny vozy cee´d (5dveřové, kombi i 3dveřové modely) vybavené ESP a vyrobené v období mezi 1. dubnem 2008 a 30. březnem 2009.
V České republice se toto týká celkem 1 099 zákazníků, přičemž se očekává, že přibližně 30% z tohoto počtu si může vyžádat opravný zásah. Prohlídka bude bezplatná, proběhne na počkání a potrvá asi 15 minut. V případě nutnosti výměny brzdového válce se návštěva prodlouží o dalších asi 35 minut.
Kia již začala oslovovat všechny zákazníky, kterých se to týká, aby je upozornila na nutnost provedení preventivní prohlídky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.